Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך תבחרו מצלמת וידאו איכותית

צילום סרטוני תדמית לעסק ותיעוד אירועים חשובים הם מהלכים חשובים שמחייבים אותנו להצטייד במצלמת וידאו טובה ואיכותית. בין אם אתם מחפשים מצלמה לשימוש ביתי או מצלמת וידאו מקצועית, ישנם כמה פרטים טכניים קטנים שחשוב שתבחנו מבעוד מועד, לפני שאתם מגהצים את כרטיס האשראי ומפנים מקום של כבוד למצלמה שלכם.

מצלמות וידאו. צילום באדיבות pixabay

איכות הצילום

הסוגיה שמטרידה את רוב בעלי המצלמות, הן הביתיות והן המקצועיות, היא סוגיית האיכות. בצדק, אגב. אתם רוצים לוודא שהסרטונים שאתם מפיקים הם ברורים וחדים, מה שמחייב תשומת לב לכמה מרכיבים קריטיים. התחילו מבחינת חיישני התמונה, כאשר מצלמות פשוטות למדי יכללו חיישן אחד ויחיד, בעוד מצלמות וידאו מקצועיות ויקרות יותר יכללו שלושה חיישנים, מה שמבטיח איכות הרבה יותר טובה. ככל שהחיישן גדול יותר כך גם האיכות צפויה להיות טובה יותר, וככל שהרזולוציה טובה יותר (כלומר – מספר הפיקסלים בה גדול יותר) כך היא תהיה חדה הרבה יותר. אם אתם עוסקים בתחום באופן מקצועי ומעוניינים להציע את שירותי הצילום שלכם לאירועים פרטיים או עסקיים אל תתפשרו על פחות מ-HD, ומוטב שתבחרו במצלמה עם שלושה חיישנים שהיא אמנם יקרה יותר, אבל היא גם השקעה עסקית לכל דבר.

זום אופטי או דיגיטלי? 

אחד המאפיינים החשובים ביותר של מצלמת הווידאו שלכם, בעיקר אם אתם עוסקים בצילום למחייתכם, הוא הזום. באופן כללי קיימים שני סוגי זום עיקריים למצלמות וידאו – דיגיטלי או אופטי. עם זום אופטי תוכלו להתמקד ולהתקרב הרבה יותר מבלי לפגוע באיכות הצילום שלכם, מה שיאפשר לכם לצלם מרחוק. אם אתם מצלמים לרוב בשטחים פתוחים ויש לכם צורך בזום איכותי שימו לב שמצלמה עם זום גדול יחסית (פי 10) תבטיח לכם איכות טובה יותר מאשר מצלמה עם זום קטן יחסית (פי 6, למשל). זום דיגיטלי יכול אולי להגיע למספרים גבוהים הרבה יותר, אבל זה בוודאי לא מבטיח לכם איכות גבוהה, שכן במצבים אלה דווקא ההתקרבות היא שתפגע בתוצאה.

מצבי צילום ושליטה בהם

מצלמות וידאו מקצועיות, כמו גם מצלמות קצת פחות מקצועיות, מאפשרות לכם לבחור את מצב הצילום האידאלי עבורכם. כך מוגדרים מצבים שונים, לרבות צילומי שטח, אירועי ספורט או צילום בתוך מבנה. צלמי הווידאו החובבנים שמתעדים את צעדיו הראשונים של הילד או את מסיבת הכיתה יסתפקו במצלמה פשוטה עם מצבי צילום אוטומטיים. לעומתם, מי שמעוניין לרכוש מצלמה מקצועית רצוי שיעדיף מצלמות עם פונקציות שניתנות לשליטה ידנית. כך תשיגו ביצועים משופרים הרבה יותר.

רשימת מצלמות וידאו מומלצות בכתובת: www.2click.co.il/product-category/camcorders