Site icon מקומונט גבעת שמואל

יוצרים בבית, מציגים בקהילה: תערוכת שורדי השואה בני גבעת שמואל

תחת הכותרת – ‘יוצרים בבית, מציגים בקהילה’, נפתחה אתמול תערוכה ייחודית במבואה החדשה של אולם התרבות במתנ”ס. תושבי העיר שהגיעו לתערוכה, כמו גם  ראש העיר יוסי ברודני וחברי המועצה משה מרר ועינת כרמל שכיבדו את האירוע, התרגשו כשנחשפו לעבודות פרי יצירתם של שורדי שואה תושבי העיר שמרותקים לבתיהם. אוצרת התערוכה והמלווה המקצועית היא האמנית בתיה מיטרני תושבת העיר.

“במסגרת תכנית של האגף לשירותים חברתיים בעירייה, מונגשות לאורך השנה לאותם מרותקי בית, פעילויות פנאי המתקיימות  בבתיהם, באמצעות מדריכים מקצועיים, מורים להתעמלות ולמלאכת יד שמגיעים עם כל האיבזור והציוד הנדרש. הפרוייקט אף  מלווה ע”י  עובדת סוציאלית של האגף”, מספרת

צילום: דוברות גב”ש

מנהלת תחום ניצולי שואה בעירייה,  ורד פרץ מוסיפה :” כ-50 שורדי שואה לוקחים חלק בתכנית על שלל פעילותיה השונות. משמח ומרגש לראות כיצד הם מצפים לפעילות הפנאי המשותפת עם המדריכים המקצועיים שמגיעה עד אליהם הביתה וכן לביקורי הפגת הבדידות שמתקיימים באמצעות מתנדבים”.

דפנה גור-אריה שבעלה יהודה שנבצר ממנו להגיע,  משתתף בתכנית ועבודותיו הוצגו בתערוכה, הקריאה דברי ברכה בשמו שנחתמו במשפט: “זה עשה לנו טוב”.

ראש העיר יוסי ברודני ברך את המשתתפים והדגיש כמה תחום שורדי השואה קרוב לליבו וכי העירייה תמשיך ותפעל להרחבת פעילותם ורווחתם של שורדי השואה המתגוררים בעיר.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

מנהלת האגף לשירותים חברתיים אתי סומך סיפרה כי העובדה שהפרוייקט הצליח באופן יוצא דופן  בגבעת שמואל,  היא “שילוב בין קהילה שנרתמת למיזמי התנדבות  לבין עירייה שמשקיעה משאבים ומשביחה את הפעילות”.

צילום: דוברות גב”ש

מלבד פעילות פנאי שבועית שמועברות באמצעות מדריכים מקצועיים, כוללת התכנית גם רווחה חברתית והפגת בדידות באמצעות מתנדבים רבים: בני נוער, מעגל נשים גבעת שמואל, המשמר האזרחי, מתנדבי הקרן לרווחת ניצולי שואה, פרוייקט “והדרת” של המשרד לשיויון חברתי ובנות השירות הלאומי, מתנדבים למיצוי זכויות ומתנדבים כללים מגבעת שמואל המגיעים לביקורים בבתיהם של הקשישים. התערוכה מוצגת לאורך כל השבוע במתנ”ס.