Site icon מקומונט גבעת שמואל

כותבים את סיפור החיים המרתק של בני הגיל השלישי

השבוע הגיע לסיומו המחזור הראשון של סדנת כתיבת סיפורי החיים של הורה בגיל השלישי, פרי יוזמה של היחידה לבני משפחה מטפלים באגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל.

סדנת כתיבת סיפורי החיים של הורה בגיל השלישי נועדה על מנת לתת כלים יצירתיים לבני הדור השני לשיפור ואיכות הקשר הבין דורי. הסדנא התקיימה בהנחיית עו״ס אנה ספיבקובסקי, רכזת היחידה לבני משפחה מטפלים באגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל ועו״ס ליאת כהן מחברת ״הולדינג״.

המשתתפות עברו תהליך של למידה על טכניקות כתיבה, ראיונות ותיעוד. בנוסף לכך, הן סיפרו כי חוו תמיכה וליווי מבנות הקבוצה והמנחות וכן התקרבו והעשירו את הקשר שלהן עם ההורים המזדקנים. ולדבריהן, הקראת סיפורי החיים במפגשים האחרונים הייתה מרגשת ועוצמתית ביותר. ״הרגשנו כאילו חזרנו אחורה בדפי ההיסטוריה במכונת הזמן״, מספרת עו”ס אנה ספיבקובסקי.

היא מוסיפה: ״ההוואי הקבוצתי, השיתוף והיצירה של הסיפורים היו מיוחדים ומרהיבים, הרגשנו חלק מתוך הסיפורים שלבסוף התחברו יחד מעצם היותנו חלק מעם ישראל״.

משתתפות הסדנא (צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל)

אתי סומך מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל: “בגבעת שמואל בני הגיל השלישי משולבים חברתית טוב יותר בקהילה ואיכות חייהם הופכת משמעותית יותר. אנו מאמינים כי שמירה על כבודם, טיפוח איכות חייהם והמעורבות החברתית של האזרחים הוותיקים בקהילה, הם צעדים חשובים בדרך לחברה וחיי קהילה טובים יותר. היחידה לבני משפחה מטפלים מהווה מערכת תומכת נוספת באזרחים הוותיקים בעיר ובבני משפחותיהם, המוכוונות לטיפול במכלול צרכי אוכלוסיית הקשישים בעיר הן ברמה האישית והמשפחתית, והן ברמה הקבוצתית והקהילתית”.