Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך כדאי לנקות את הספה שלכם

הספה היא אחד הרהיטים החשובים בסלון אבל יש לה נטייה לצבור לכלוך, כתמים ואבק. אז מה עושים? קודם מזהים את סוג הבד ולאחר מכן בוחרים את חומרי הניקוי המתאימים. הנה כל הפרטים

מערכות ישיבה משפיעות על הצורה של הסלון ועל הדרך שבה נשתמש בו. בעזרת ספות ומערכות ישיבה נוכל לנצל טוב יותר את החלל הפנוי, לדאוג לנוחות במהלך ישיבה משותפת עם חברים ומשפחה וגם לשדרג את הסגנון הדקורטיבי של החדר הכי חשוב בבית. מצד שני, השימוש בספות נוטה להיות אינטנסיבי וכך גם המהירות שבה מערכות ישיבה צוברות לכלוך, כתמים ואבק.

החדשות הטובות הן שיש כיום חומרי ניקיון שמסוגלים להתמודד עם כל סוגי הלכלוך הנפוצים בספות. הבעיה היא שקיימים הבדלים גדולים בין סוגי הספות והחומרים, ושבחירה לא נכונה של מוצרי ניקיון עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים. אז מה עושים? הנה כמה הצעות.

זיהוי, ניקוי וייבוש: המתכון לספה מבריקה

קודם כל, עליכם לדעת באיזה סוג של ספה מדובר והאם היא עשויה עור, דמוי עור או בד טבעי. יש גם מערכות ישיבה שבהן חלק מהספה עשוי חומר מסוים וחלקים אחרים עשויים חומר אחר, אז אפשר לקרוא על ההרכב המדויק בתווית שמוצמדת לרהיטים על ידי היצרן.

צילום: Pixabay

לאחר מכן מרטיבים מעט את הספה ומנקים אותה עם החומר שמתאים לסוג הבד. אם גם ניתן לשלוף את כיסוי הבד ולכבס אותו בנפרד, זה כמובן עדיף. בכל מקרה אחר, מה שצריך לעשות הוא לקרוא את ההנחיות שמופיעות על חומרי הניקיון ולוודא שהן עולות בקנה אחד עם סוג העור, הבד והספה.

לבסוף, ניקוי של הספה דורש ייבוש מסודר. הטעות הנפוצה היא לתת לספה להתייבש תוך כדי שמשתמשים בה, אך פעולה כזו רק תגרום ללכלוך להיצמד אליה עוד יותר. האלטרנטיבה המומלצת היא לפיכך לטפל בכתמים באמצעות חומרים מיוחדים, לייבש את הספה בנפרד אך ללא חשיפה ישירה לשמש ולהרחיק ממנה ילדים וחיות מחמד. אם עושים את כל זה נכון, מקבלים ספה מבריקה שנראית חדשה לגמרי גם אחרי כמה שנים של שימוש יום יומי.

מתי פונים לניקיון מקצועי?

ניקיון יסודי ועצמאי של הספה לא מחליף ניקיון מקצועי. חברות בכל רחבי הארץ מציעות כיום שירות נוח לניקוי ספות שכולל איסוף והחזרה שלהן מבתי הלקוחות, בהוצאה יחסית נורמלית. מעבר לכך, משתלם יותר לנקות את הספה מאשר להחליף אותה במערכת ישיבה חדשה.

מומלץ לפנות לניקיון מקצועי אם הספה במצב מספיק טוב אך הלכלוך לא יורד ממנה בקלות. במקביל, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע כאשר הספה צוברת כתמים באזורים לא נגישים או כשלא רוצים להסתכן. את אנשי המקצוע לניקיון בוחרים על סמך המלצות וחשוב לקבל הצעת מחיר מסודרת עם אחריות.