Site icon מקומונט גבעת שמואל

כבר לא ינגבו יחד חומוס: צו מניעה ניתן היום ע”י ועדת הבחירות

בימים האחרונים פרסם ראש העיר יוסי ברודני סרטון בו הוא מזמין את צעירי גבעת שמואל לנגב יחד איתו חומוס ביום שישי הקרוב. מקרה זה מצטרף לתלונות נוספות שהוגשו לוועדת הבחירות לאחר שחילק בקבוקי יין באירוע הרמת כוסית לשנה החדשה והפעם היתה זו עתירה שהוגשה ע”י מטה המועמדת המתחרה רונית לב שהורה לו לבטל את האירוע.

נציין שעל פי החוק היבש, בסעיף 8 לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), תשי”ט- 1959, נקבע כי “לא תהא תעמולת בחירות מלווה תכניות בידור, לרבות הופעות של אמנים, נגינה, זמרה, הצגת סרטים ונשיאת לפידים; לא תהא תעמולת בחירות קשורה במתן מתנות, ופרט למסיבות בבתים פרטיים לא תהא קשורה בהגשת מאכלים או משקאות משכרים. האיסור על הצגת סרטים לא יחול על שידור תעמולת בחירות בטלוויזיה לפי סעיף 15 א. לעניין זה, “משקה משכר” – כהגדרתו בסעיף 184 לחוק העונשין, התשל”ז- 1977.

מודעת הבחירות שפרסם מטה ראש העיר ברודני. צילום: מתוך פייסבוק

לפי חוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי”ט-1959, נקבע איסור כללי על שימוש במתנות במסגרת תעמולת הבחירות. “לעניין איסור כללי זה הקבוע בסעיף 8 לחוק האמור יש להבחין, בהתאם להנחית היועץ 1910.1 בין חפצים שאין להם ערך כלכלי בפני עצמם ועיקר שימושם הוא לצורך תעמולת בחירות דוגמת כפתורים ומדבקות שעליהם שם, סימן או סיסמא של מועמד או רשימה ובין חפצים שיש להם ערך ושימוש בפני עצמם במנותק ממערכת הבחירות, כגון מכשירי כתיבה, מצרכי מזון או אביזרי רכב בין אם יש עליהם שם, סימן או סיסמא של מועמד או רשימה ובין אם לאו. חלוקה של חפצים בעלי ערך כאמור לעיל הינה אסורה, וזאת אף אם מדובר במתנה פעוטת ערך” – כך נכתב בחוזר מנכ”ל הנחיות היועץ המשפטי לממשלה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות 5/2018.

בעקבות טענות לכאורה על עבירה על הסעיפים הללו, פנו כאמור נציגי המועמדת המתחרה, רונית לב, לוועדת הבחירות וזו בחנה את הדברים והוציאה צו זמני למניעת המשך חלוקת המזון באופן השונים ע”י מטה הבחירות של ראש העיר.

צו ועדת הבחירות. צילום מסך

ליבנת נזרי דוברת מטה הבחירות של רונית לב :”אנחנו מציגים פוליטיקה חדשה וערכית שמדברת בתוכן עניני, חדשני ולא פוליטיקה ישנה וארכאית שמעניקה מתנות וטובות הנאה. אנחנו נפעל  לשמור על מערכת בחירות חוקית נקייה, במיוחד מול הנערים והנערות שזו הפעם הראשונה בה הם בוחרים. חינוך לדמוקרטיה הוא לימוד של בחירה ביו דעות ועמדות, ולא לימוד של בין תוספות חומוס”

ממטה הבחירות של סיעת גבעת שמואל אחת נמסר: “כנראה שלא ניתן להתווכח עם ההצלחות של יוסי ברודני בגבעת שמואל ועם ההפרש הגדול בסקרים, אז מה שנותר לאחת המתמודדות זה עתירות הזויות על חומוס וטחינה.
אנחנו מאחלים חג שמח לכל תושבי גבעת שמואל”