Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך תוודאו את המשך העסקתו של העובד הסיעודי

שכירת שירותיו של מטפל סיעודי לעזרה בבית, היא דרך מתחשבת, ולעתים הכרחית, לתמיכה באיכות החיים של ההורה הסיעודי שלכם. קשישים רבים, אשר חווים בעיות הקשורות לגיל כמו אובדן ניידות, בעיות שיווי משקל או מצבים בריאותיים אחרים, חוששים לאבד את עצמאותם ועדיין רוצים להמשיך להתגורר בביתם. אם זה גם מצבו של יקירכם, ואפילו הצלחתם למצוא עובד סיעודי מתאים שאתם בוטחים בו וסומכים עליו, תרצו בוודאי לעשות הכול כדי שמטפל זה יוכל להמשיך ולטפל ביקירכם גם לאחר שתמה תקופת השהייה שלו בארץ. למרבה המזל, תיקון לחוק הכניסה לארץ קבע מספר תנאים מיוחדים, שמאפשרים הארכת ויזה לעובד זר בענף הסיעוד, שתקופת השהייה שלו עומדת להסתיים.

קרדיט: Depositphotos

החוק – והתנאים המאפשרים חריגה מהחוק

לפי החוק, עובד סיעודי זר שקיבל אשרת עבודה כדין, יוכל לשהות בגבולות המדינה ולעבוד בסיעוד רק במסגרת תקופת הזמן שקובע החוק (63 חודשים). בתום תקופה זו יהיה עליו לצאת מהארץ. עם השנים, התעוררו מצבים חריגים שדרשו את התערבות המחוקק, שתיקן את חוק הכניסה לישראל. תיקון זה קבע תנאים מסוימים המאפשרים היום להאריך את ויזת העבודה של מטפל סיעודי.

כלומר, אם ויזת העבודה של המטפל הזר עמדה לפוג, והמטופל, הנהנה מהסיוע שמעניק לו המטפל, מבקש להאריך את אשרת העבודה שלו, יכול לעשות זאת מנימוקים הנקראים בחוק: ׳טעמים הומניטריים׳.

אישור להארכת אשרת העובד הזר הסיעודי

במשרד האוכלוסין וההגירה פועלת היום ועדה מיוחדת שתפקידה לבחון ולאשר (או לא) את הבקשות להארכת העסקתו של עובד סיעודי מעבר לתקופה המוגדרת בחוק, מטעמים הומניטריים. הועדה מוסמכת לאשר את הארכת ההעסקה לשנה אחת בכול פעם, ובלבד שהעובד ממשיך לטפל באותו מטופל סיעודי.

ישנם כמה תנאים ודרישות לקבלת אישור להארכת אשרת העבודה. לפיכך, יש הממליצים להשתמש בשירותיו של עורך דין הגירה, בעל ניסיון בתחום, שייקח על עצמו את הטיפול בכול ההליך הבירוקרטי והמשפטי הכרוך בהארכת אשרת המטפל הזר של יקירכם.

באילו תנאים ודרישות מדובר?

כאמור, עובד זר בתחום הסיעוד מקבל אשרת עבודה לתקופה של 63 חודשים. כדי להאריך את האשרה מעבר לתקופה זו, שמגיעה כמעט ל-5 שנות עבודה, צריך לעמוד בכמה תנאים של המערכת, כאשר המשמעותיים ביותר הם:

  • התנאי הקובע שהארכת ההעסקה על ידי המטופל הסיעודי, נדרשת עבור אדם שיש לו היתר העסקה פעיל ובתוקף להעסקת עובד זר סיעודי. אם למטופל אין היתר העסקה, הוא לא יעמוד בתנאי סף זה.
  • התנאי הקשור למועד הגשת הבקשה להארכת אשרת העבודה של המטפל הזר – הבקשה תטופל רק אם עדיין לא חלפו 90 יום מתאריך סיום תקופת ההעסקה החוקית של המטפל הזר.

אילו מסמכים נדרשים?

להגשת הבקשה להארכת ההעסקה של המטפל הזר צריך לצרף שלושה מסמכים:

  • טופס בקשה שניתן להוריד מהאינטרנט, עם חתימה מקורית.
  • מכתב המפרט את הטעמים ההומניטריים המיוחדים.
  • טופס חוות דעת עם נימוקים וחתימה של הרופא או העובד הסוציאלי.