Site icon מקומונט גבעת שמואל

כיצד מגישים תביעה לתאונת עבודה?

בעת שעובד נפגע כתוצאה ממעורבות בתאונה בזמן העבודה, בהגעה למקום עבודתו או בחזרה ממנו, הרי שהוא זכאי לקבלת פיצויים מטעמו של המוסד לביטוח לאומי. הביטוח הלאומי מאפשר לכל אחד ואחת להגיש את התביעה באופן נגיש דרך האתר או לחילופין באמצעים הקלאסיים והוותיקים יותר כגון שליחת דואר רשום, וזאת יחד עם מגוון של טפסים הנדרשים.

במאמר שלהלן, נסקור את מיני הטפסים הנדרשים לצורך הגשת התביעה, וכן נבחן את אחת מן השאלות המרכזיות שעולות לא אחת, והוא אם מומלץ או לא לשכור את שירותיו של עורך דין בעבור תביעה אותה ניתן לערוך בצורה עצמאית לחלוטין.

טפסים ומסמכים רפואיים

המוסד לביטוח לאומי מאפשר לכל החפץ בכך, גישה לטפסים הנדרשים לצורך התחלת תהליך התביעה. דוגמה לכך היא טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד המחולק בין בל/250 לשכיר לבין בל/283 לעצמאי.

אולם לצידם של טפסים אלו, הרי שחשוב גם להצטייד בשורה של מסמכים רלוונטיים המגוללים את אשר התחולל במוסדות הרפואיים, מן הטיפול הראשוני ולכל אורך הדרך.

חשוב לציין כי טפסים רפואיים נחשבים לאחד מן האלמנטים החשובים והחיוניים ביותר להצלחתה של תביעת תאונת עבודה אל מול המוסד לביטוח לאומי. ככל שתשקפו היטב את מצבכם הרפואי, כך מסקנותיה של הוועדה הרפואית ייטו לטובתכם ויפעלו כדי להעניק את כל ההטבות הגלומות בחוק.

תלוש משכורת ומסמכי העסקה נלווים

לצד המסמכים הרפואיים, חשוב לצרף את תלושי המשכורת אשר משקפים את גובה ההכנסות המצופה על בסיס חודשי.

קרדיט תמונה: FREEPIK

נוסף על כך, במידה ולא נכחתם במקום עבודתכם מסיבות כאלו ואחרות, הרי שחשוב לצרף את המסמכים הרלוונטיים אשר מסבירים את הנסיבות אשר הובילו להיעדרותכם. דוגמאות לכך ניתן למצוא במסמכים המאשרים כי העובד או העובדת שהו בביתם כתוצאה מניצול ימי מחלה, מניצול ימי חופשה או למשל מהגעתם אל הצבא לצורך מילואים.

היכן שהיתם בעת הפציעה?

האם במקום העבודה? האם היה מדובר בתאונת דרכים שהתרחשה בדרכם אל העבודה או ממנה לביתכם?

בהתאם לנסיבות, יש להגיש את המסמכים הרלוונטיים הנוספים כגון עירובם של אי אלו גורמים נלווים לרבות חברות ביטוח או לצורך הדוגמה גורמי אכיפת החוק.

מתי מומלץ להסתייע בעורך דין?

במידה ונפצעתם במקום עבודתכם, הרי שהביטוח הלאומי אכן מאפשר להגיש את התביעה ללא היעזרות באיש או אשת מקצוע נלווים.

עם זאת, המציאות מלמדת כי הגשת התביעה עם מסמכים חלקיים או מבלי לתכנן נכונה את האסטרטגיה המקדימה, עלולה להביא לתוצאות חלקיות. כמו-כן, לעתים קרובות מגלים התובעים כי לפניהם תהליך מסורבל עם קשיים ומהמורות.

ההמלצה הגורפת היא להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום, ובכך להגדיל את אחוזי הסיכויים להצלחה ולמיצוי הזכויות.

בכל שאלה והתייעצות בנושא תביעות בגין תאונות עבודה, בקרו באתר עורכי הדין צבי זגלשטיין: https://segelstein.com/