Site icon מקומונט גבעת שמואל

כאוס לפני פתיחת שנה”ל; הורים: “עיריית גבעת שמואל לא ערוכה”

ה-1 בספטמבר הוא יום חג לתלמידים ובעיקר לילדים העולים לכיתות א’ ולהוריהם הנרגשים. מלבד תלמידי החטיבות הביניים והתיכונים שימשיכו גם מחר לישון עד מאוחר בשל שביתת ארגון המורים שעד עתה האיום שלה טרם הוסר, גם הילדים הצעירים יותר בגבעת שמואל, בחלקם, לא יפתחו את השנה כפי שאולי רצו.

צילום: עיריית חולון

במספר גני ילדים עודכנו ההורים על מחסור באנשי צוות שעלול להוביל לפגיעה בפעילות הגנים והצהרונים – כשבחלקם עודכנו כבר עכשיו ההורים שעל אף הרשמה גבוהה לצהרון, לא מצאה העירייה מספיק אנשי צוות להפעלתו ולכן בחודש ספטמבר יסתימו הלימודים בשעה מוקדמת, ללא אפשרות למסגרת חינוכית בשעות אחה”צ.

בבית הספר מורשת נריה לעומת זאת עוד זוכרים את הבאלגן בתחילת השנה שעברה שהוביל להשבתות והפגנות שליוו את המערכת במשך כל השנה כולה, סביב שילוב “הילד הטרנסג’נדר”. השנה צפויים הלימודים להיפתח כסדרם, אך תחת אכזבה ומחאה של עשרות הורים שקיוו לקבל את אישור העירייה לבטל את ההפרדה בין כיתות הבנים והבנות בכיתה ד’ – הצעה שזכתה לרוב של למעלה מ-60% מההורים שהשתתפו בסקר הרשמי שהוציאה העירייה ומינהל החמ”ד, אך נפלה בשל ליקויים מהותיים באופן בו ניהל אגף החינוך של עיריית גבעת שמואל את הסקר.

במכתב רשמי של משרד מבקר המדינה בנושא מתייחס לדברים סגן היועמ”ש לנציב שירות המדינה עו”ד אוריאל הס וקובע כי התלונות של ההורים על אופן ניהול העירייה את ההחלטה על ההפרדה נמצאו מוצדקות, אך בשל הסמיכות לפתיחת שנה”ל ובלית ברירה יש לדחות את ההצבעה לשנה”ל הקרובה.

במכתבו דרש עוה”ד הס מהעירייה לחזור ולקיים הצבעה בהתאם לכללי החמ”ד בנושא ולהודיע לנציבות על תוצאות ההצבעה לא יאוחר מה-1.5.24.