Site icon מקומונט גבעת שמואל

יו”ר הסתדרות המעו”ף במכתב חריף: “עיריית גבעת שמואל פועלת לכרסום בזכויות הסייעות בגנים”

במכתבו מתייחס יו”ר הסתדרות המעו”ף גיל בר-טל לשביתת המורים והגננות בסוף שנת הלימודים הקודמת, ולהחלטה להשבית את הלימודים בגנים – על אף שכביכול הסייעות אינן חלק מהשביתה שהוכרזה ולכאורה היו צריכות להגיע ליום העבודה כרגיל. “בעת שביתת המורים והגננות ביום 28.6.2022 הסייעות לא יכלו לפתוח את גני הילדים ולעבוד בתקן חסר שכן הדבר מנוגד להנחיות בדבר איסור עבודה בתקן חסר, אחריות מקצועית של הסייעות והרצון להימנע מעימותים עם הורים.
כל אלה הביאו להחלטה שלא להגיע לגני הילדים באותו יום ולמנוע עימותים מיותרים או פגיעה ברמת האחריות מקצועית של הסייעות, ומניעת פגיעה בילדים ובעובדות.” כותב בר-טל.

בר-טל מוסיף כי בעוד “ברוב ערי ישראל התקבלה ההחלטה בהבנה והרשויות תמכו במאבק המורים והגננות ובצעדי הסייעות, כך גם רוח הדברים כפי שיצאו ממרכז השלטון המקומי. בעיריית גבעת שמואל החליטו לפגוע במכוון בסייעות ומנעו וניכו משכרן.”

“עבודה בתקן חסר, מאמץ ומסירות של הסייעות, מקצוע שוחק ומחסור בכח אדם כולם נסוגים בעיריית גבעת שמואל למול הרצון לפגוע באוכלוסיית עובדות מוחלשת ובעלת שכר נמוך. הסייעות ותומכות החינוך הן נכס אנושי ומקצועי חשוב ואני רואה בחומרה כל ניסיון להטיל את נטל מערכת החינוך על גבן.” הדגיש יו”ר הסתדרות המעו”ף במכתבו.

צילום: מקומונט גבעת שמואל

עוד הוסיף, “בעוד שמתנהל מאבק לגיוס עובדות, הגדלת שכר, שיפור תנאי עבודה ושימור עובדות בכל הארץ – עיריית גבעת שמואל פועלת לכרסום בזכויותיהן והתנכלות.
פנינו מספר פעמים ולא נענינו. ככל שתימשך מגמת רוח המלחמה כנגד העובדים בכלל והסייעות בפרט ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותנו עפ”י כל דין להגן עליהם.”