Site icon מקומונט גבעת שמואל

ילדי גבעת שמואל חוגגים 60 שנות עצמאות למדינת ישראל וקבלת מעמד עיר

הילדים הגיעו לבושים כחול לבן וישבו במעגלים כשעל ראשם כובעים ובידיהם דגלונים שראש העיר העניק להם במתנה. מנהלת המחלקה לחינוך, דר' חדווה הייזלר, ציינה כי מידי שנה טקס גני הילדים פותח את אירועי יום העצמאות והזמינה את ראש העיר לפתוח את הטקס.

ראש העיר זמיר בן ארי פתח את הטקס וברך את הילדים: "ילדים יקרים, כמידי שנה אתם מרגשים אותי מחדש. השנה אנו חוגגים יום הולדת 60 למדינת ישראל וקבלת מעמד עיר לגבעת שמואל לאחר 64 שנים. כבכל יום עצמאות אנו נאספים כאן יחד כל ילדי הגנים ומאחלים ומייחלים שאתם ילדים תהיו חיילי השלום, שאנו מתפללים ומקווים כי יבוא במהרה. לפני 60 שנה היו מלחמות דמים על קיומה של המדינה, ועדיין אנו נאבקים באותם אלה שמנסים לפגוע בנו בכל דרך. יש לנו את צה"ל ואת כוחות הביטחון החזקים שמסכלים את המפגעים. אני מאחל לכם חג עצמאות שמח ושנזכה להיפגש כאן גם בשנה הבאה".

מ"מ ראש העיר אברהם גולדברג הצטרף לברכות ואיחל לילדים שלא יתגייסו לצבא ושיהיו בריאים. יו"ר המועצה הדתית, מר יעקב רייכר קרא פרק תהילים. החזן רמי ביטון בליווי נערים נשאו תפילה לשלום המדינה.

סייעות הגנים פתחו את התוכנית האומנותית כשצעדו בשיירה ארוכה בין הילדים הישובים, ובידיהן דגלי המדינה. הגננות פצחו בריקוד כשבידיהן שלטים ססגוניים שעוצבו בסימן 60 שנה למדינה – פרחים מעוצבים וססגוניים – על ידי ילדי הגנים. כל פרח ביטא מאפיין ייחודי של המדינה ושל העיר גבעת שמואל. הילדים, בהנחייתה של יפה דואק, רקדו ושרו לקול צלילי השירים "כל הארץ דגלים דגלים", "הדגל שלי כחול ולבן", "ארץ ארץ" ועוד…

חיילי יחידת "אלמוג" של מג"ב מרכז, יחידה שאומצה רשמית על ידי גבעת שמואל בפיקודו של רב פקד עופר שפיצר, הרשימה מאוד את הילדים וההורים כשצעדו והניפו את הדגל לראש התורן. כל ההופעה יצרה גאווה גדולה מאוד בלב הילדים. חיילי היחידה הדגימו להם נסיעה בטרקטורון, שמבוצעים מידי יום כחלק מפעילות היחידה. כל חבילות השי שהביאו הורי הילדים חולקו לחיילים המשרתים ביחידות קרביות.

הטקס שאורגן על ידי המחלקה לחינוך בשיתוף מתנ"ס מרחב היה במעמד ראש העיר זמיר בן ארי, מ"מ ראש העיר, אברהם גולדברג, מנכ"ל העירייה, שמעון זיו יו"ר המועצה הדתית, יעקב רייכר דר' חדווה הייזלר, מנהלת המחלקה לחינוך וסגניתה הגב' מור יניב, הגב' זויה טראוב, רכזת גני הילדים, צוות מחלקת החינוך, מנהלי מחלקות, הנהלת המתנ"ס, קציני וחיילי חיל יחידת "אלמוג" של מג"ב מרכז, יחידה שאומצה רשמית על ידי גבעת שמואל בפיקודו של רב פקד עופר שפיצר, גננות וסייעות, הורים ואישי ציבור. בתום הברכות הופרחו בלונים בצבעי כחול לבן על ידי הגננות, הסייעות, הילדים, החיילים ומפקד יחידת "אלמוג" של משמר הגבול.

דר' הייזלר הודתה לכל העוסקים במלאכה: למחלקת החינוך, התחזוקה, התברואה, הפיקוח, ההנדסה, הביטחון, המשמר האזרחי ולמר שוקי ביתן עיצב את התפאורה ואחרים שנטלו חלק בהצלחת האירוע.הטקס הסתיים בשירת התקווה.