Site icon מקומונט גבעת שמואל

כיצד לקדם עסקים קטנים ביעילות באמצעות האינטרנט

צילום: עמיעד טאוב)

כמעט כל עסק פועל כיום בסביבה תחרותית ביותר. בין אם מדובר בתחום פופולארי בו נפתחים בכל מקום עסקים רבים ובין אם בתחומים ייחודיים יותר – תהליך הורדת חשיבותם של המיקומים הגיאוגרפיים של עסקים תודות לעולם התחבורה והתקשורת הביא לכך שבכל תחום ותחום פועלים כיום עסקים רבים ומתחרים ביניהם.

זה נכון כמובן גם עבור בעלי עסקים מסורתיים ודתיים, אשר פעלו במשך שנם רבות בתוך קהילה מצומצמת יחסית, או נהנו מרמת תחרות נמוכה מפני שבחרו בתחומים ייחודיים. מקרים כאלו הולכים ומתמעטים מהסיבות שהוזכרו לעיל (טשטוש המרחקים הגיאוגרפיים על ידי עולם התקשורת והתחבורה). לכן, צריכים בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים להבין כי הם פועלים בסביבה תחרותית, גם אם העסק שלהם הוא בעל אופי ייחודי. תובנה זו מביאה לשאלה – אילו דרכים יעילות מבחינת עלות/תועלת קיימות לקידום ושיווק העסק, כאשר ערוץ השיווק המתבקש בהקשר זה הוא כמובן – רשת האינטרנט.

קידום בגוגל של אתר העסק – פעולה שיווקית בסיסית בימינו

על מנת להשתמש ברשת האינטרנט כפלטפורמה שיווקית אין צורך בידע מיוחד במחשבים או בעולם האינטרנט. כיום, הקמה של אתר אינטרנט המייצג את העסק שלנו ברשת האינטרנט היא בגדר פעולה שיווקית בסיסית ומתבקשת, בדיוק כמו שפעם נהוג היה לפרסם ב”דפי זהב” או להוציא כרטיסי ביקור. הקמה של אתר אינטרנט היא עניין פשוט יחסית – אם אין לכם את הידע או הרצון ללמוד כיצד לעשות זאת בעצמכם, תוכלו לשלם לבעל מקצוע סכום סביר ומתקבל על הדעת, ולקבל בתוך כמה ימים אתר אינטרנט בסיסי ואסתטי עבור העסק שלכם.

אך אתרי אינטרנט יש לכל העסקים כיום. מה שנדרש על מנת להפיק תועלת שיווקית מהרשת זה לקדם את האתר שלכם בדפי התוצאות של מנועי החיפוש המובילים. קידום בגוגל הפך כיום לתחום נרחב בפני עצמו מפאת החשיבות העצומה שיש לאותם מיקומים בתוצאות החיפוש עבור ביטויים רלבנטיים. קידום טוב של האתר שלכם אשר יביא את אתר העסק שלכם לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש אחר ביטויים פופולאריים מהתחום בו אתם עוסקים, יביא לכם יותר לקוחות פוטנציאליים ממרבית ערוצי השיווק והפרסום האחרים.

בעוד קידום בגוגל הוא עניין מורכב יחסית, נרצה אנשי מקצוע טובים המתמחים בתחום זה ספציפית, ובעולם השיווק הדיגיטלי באופן כללי.

כיצד לבחור בעל מקצוע לשיווק דיגיטלי וקידום בגוגל?

בעוד פועלים אנשי מקצוע רבים כיום בעולם השיווק הדיגיטלי, נרצה לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע מנוסים אשר מבינים בתחום ופועלים בו כבר מספר שנים.

כמובן שהמקום הטוב ביותר לחפש בו מקדמי אתרים ואנשי שיווק דיגיטלי טובים הוא – האינטרנט…  חפשו אחר אנשי מקצוע אשר מתמחים בכמה מן התחומים העיקריים של שיווק דיגיטלי – קידום אתרי אורגני, קידום ממומן, שיווק ברשתות החברתיות וגם בניית אתרים. למרות שנושא זה (בניית אתרים) נחשב לתחום נפרד בפני עצמו, חשוב לוודא כי לאיש השיווק/מקדם האתרים שאתם שוכרים יש לפחות ידע בסיסי גם בבניית אתרים. כך, גם אם לא תרכשו ממנו את החבילה בשלמותה (בנייה וקידום של האתר) אלא רק שירותי קידום ושיווק ברשת, תוכלו לדעת כי הוא/היא יודעים מה צריך לעשות גם באתר עצמו על מנת שיהיה קל יותר לקדם אותו.

מלבד לכך שכדאי לוודא כי אנשי המקצוע שאתם שוכרים לקידום ושיווק האתר מבינים לעומק בתחום, כולל בבנייה בסיסית של אתרים, בדקו מהן ה”קבלות” שיש להם להציע – כמה ניסיון יש להם? אילו אתרים הם קידמו בעבר ומקדמים בהווה? מה מצבם של אותם אתרים (מבחינת מיקום בתוצאות החיפוש)?

לסיכום, מציאה של אנשי שיווק דיגיטלי טובים היא אחד הצעדים החשובים ביותר שיכול בעל עסק לעשות מבחינה שיווקית על מנת לקדם את העסק ולהגדיל את מצבת הלקוחות. גם עבור מי שעולם המחשבים והאינטרנט אינו תופס חלק משמעותי מחייו, השימוש בפלטפורמה זו לצרכי שיווק ופרסום הינו מתבקש, משתלם ובהחלט בטווח השגה.