Site icon מקומונט גבעת שמואל

לרגל יום ההתרמה שחל היום, סיפוריהם של שלושה עולים: ״אני כאן היום בזכות בני עקיבא העולמית״

שלושה עולים שחיים בארץ עשור ויותר החליטו לשתף את סיפורם האישי, כמו גם את סיפור הצלחתם בארץ, לכבוד קמפיין הגיוס הגדול שמקיימת תנועת בני עקיבא העולמית בימים אלו. השלושה הגיעו לארץ מצרפת, מאנגליה ומדרום אפריקה, המשותף לכולם הוא פעילות בתנועת בני עקיבא החל מגיל צעיר בארץ מוצאם. כמו כן העידו כולם כי לולא ההיכרות שלהם עם בני עקיבא ועולם הערכים שלה, לא היו מגיעים לארץ.

ראשון העולים הוא פרופ׳ מרטין אליס, המבוגר מבין השלושה והותיק ביותר בארץ. ״משפחתי עומדת לציין 30 שנה בארץ״ סיפר. אליס הוא מנהל המכון ההמטולוגי ובנק הדם במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. הוא מתפקד גם כחלק מהצוות האקדמי של אוניברסיטת תל אביב, מתגורר ברעננה נשוי ואב לשלושה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

יום התרמה מיוחד. בני עקיבא העולמית (WBA)

״אני חבר בתנועת בני עקיבא כבר מגיל שמונה. הייתי פעיל באזור שבו גדלתי, פורט אליזבת׳ כאשר בגיל 13 עברתי לישיבת בני עקיבא ביוהנסברג שם למדתי בשנות התיכון בישיבת בני עקיבא והמשכתי את הפעילות עם התנועה״. עבור אליס הפעילות שלו עם התנועה הייתה חלק דומיננטי מחייו, דבר בו האמין בכל ליבו. הוא מילא תפקידים שונים בתנועה, כגון תפקידי הדרכה וריכוז סניף (׳ראש סניף׳) כמו גם הדרכה וריכוז של מחנות הקיץ וכן הכיר את אשתו דרך בית הספר ודרך התנועה.

את לימודי הרפואה השלים מרטין בדרום אפריקה תוך כדי פעילות בסניף המקומי ובמחנות ועם סיום לימודיו בחר לעלות לישראל עם משפחתו. הוא התיישב ברעננה והחל לעבוד בבית חולים מאיר, בכפר סבא השכנה שם טיפס והתקדם בתפקידים שונים עד שהפך למנהל מכון ההמטולוגיה ובנק הדם של בית החולים.

״יש הקבלה מסוימת בין עיסוק בתנועת נוער והובלה והדרכה של חניכים בתנועת נוער ובין עיסוק במקצוע הרפואה. את הדמיון ניתן לראות במצבים כמו המעורבות החברתית, המעורבות עם הציבור הרחב, הצורך להיות קשוב לצרכים של אחרים להעניק ולתת״.

״חשיבות התנועה בעיני היא לעזור למצוא איך להתחבר לשורשים של העם שלנו בארץ לנו ולכן אני חושב שהחשיבות של התנועה היום היא גדולה ממה שהייתה בעבר… אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזאת ולהכיר תודה על מה שאתם בתנועה הענקתם לי ובהמשך גם למשפחה שלי״ סיכם אליס את דבריו בהתרגשות.

אליענה גורפינקל- קוצ׳נקו נמצאת כבר 13 שנה בארץ, אחרי שעלתה מפריז, וכעת עובדת ופעילה בעידוד ובסיוע לעולים מצרפת בארגון ׳קעליטה׳, כמפיקה בסטודיו של קעליטה. ״אני הגעתי לבני עקיבא במקרה בגיל 9… ככה שבני עקיבא העולמית כבר חלק מהחיים שלי 21 שנה״. גורפינקל- קוצ׳נקו עלתה לארץ מיד אחרי התיכון, היא למדה כאן במדרשת הרובע ולאחר מכן חזרה לצרפת לשנת שליחות, כפי שמקובל שם שבוגר הסניף חוזר להיות ראש הסניף בשנת שליחות.

״חלק גדול ממי שאני היום זה בני עקיבא״ היא סיפרה, תוך תיאור מגוון ערכים שמהווים חלק מחייה ושאותם היא מעידה ספגה מערכי התנועה ״הדאגה לאחר, האהבה לעם ישראל כולו… אחריות לעם ולארץ״.

גורפינקל- קוצ׳נקו נישאה לעולה מברזיל לפני שנים ספורות ויחד הם גרים בירושלים. נוסף על חייהם הפעילים במשך השבוע פיתחו הזוג תחביב לפנות אל עולים שהם פוגשים ברחוב ולהזמין אותם לביתם לארוחות שבת ולפעמים גם ללון אצלם בשבת ״לעזור להם להרגיש בבית כאן״. בנוסף מעבירה גורפינקל- קוצ׳נקו שיעורים והרצאות לעולים מתוך מטרה לעזור לאנשים להבין את האקטואליה בישראל ומושגים בסיסיים בציונות ובכך לסייע להם בקליטה שלהם בישראל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

״הכלי הכי חשוב שבני עקיבא נתן לי היה המוטיבציה להשתלבות כישראלית, לא רק עניין העלייה אלא גם הכלים להשתלבות בחברה בישראל. למדתי שירים עבריים, מושגים ישראליים ועוד וכשהגעתי לכאן חייתי כאן כמו כולם ולא כמו צרפתייה״.

אחד הפעילים הבולטים היום בתחום ההסברה למען ישראל הוא מייקל דיקסון, מנכ״ל Stand With Us. דיקסון היה פעיל בתנועת בני עקיבא באנגליה ובמשך שנים רבות אף היה צועד מביתו, שם לא היה קיים סניף של התנועה, ועד לעיר הסמוכה מרחק של 30 דקות, בשביל להשתתף בפעילות התנועה. ״הייתי מעורב בכל דבר אפשרי ובתפקידים מגוונים של התנועה. פעמיים נבחרתי לכהן במזכירות בני עקיבא והמשכתי את הפעילות שלי בתנועה גם אחרי שסיימתי תיכון וחזרתי משנת ההכשרה שלי בארץ״.

בדומה לשני העולים האחרים גם דיקסון מציין שהערכים אותם ספג מהתנועה הובילו אותו להגיע אל המטרות וההצלחות השונות בחייו ״בני עקיבא היא הגורם שהוביל אותי להגיע לדברים העיקריים שאני הרווחתי בחיי, הביאה לי את אשתי, את מקום מגוריי, את הערכים שלי ומן הסתם גם את התחום שבו אני עוסק כעת״.

דיקסון, אשתו וחמשת ילדיהם מתגוררים ברעננה כבר 12 שנה. למרות שהעלייה והחיים בישראל לא היו צעד פשוט, הם גאים בבחירה שלהם ומצהירים שגם היא פועל יוצא של החינוך של התנועה. ״באנגליה היינו קוראים לפעילות של תנועת הנוער פשוט movement וזה כל הסיפור, התנועה המתמשכת סביב הערכים והאידיאולוגיה בה אנו מאמינים הם שם הקוד לדבר עצמו. העניין המרכזי הוא ההשראה שניתן לקבל מהציונות, שאותה אני מנסה להנחיל החוצה כיום״.

״אני מאחל לבני עקיבא להצליח במה שהיא מייצגת הכי הרבה בעיני- אחדות. תנועת בני עקיבא ממשיכה לעורר השראה לישראל… ככל שתהיה יותר תמיכה של אנשים האוהדים את התנועה נצליח ליצור תנועה חזקה שתמשוך אליה עוד ועוד חברים תוך דגש על האחדות, כך שהזהות היהודית תתחזק והמדינה שלנו תתחזק״.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

תנועת בני עקיבא העולמית מנהלת בימים האחרונים קמפיין גיוס המונים לטובת פרויקטים שונים בתנועה. הפרויקט מנוהל ב-13 סניפים מסביב לעולם במקביל ונועד לעזור במימון פעילויות התנועה בתקופה הקרובה. לתמיכה בתנועה הינכם מוזמנים להיכנס ללינק הבא. הקמפיין מסתיים ביום שני 30.04 בשעה 22:00