Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך תדעו שחברת הקידום עובדת בשבילכם

קידום אורגני הפך במרוצת השנים למבוקש על-ידי עסקים קטנים וגדולים כאחד, וזאת לאור האמינות הרבה שאתר בעמוד הראשון מקרין אל הגולשים. עם זאת, זהו ככל הנראה אחד מתחומי השיווק היותר מאתגרים לא רק עבור המפרסמים, אלא גם ובעיקר עבור הלקוחות.

להבדיל מפרסום ממומן שם ניתן להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש כמעט באופן מידי, בקידום אורגני נדרשים הלקוחות לסבלנות שכן התוצאות הראשונות מגיעות רק לאחר שלושה-ארבעה חודשים.

הסיבות לכך הן רבות ומגוונות, ואם ננסה לתמצת זאת בקצרה, אז הרי שישנו אתגר לשכנע את מנועי החיפוש כי אתר א’ הוא רלוונטי הרבה יותר מאתר ב’. הקידום מצריך השקעה שבועית באתר המשלבת מגוון רחב של פעולות קידום שונות.

אז כיצד אדע שבחודשים הללו שבאמת משקיעים בי?

כמקדם אתרים אני מוצא את עצמי לא פעם בסיטואציות בהן אני מרגיש שהלקוחות חשים אי-וודאות. הם פשוטו כמשמעו – לא בטוחים מה הכסף שלהם עושה בשבילם. האם נעשית עבודה עקבית על האתר שלהם? האם יש עבודה בשטח? או שמא התשלומים רק יורדים מחשבון הבנק וחברת הקידום פשוט מורחת את הזמן.

צילום: Pixabay

להלן מספר פרמטרים מרכזיים שיעזרו לכם להבין אם חברת הקידום / מקדם האתרים שלכם, אכן עובדים בשבילכם ומשקיעים את מירב המאמצים כדי שתגיעו לעמוד הראשון.

עדכונים שוטפים

מרגישים שהקשר עם חברת קידום האתרים שלכם קצת מדשדש? שומעים מהמקדם שלכם לעתים רחוקות מאוד ולפעמים רק בדו”ח החודשי? ייתכן שצריכה להידלק אצלכם נורה אדומה. בקידום אתרים, תמיד קורה משהו. גם לביטוי לוקח חצי שנה להתקדם, אז הרי שנראה את קצב ההתקדמות לאורך זמן.

חברות קידום שעובדות בשביל הלקוחות שלהן באופן סיזיפי וחסר פשרות, אוהבות לנופף בהישגים שלהן גם אם הביטויים עוד טרם עשו את מהעבר לעמוד הראשון. אם אתם מקבלים מיילים שבועיים ושיחות טלפוניות לעדכונים שוטפים, אז הרי שאתם יכולים להיות רגועים – מישהו שם לוקח את האתר שלכם בשתי ידיים.

עלייה הדרגתית בכלי מנהלי האתרים

כאשר מתחילים לקדם אתר, נהוג לחבר אותו לכלי חינמי של גוגל שנקרא “כלי מנהלי האתרים” או באנגלית Google Search Console. מומלץ בחום להעיף מבט מדי פעם בכלי זה וזאת כיוון שתחת לשונית “ביצועים” הוא מאפשר לראות אם יש עלייה הדרגתית בכמות החשיפות של האתר.

אם אתם רואים עלייה עקבית יפה (וגם כזאת שכוללת בתוכה מעט תנודות) אז הרי שיש כאן עדות מוצקה לכך שהאתר שלכם עובר עבודת קידום עקבית ויעילה.

ניתן גם לעשות שימוש בכלי נוסף שנקרא גוגל אנליטיקס (Google Analytics). זהו כלי שמראה כמה אנשים ביקרו באתרכם.

שני הכלים הללו חייבים להיות בבעלותכם. חברת הקידום אולי תפתח אותם עבורכם, אך היא מחויבת לתת לכם גישה. מומלץ בחום להתעקש על הסעיף הזה ולהבהיר זאת לחברה מולה אתם עובדים.

האתר גדל באופן שבועי

דרך יעילה לקדם אתר במנוע החיפוש של גוגל היא באמצעות פתיחת עמודים חדשים. דרך נוספת מקבילה היא הוספת תכנים חדשים לעמודים קיימים. לכן, חשוב שתשימו לב אם אתם מקבלים מיילים שוטפים בהם נשלחים תכנים לאישורכם.

חברות רבות נוהגות לשלוח את התכנים ללקוחותיהן טרם העלייה לאוויר שכן תמיד ישנו החשש שמא ישנן הטעיות שעלולות לסבך את העסק ותיאורים לא מדויקים/מקצועיים.

אם אתם מקבלים תכנים שוטפים ורואים כי האתר שלכם גדל עם עמודים חדשים, אז הרי שנעשית עבורכם עבודה טובה ויעילה. המתינו מספר חודשים ואני סמוך ובטוח כי הסבלנות אכן תשתלם.

מוזמנים לקרוא גם את מאמר 3 סיבות לפטר או לשבח את מקדם האתרים שלך. למאמר לחצו כאן.