Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך תנהגו נכון בצמיגים שלכם

תדמיינו לרגע שהצמיגים לרכב הם סוג של “נעליים” המותאמות לכפות הרגליים שלכם – כשאתם בוחרים ללכת לים תעדיפו חד משמעית לבחור בכפכפים, לעומת זאת כשתצאו לטיול בשטח תקחו אתכם את נעלי הספורט – תחשבו היטב על סוג הקרקע שאתם הולכים לדרוך עליה על מנת להתאים את הנעל הנכונה עבור החוויה. ככל שתרבו להשתמש בנעל שלכם, כך האיכות שלה תרד, לאט לאט יכולת האחיזה שלה בכף הרגל שלכם תלך ותפחת, עד לרמה שהיא כבר לא תגן עליכם מפני פציעות אפשריות.

קרדיט תמונה FREEPIK

כמו הנעל – כך הצמיג!
הצמיג הוא ללא ספק אחד המרכיבים החשובים ביותר בשמירה על בטיחות הרכב, יש לו תפקיד מרכזי בחיכוך הרכב עם הכביש/קרקע ולכן הוא  הגורם העיקרי שאחראי על יציבות הרכב שלכם במהלך הנסיעה. כ-26% מהתאונות הקטלניות שנעשו בארץ קרו בגלל צמיגים לא תקינים או שחוקים!
אז איך ניתן להימנע מכך? ומאיפה כדאי לרכוש צמיגים במבצע? מוזמנים להמשיך לקרוא.

בדקו לחץ אוויר באופן קבוע

הדעה הרווחת אומרת שעליכם לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים אחת לחודש.
מדובר בבדיקה פשוטה מאוד המצריכה ממכם לגשת לאחת מתחנות הדלק הקרובות לביתכם, ללכת למכונת הניפוח – ולכוון את המספר הרצוי (שנמצא בספר הרכב שלכם או במדבקות המודבקות במשקוף הדלת של הנהג) ולנפח את הצמיגים שבהם חסר אוויר עד שיגיעו למספר הנקוב.

כיוון פרונט ואיזון גלגלים

בעיה נפוצה שיכולה להיגרם מחוסר איזון בצמיגים היא נטייה של הרכב לאחד הצדדים במהלך הנסיעה.
בכדי למנוע את הבעיה הזו יש לגשת לאחת הצמיגיות הקרובות אליכם ולבקש שיעשו לכם “איזון גלגלים”.
האיזון נעשה על ידי כוונון גיאומטרי של הזרועות המחזיקות את צמיגי הרכב, ודואג לכך שכל הצמיגים יהיו מאוזנים ומוחזקים באותו האופן. רכב “מאוזן” הוא רכב שכל רכיבי ההגה שלו, הבלמים והצמיגים מורכבים באופן תקין על ידי מקום מוסמך ומקצועי שדואג לעשות זאת כראוי. חובה לעשות איזון לצמיגים חדשים, בחלק מהצמיגיות תוכלו לקבל את השירות הזה כחלק מרכישת הצמיג/ים.

קרדיט תמונה FREEPIK

בדיקת עומק החריצים

בצמיגים שלכם קיימים חריצים, אותם חריצים מחזיקים בתפקיד חשוב במיוחד שמטרתו “לחספס” את צמיגי הרכב שלכם כך שלא יחליקו ויהיו בעלי אחיזה חזקה וטובה בקרקע. עם הזמן אותם חריצים נשחקים ומתבלים ואף נעלמים – אם לא דואגים לבדוק ולעקוב אחר קצב השחיקה שלהם. צמיג תקין צריך להיות עם חריצים בעומק של 2-3 מ”מ. הקפידו לנקות את צמיגי הרכב שלכם ולוודא שלא נעוצים בהם אבנים קטנות או כל עצמים אחרים שיכולים לסתום את החריצים ולהגדיל את העומק שלהם.

אז היכן כדאי לטפל ברכב שלכם? ואיפה תוכלו למצוא צמיגים במחירי מבצע משתלמים?

אם עוד לא יצא לכם לשמוע על אתר “טייר קלאב”, אז עכשיו זה הזמן!
מדובר במנוע חיפוש ענק להשוואת מחירי צמיגים ומציאת צמיגיות הקרובות לפי מיקומכם הגיאוגרפי – החיפוש כמובן ללא עלות ומאפשר לכם למצוא מספר אופציות רלוונטיות עבורכם. הצמיגיות שתמצאו הן צמיגיות המחזיקות בתעודות ההסמכה הדרושות, מקצועיות ואמינות שעברו בדיקה והתקבלו למנוע החיפוש. תוכלו להזמין צמיגים אונליין במחירים משתלמים שינתנו לכם תודות לשיתוף הפעולה בין טייר קלאב לצמיגיות הרלוונטיות.

הזמנת הצמיג תקנה לכם טיפול מקיף הכלול במחיר – החל מפירוק הצמיגים הישנים – עד להרכבה ואיזון של הצמיגים החדשים, כך שהרכב שלכם יהיה מוכן לצאת לדרך בהקדם האפשרי.