Site icon מקומונט גבעת שמואל

ישיבת מליאה חגיגית לציון 70 שנה להתכנסותה של מועצת העיר הראשונה בגבעת שמואל

“גבעת שמואל היא ללא ספק עיר שההישג הגדול שלה הוא תושביה” כך אמר ראש העיר יוסי ברודני בפתח נאומו בישיבה שנערכה ביום חמישי האחרון ופתחה את ארועי שנת ה-70 לעיר.

האווירה חגיגית ומיוחדת, התכנסו חברי מועצת העיר של גבעת שמואל, בראשותו של ראש העיר יוסי ברודני, לישיבת מליאה חגיגית שהתקיימה “בבית העם” בעיר, לציון 70 שנה להתכנסותה של מועצת העיר הראשונה של גבעת שמואל, שהתכנסה ב- 30.10.1949.

בתאריך זה הכריז שר הפנים דאז, משה שפירא, על הקמתה של המועצה המקומית הראשונה של גבעת שמואל, שהייתה מהמועצות המקומיות הראשונות, אשר הוקמו על בסיס ועד המושבה לאחר קום המדינה.

באולם שהתמלא עד אפס מקום, נכחו ראש העיר יוסי ברודני, חברי מעצת העיר בהווה ובעבר, ראשי המועצה לשעבר של גבעת שמואל, תושבים ותיקים, בכירים בעירייה, מועצת הנוער העירונית, תלמידי כיתה א’ מבית הספר נריה, שעלו לבמה בהתרגשות ובשמחה לברך את העיר גבעת שמואל ותושביה, לרגל 70 שנותיה הראשונות ולהקת “שובבי הגבעה” בשירם “70 שנה לגבעת שמואל”. מילות השיר נכתבו על ידי עוזי אסנר והלחן על ידי אפי נצר.

“70 שנה לגבעת שמואל”. להקת שובבי הגבעה. צילום: יעל צור

במעמד חגיגי ומרגש זה, התקיים גם טקס “אות יקיר העיר גבעת שמואל”, שהוענק לתושבים: משה לוי, צבי הירשוביץ, יחזקאל שחם, הרב שמואל יניב ולעמותותבוטיק הגבעה” ו”אילני חסד, על פעילותם ההתנדבותית ציבורית ענפה ורבת השנים בקהילה, לרווחתם של התושבים ולכבודה של העיר גבעת שמואל.

ראש העיר יוסי ברודני שפתח את ישיבת המליאה החגיגית, פנה אל יקירי העיר הנבחרים ואל התושבים והודה להם על השותפות והמעורבות החברתית-ציבורית שלהם בקהילה למען העיר “גבעת שמואל היא ללא ספק עיר שההישג הגדול שלה הוא תושביה. אתם התושבים – האכפתיים, המעורבים והמתנדבים, יוצרים את ההון החברתי האיכותי, הופכים את החברה והקהילה שלנו לערכית ואכפתית יותר ואת עירנו גבעת שמואל לטובה יותר”.

המשך דבריו של ראש העיר ברודני, הוקדשו להתפתחותה של העיר ולשינוי הדרמטי שחל בה בעשור האחרון “גבעת שמואל התפתחה בקצב אדיר בכל תחומי החיים והפכה ממועצה מקומית לעיר ואם בישראל – עיר מתפתחת ומתקדמת, הניצבת כיום בצמרת הערים המובילות. אולם, אי אפשר להזכיר את התפתחותה של העיר, מבלי להזכיר את התפתחותה והישגיה המשמעותיים של מערכת החינוך המעולה שלנו, הזוכה לשבחים רבים כמערכת חינוך מתקדמת ופורצת דרך, המשמשת דוגמא ומודל לערים רבות בישראל”.

ראש העיר וחברי המועצה. צילום: יעל צור

אחרי ראש העיר, עלה יאיר מנטל, תלמיד כיתה י”א ויו”ר מועצת הנוער העירונית, לברך את העיר בשם בני הנוער והדור הצעיר”. נולדתי כאן, בעיר שלנו, התחנכתי וגדלתי במוסדות העיר. הייתי, ואני עדיין, מעורב בפעילויות יחידת הנוער ובתנועת הנוער בני עקיבא. אני  מרגיש שזכיתי לחוות חוויות מאוד מיוחדות בגבעת שמואל ולספוג את הערכים החיוביים השוררים בעיר, שמציעה כל כך הרבה לבני הנוער שלה.

מערכת החינוך בעיר, הייתה בבת עיניהם של כל ראשי העיר לדורותיהם וגאוות העיר כיום. לרגל כך ולציון אירוע חגיגי זה לעיר הוחלט על מיתוגה של גבעת שמואל מחדש, כעיר מרכז לחינוך ולמצוינות – עיר המהווה את חוד החנית של החינוך בישראל.

על תהליך המיתוג ובניית השפה הגרפית החדשה לעיר, היה אמון מר יהודה רזניקוב, תושב הגבעה, ומבעלי משרד הפרסום “רז גרופ”, שהציג את הלוגו החדש שעוצב במיוחד לציון 70 שנה לעיר, בדגש כאמור על נושא החינוך שהינו הדגל והמאפיין המרכזי של גבעת שמואל מאז ומתמיד.

בסיום הערב החגיגי, הוקרן בפני חברי המועצה והנוכחים, סרטון תדמית חדש לעיר, המביא לידי ביטוי את התפתחותה של העיר בחלוף 70 השנה ולנו לא נותר אלא לאחל לה המשך שנים טובות ומוצלחות.