Site icon מקומונט גבעת שמואל

כיצד לבחור כסאות לפינת אוכל?

פינות האוכל בבתים כבר אינן נראות משעממות והן כבר לא מצייתות לכללים הנוקשים של מראה סולידי ומשעמם, כזה שאין בו מעוף ודמיון. שולחנות הואכל מוצעים לנו במגוון עצום של חומרים ודגמים, בצורות מעניינות ולא רק מלבניות וכל מה שנותר זה להחליט אם אנחנו קונים את הכיסאות שמתאימים להם כחלק בלתי נפרד מהסט שעוצב בדיוק אותו דבר, או שאנחנו מרכיבים פינת אוכל משולחן מעניין ועוד כיסאות שיתאימו לו אבל יבטאו אופי משלהם? את ההתאמה לפינת האוכל יש לעשות לפי כמה קריטריונים חשובים והדגשים לבחירתם לפניכם.

האם פינת האוכל שלכם גדולה או קטנה?

פינת האוכל לא תמיד היית נפרדת מהמטבח ומהסלון ויש היום כמה אסכולות שקשורות לא רק לגודל הבית אלא גם למטרה ולהרגלי האירוח של בני הבית. פינת אוכל גדולה נמצאת אצל מי שהבית שלו מספיק גדול כדי לתת מרחב מספיק מסביב כדי לשבת ברווחה ובניחותא, כך שגם השולחן עצמו יכול להתפרס על פני כל החלל. בהתאם לכך, גם הכיסאות לפינת האוכל יכולים להיות נדיבי ממדים ויכולים לתפוס יותר מקום מסביב לשולחן. כיסאות כאלה משמשים בדרך כלל לישיבה ארוכה של שעות, מה שהופך את פינת האוכל למקום שישובים בו לא רק לאכול כי גם לעבוד, לשוחח, להכין שיעורים ולארח גם בשניים.

זה מחייב התאמת כיסאות נוחים באמת, עם ריפוד ומחשבה מיוחדת על מבנה הגב שיתמוך בגוף בצורה מקסימלית. במקומות קטנים הכיסאות לא יכולים לתפוס יותר מדי מקום משום שאז לא יוכלו להתיישב מסביב לשולחן בנוחות ויהיה צפוף מדי לשבת יותר מדי.

איזה חומר מתאים ביותר לחלל שלכם?

יש כיסאות מכל הסוגים והחומרים בימינו. יש כיסאות עץ טבעי ויש כיסאות פלסטיק ופולימרים שונים, כיסאות מתכת כמו אלומיניום או ברזל מפורזל, כיסאות במבוק ורטאן, כיסאות מרופדים בכריות עם ריפוד מעניין מחומרים שונים, כיסאות שמשלבים כמה חומרים ויש בהם עיצוב מעניין של הרגליים והמשענות. חשוב לזכור שלכל חומר יש את האנרגיה שלו שמשתלבת בעיצוב הבית ופינת האוכל ואם החומר לא משדר לכם חמימות וביתיות אז כדאי להחליף אותו. נכון לבחור חומר גם לפי המראה שלו ועד כמה הוא מתאים לסגנון החיים שלכם. מאליו מובן שבית שיש בו ילדים קטנים וחיות מחמד צריך להכניס כיסאות מחומרים שקל לתחזק ולנקות במקרה הצורך.

צילום: pixabay
מהו הסגנון שלכם?

סגנון הוא השיקול החשוב ביותר אחרי התקציב והמקום. הסגנון שלכם מאפיין אתכם אבל גם אמור להיות מתאים לכמה שנים טובות, כדי שלא יימאס עליכם מהר ותחליפו אותו מוקדם מדי לפני שהספקתם ליהנות ממנו. רצוי לחשוב על הסגנון שלכם כמה שנים קדימה ועד כמה הוא יהיה חביב עליכם ועל הילדים שלכם, ועד כמה הכיסאות יהלמו את סגנון החיים שלכם ולא רק את הטעם שלכם.

אם אתם רוצים לשמור על איפוק קלאסי ואלגנטי זה בוודאי יישאר אתכם לשנים רבות משום שזה סגנון שאינו מעייף ואינו נמאס מהר. אם אתם רוצים להכניס מעט צבע הביתה ולבחור בכיסאות מעוצבים בצורה מסוגננת ואמנותית, קחו בחשבון שלמרות שהם בוודאי יהפכו למוקד תשומת הלב, הם עלולים להישחק באפקט שלהם לאחר כמה זמן. כך שהעיצוב של פינת האוכל הטובה ביותר צריכה לשרת אתכם ואת הסגנון שלכם ולא לעייף אתכם.

לדמיין את הבחירה

הדרך הטובה ביותר לבחור כיסאות לפינת אוכל היא לדמיין אתכם יושבים עליהם גם בעוד חמש שנים, גם בעוד שבוע, לאחר שתעזבו את החנות לאחר הבחירה. אפשר להתלהב מכיסאות מרהיבים אבל החשוב מכל הוא לדמיין אותם בחלל הבית שלכם, וכיצד יתאימו לתפקידם.