Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך תוכלו למגן את סביבת ביתכם בפני סכנות לפעוטות

כך תמגנו את סביבת ביתכם בפני סכנות לפעוטות ב-4 דרכים

תינוק שמתחיל לזחול ולחקור דברים בבית הוא בהחלט דבר מקסים, אבל כל הכיף הזה גם מגיע עם לא מעט דאגות שכן תינוקות שמתחילים לזחול במוקדם או במאוחר יתחילו לחקור את סביבת הבית, ובמילים אחרות – למשוך, לגרור, ולהכניס כל דבר לפה.
כדי להקל על הדאגות שלכם, ריכזנו עבורכם כמה שיטות פשוטות ליישום של מיגון הבית בפני סכנות לפעוטות:

מיגון הריהוט הבית – ריכוך הפינות

מקור דאגה מוכר בקרב ההורים הוא פינות הרהיטים – ברגע שהתינוק מתחיל לפתח עצמאות ולחקור את הריהוט, הדבר שהכי מומלץ למגן הוא הפינות החדות. דרך פשוטה וזולה לרכך את הפינות היא צמדנים קטנים שמיועדים לכיסוי פינות ריהוט – הצמדנים נמכרים כמעט בכל חנות לכלי בית או ריהוט, וניתן גם להזמין אותם דרך אתרי קמעונאות כדוגמת AliExpress.
פיתרון מיגון נוסף הוא מנעולי ארונות – כשיש בבית רהיטים כדוגמת ארונות הזזה שנפתחים בקלות, ניתן “לנעול” אותם עם סוגרי בטיחות לנעילת ריהוט נפתח. את הסוגרים ניתן לקנות בחנויות למוצרי תינוקות כדוגמת “שילב”, חנויות ריהוט ומוצרים לבית, ואתרי קמעונאות.

מיגון רצפת הבית

פתרון נוסף למיגון הבית ויצירת סביבה בטוחה לפעוטות הוא שטיחים – הנחת שטיחים מייצרת מעין “ריכוך” לרצפה, ומשמשת כמשטח נעים ונוח לזחילה.
במידה ותרצו לקחת מקדם ביטחון נוסף – תוכלו גם לרכוש שטיח מונע החלקה שאותו מניחים מתחת לשטיח עצמו, והוא משמש כמעין “מעצור” לשטיח (יכול להועיל במיוחד במקרים בו הפעוט כבר מתחיל לעבור מזחילה לעמידה).

צילום: מט וולש

הסרת חפצים בולטים מהשטח

ככל שיהיו יותר חפצים על משטחי הבית, כך גם הפעוט שלכם יותר יימשך לחקור אותם – פריטים כגון כוסות שתייה חמה או מוצרים חשמליים הם מקור לסכנה עבורו, ולכן כדי למגן את הבית פני הסכנות האופציונליות שלהם, מומלץ לפנות אותם מהשטח. במידה ויש פריטים מסוימים שאתם עדיין זקוקים להם בהישג יד – תמיד תוכלו לרכוש בחנויות ריהוט וכלי בית פתרונות אחסון כדוגמת ארגזים או קופסאות גדולות שימנעו מהפעוט לראות את החפצים האלו, אבל יחד עם זאת הם עדיין יהיו לידכם בהישג יד.

אלטרנטיבות בטוחות יותר לריהוט

במידה ומתאפשר לכם מבחינת רוחב השטח בבית והתקציב, תמיד תוכלו למגן את הבית עם ריהוט בטוח יותר. לדוגמא – המרת שולחנות מרובעים בשולחנות מעוגלים, במקום כיסאות כבדים – הדומים מרופדים ורכים או כסאות ישבה מרופדים מסוג “פוף”, המרת מנורות רצפה למנורות תלייה על הקיר, הסרת וילונות והתקנת תריסים במקומם, ועוד.
חלק מסוגי הריהוט הללו (כמו ההדומים למשל) מגיעים גם עם מקום לאחסון, כך שאפילו תוכלו “לתפוס שתי ציפורים במכה” עם רהיט רב שימושי.