Site icon מקומונט גבעת שמואל

כיצד מתבצע ניתוח החלפת ברך ומה ההכנות שצריך לעשות?

ניתוח החלפה של ברך הוא הליך רפואי המסיר את חלקי הברך הפגועים, מה שמלווה בהחלפה של חלקים טבעיים אלו בחלקים מלאכותיים. ויחד עם זאת שההליך נחשב נפוץ, יש כמה הכנות ותופעות לוואי שצריך לקחת בחשבון לפני שעוברים אותו.

ניתוח החלפת מפרק ברך הוא הליך נפוץ עבור חולים עם דלקת פרקים חמורה, אך הוא מומלץ גם במקרים בהם אנשים חווים פציעות מסוגים שונים ובעיות אחרות בברכיים. מדובר בניתוח המחליף את המפרק הכואב והפגוע במפרק מלאכותי, מה שמצריך את ההכנות הנדרשות טרם עוברים את ההליך. חשוב לציין, כל מטופל עשוי לקבל סט שונה של הנחיות, מה שאומר שאתם צריכים לפנות לרופא שלכם. זאת, כדי להבין במדויק מה כוללות ההכנות של ההליך בכל הקשור להיסטוריה הרפואית שלכם.

כיצד מתבצע ניתוח החלפת ברך?

כאמור, ניתוח החלפת מפרק ברך הוא הליך כירורגי בו מסירים את המשטחים החולים של מפרק הברך של המטופל ומחליפים אותם במפרק מלאכותי. הניתוח מבוצע בדרך כלל כמוצא אחרון כאשר טיפולים אחרים, כגון תרופות או פיזיותרפיה, לא הצליחו להקל על הכאב ולהחזיר את הניידות של המטופלים. 

ניתוח מסוג זה מספק את מירב ההקלה בכאב ומחזיר את הניידות במידה הרבה ביותר. עם זאת, זה עלול לגרום למגבלות מסוימות בכיפוף או כריעה. בנוסף, ייתכנו כמה סיבוכים שיש לטפל בהם לאחר הניתוח, כגון קרישי דם או זיהום.

החלפת ברך חלקית או מלאה

ישנם שני סוגים של עיקריים של הליכים להשתלת מפרקים מלאכותיים, כמו החלפת ברך מלאה והחלפת מפרקים חלקית. כך או כך, הניתוח נמשך בדרך כלל כ-מספר שעות בודדות והמטופלים לרוב חוזרים הביתה לאחר 24 – 48 שעות.

קרדיט: CANVA

בעת החלפת ברך כוללת, כל פני השטח של מפרק הברך מוחלף בשתל מלאכותי, בעוד כי החלפת ברך חלקית כוללת הסרה של חלק מהמשטח החולה של מפרק הברך. בהליך זה, מוסר ומוחלף המפרק בשתל מלאכותי. מה עוד חשוב לדעת? הנה ההכנות שתצטרכו לקחת בחשבון יחד עם הרופא:

מה ההכנות הנדרשות לפני ניתוח החלפת ברך? 

קודם כל, חשוב לדעת כי ההליך נעשה בדרך כלל כהליך אשפוז, כלומר המטופל יישאר בבית החולים מספר ימים לאחר הניתוח. כמו כן, ההכנה לפני ניתוח החלפת ברך כוללת בדיקה גופנית, דיון רפואי על אלרגיות או בעיות בריאותיות אחרות, ביצוע צילום רנטגן או MRI ועוד. הרופא עשוי גם לרשום תרופות לשיכוך כאבים, במיוחד במקרים בהם התרחשה פציעה מסוימת. 

ולא פחות חשוב, צריך להיות במצב נפשי טוב, מכיוון שהוא יכול להשפיע על מידת ההחלמה לאחר הניתוח. אם אתם עומדים לעבור את ההליך, עשו זאת בלב שלם ותוך קבלת כלל המידע הנדרש לכם. קבלת מידע תעזור לכם להרגיע את הסטרס שעשוי להיות מלווה בהליכים כירורגיים. 

היכנסו לאתר של https://knee-bot.co.il/ ותקבלו את כל המידע שאתם צריכים.