Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך תעבירו שישי מושלם בגבעת שמואל

גבעת שמואל היא מקום מצוין לחיות בו. הישוב – שהוקם ע”י עולים מרומניה על אדמות הכפר הערבי אל חיריה, והפך לעיר ב-2007 – התפתח בעשור האחרון באופן משמעותי, ומספר התושבים בו כבר מתקרב ל-30,000. יחד עם זאת השכילה גבעת שמואל לשמור על צביון שלו וקהילתי, והאופי שלה תורם כמובן גם הוא לאיכות החיים. בנוסף, זכתה העיר לדירוגים מחמיאים שונים, למשל באחוזי גיוס לצבא, וב-2021 הוכרזה כ”רשות איתנה”, כלומר כזו שלא זקוקה למענקים ומסוגל לנהל את ענייניה באופן עצמאי. הקהילה הדתית הלאומית האיכותית בגבעת שמואל מהווה מרכיב דומיננטי, ובימי שישי ניתן להרגיש בכל שכונות העיר אווירה ייחודית. בעמוד זה תמצאו טיפים שיהפכו את היום המבורך לעוד יותר נעים.

פרחים

כל יום בשבוע הוא יום טוב למלא בו את הבית בפרחים – ובפרט מומלץ לעשות זאת לקראת השבת. הפרחים מוסיפים לכל חלל אנרגיות של רוך, של משפחתיות, של רומנטיקה ושל חיבור לטבע (אגב, ברחבי גבעת שמואל פזורים כמה וכמה פארקים מושקעים). הפרחים מוסיפים גם צבע מרענן ומייצרים אווירה חגיגית בבית – דרך מושלמת לקבל את השבת. אופציה אחת היא להגיע לחנות פרחים בעיר, להתרשם מהמבחר ומהטריות ולקנות את הפרחים שהכי מתחברים אליהם. אופציה שנייה היא לכתוב בגוגל משלוח פרחים גבעת שמואל ולגלות שיש חנויות שמבצעות משלוחים מהירים גם ביום שישי, וכמובן מציעות את אותו מבחר ואותה טריות.

לבלות באחד הפארקים היפים בעיר

גבעת שמואל מציעה כאמור שלל פארקים יפים. הגדול והמרכזי שבהם הוא פארק רמון (בשכונת רמת הדר, בין הרחובות יוני נתניהו ומנחם בגין), ובו תמצאו גם מתקנים לילדים, גם מתקנים לספורטאים, גם גינה לכלבים, גם מדשאות שאפשר לערוך בהן פיקניק ספונטני ואפילו מוזיאון קטן (“בית הבאר”, שמציג את ההיסטוריה המרתקת של גבעת שמואל).

עוד פארק גדול הוא פארק דרום שהוא גם סקייט פארק מושקע. בנוסף יש בו מסלול אופניים אתגרי, כך שמי שאוהב את השישי שלו עם אדרנלין ימצא בפארק דרום מענה מתאים. מזרקת ג’טים ומתקני פעוטות משלימים פארק מוצלח מאוד. חובבי האקסטרים מוזמנים גם לפארק אלקנה שהוא פארק חבלים עם שלל מתקני אקסטרים – דרך טובה להוציא את כל האנרגיות לפני כניסת השבת.

פארקים נוספים שיכולים להפוך את בוקר שישי למהנה הם גן ויסמונסקי ברמת אילן, פארק דקר וגן הספלים שברחוב הנשיא. בעתיד יוקם בגבעת שמואל עוד פארק רחב ידיים, פארק פינלס (ע”ש מי שהגה את הקמת העיר, שמואל פינלס).

ישיבה נינוחה בבית קפה

בקניון הגבעה ובמקומות אחרים בעיר פועלים בתי קפה – גם כאלה שהם חלק מהרשתות הגדולות (קפה קפה, לנדוור, קפה גרג, ארומה) וגם כאלה עצמאיים. בילוי נינוח באחד מהם הוא עוד דרך להעביר את החלק הראשון של יום השישי, ולהתחיל בהורדת מפלס העשייה והתזזיתיות לקראת כניסתה של השבת.

ניקיון של הבית – עם כל המשפחה

לפני / אחרי בית הקפה או הפארק כדאי לנקות את הבית. הניקיון הכרחי לצורך התחזוקה השוטפת, מונע הגעת חרקים ומכרסמים ובנוסף גם מסלק אנרגיות שליליות. את המטלה שרובנו לא באמת אוהבים כדאי להפוך לפעילות משפחתית משותפת ומגבשת. הדרך לעשות זאת היא לבחור גם להורים וגם לילדים מטלות שמתאימות להם, וכשברקע מתנגנת מוזיקה שכולם אוהבים, האווירה שמחה, המטלה מושלמת תוך זמן קצר ואפשר להתפנות גם להנאות האחרות שייצרו יום שישי מושלם בגבעת שמואל.