Site icon מקומונט גבעת שמואל

יום השואה: גבעת שמואל זוכרת את הנספים – ומוקירה את השורדים

בטקס יום השואה העירוני שנערך אמש, הדליקו ניצולי שואה תושבי גבעת שמואל 6 נרות, לזכרון יקיריהם ולגבורת השורדים. תלמידות האולפנה קראו קטעים שחיברו בעצמן לאחר שובן מהמסע לפולין.

טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה בגבעת-שמואל נפתח  אתמול (ד’) כמדי שנה, ב”מצעד החיים”, בהשתתפותם של מאות חניכים מתנועות ומועדוני הנוער שצעדו ברחבי גבעת שמואל במפגן עוצמה מרהיב עם דגלי ישראל והתכנסו לטקס המרכזי שהתקיים במגרש הספורט בר’ זבולון המר  שם הצטרף אליהם ראש העיר יוסי ברודני ונשא עימם את דגלי ישראל. העצרת, בהפקת המתנ”ס ובהנחייתה של בתיה ברכה, התקיימה במעמד רב העיר אלעזר אלבז שליטא ,סגני ראש העיר, חברי מועצה, אישי ציבור ותושבי העיר, ניצולי שואה ובני משפחותיהם.

הניצולים עלו אחד אחד מלווים בבני משפחותיהם. צילום: עדי לוין

את הטקס פתח ראש העיר, יוסי ברודני שאמר: “73 שנים אחרי סיומה של מלחמת העולם השנייה ושואת העם היהודי במהלכה הושמדו  6 מיליון יהודים ברחבי אירופה, מציינת מדינת ישראל 70 שנות עצמאות. חגיגה לאומית גדולה לעם היהודי.
אני אומר זאת ועוברת בי צמרמורת. אין זה מובן מאליו שעם שעבר את תופת הזוועות האלה, מצליח לקום ולעמוד על רגליו, לעלות ארצה ולבנות כאן מדינה לתפארת – מדינה דמוקרטית וחזקה, מדינה עם  צבא, מדינה שבכוחה להגן על עצמה ועל אזרחיה. להוות עוגן לכל יהודי העולם. ואף חוק שתחוקק בעזות מצח מדינה כזו או אחרת  לא יצליח לעולם למחוק או לעוות את עובדות ההיסטוריה”.
עוד פנה ראש העיר אל ניצולי השואה תושבי העיר ואמר: “לא משנה כמה פעמים אפגוש בכם – בכל פעם אני מוצא עצמי עומד ומשתאה. נפעם בכל פעם מחדש מכוחות הנפש והתעצומות. מהיכולת לזכור את הנורא מכל ולשאת אותו יום יום , אצל חלקכם אף צרוב, זיכרון זה גם בעור, ולמרות  כל זאת  להצליח לראות את הטוב, לחייך, להיות אוהבי אדם, להעריך את החיים ואת המדינה שלנו”.

6 נרות זיכרון הודלקו ע”י ניצולי שואה תושבי גבעת-שמואל: מאיר פיגדור, לאה לנדר, דבורה שיפרון, מנחם שץ, יהודית בלומנטל ונתן מילר כשהם מלווים בילדיהם ובנכדיהם, וברקע מהדהדים סיפוריהם האישיים.

תלמידות האולפנה הקריאו קטעים מרגשים וחזקים שחיברו בעצמן אחרי שחזרו מהמשלחת לפולין. לאחר הביקור בפולין שבו התלמידות והעלו על הכתב על הרגשות והתובנות שעלו בעקבות המסע. קטעים נבחרים כאמור הוקראו על ידן אתמול בעצרת.

ששה ניצולי שואה הדליקו שש משואות לזכר ששת מיליונים.
צילום: עדי לוין
צעדת החיים של בני הנוער בגבעת שמואל. צילום: עדי לוין