Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך תקלי על עצמך במהלך הלידה

כל כך הרבה סיפורים סיפרו לך, שמעת אינספור חוויות, אולי אפילו כבר ילדת בעצמך – אבל כל לידה היא שונה, מאישה לאישה וגם מילד לילד ואומנם קשה לדעת איך תתפקדי בלידה עצמה או בדיוק למה לצפות, אבל אפשר בהחלט לנסות להיערך מראש כדי להקל על הכאב ולהפוך את הלידה לחוויה טובה יותר.
ישנן מספר דרכים שיכולות לסייע בלידה, החל מתרגול נשימות להתמודדות עם הכאב ועד שמנים ייחודיים. לפנייך 4 רעיונות להקלה בשעת לידה.

הכנה נפשית


חלק בלתי נפרד מההכנה לקראת לידה קשור לגישה בה את מגיעה ללדת. על אף שאת צפויה להתמודד עם כאב מייסר, חשוב שתנסי לשמור על אופטימיות ותעזרי בטכניקות של חשיבה חיובית וכך אולי תוכלי לסייע לעצמך להרגיש טוב יותר לכל אורך הדרך.
ניתן לתרגל טכניקות של דמיון מודרך ולהמחיז סצנות חיוביות או לחשוב על רגעים מאושרים או לדמיין שאת במקום אחר אקזוטי נעים ולא בחדר הלידה.
התאמני מראש על תרגילי נשימה והרפיה והעצמה שונים בין אם במסגרת קבוצתית לנשים הרות או כחלק מקורס הכנה ללידה, כדי שתגיעי מוכנה בזמן אמת ויהיה לך קל יותר אינסטינקטיבית ליישם בזמן אמת. 

הכנה פיזית


מההיבט הפיזי, כדאי לנסות להכין את הגוף לקראת הלידה. תמיד טוב להגיע לסיטואציה מאתגרת כשאת במצב גופני טוב ככל שניתן במהלך ההיריון.
תוכלי לקחת חלק בפעילות גופנית לנשים בהריון ולקראת לידה וללמוד גם תנוחות שיוכלו להקל עליך בהתמודדות עם הצירים הגוברים וכן בזירוז הלידה. ידיעת המנחים השונים תסייע לך להרגיש יותר בשליטה בעת הלידה עצמה וכן לשפר את אספקת הגם לשרירי האגן, תרגול התכווצויות שירגישו לך יעילות ונוחות וכדומה. 

הכנה לוגיסטית


ארזי מבעוד מועד תיק לחדר לידה שיכלול את כל מה שיכול לאפשר לך אווירה נעימה ותומכת יותר וכן פריטים להקלה בעת הלידה ולאחריה כמו למשל, קומפרסים חמים וקרים שיכולים להפחית את דרגת הכאב וגם להקל במצבי הזעה.
אפשר להצטייד במגבת קומפרס העשויה מ-100% כותנה אותה יש להספיג במים או בשמנים ולהניח על אזורים עייפים ודואבים כמו מצח, כתפיים, עורף או גב. ישנו גם מוד אפ ספריי לריענון ומתן אנרגיה וניחוח נעים שיכול לסייע בהתאוששות בעת הלידה.

הכנה מרגיעה


אל תשכחי לארוז אתך שמן שקדים ללידה בו מומלץ להשתמש בתקופה טרום הלידה לעיסוי הבטן והפרינאום ויכול לסייע בהכנת רצפת האגן לקראת הלידה. למעשה, עיסוי פרניאום מסייע במתיחה עדינה של רצפת האגן ליציאת התינוק ויכול לסייע גם בהפחתת הסיכון בקרעים בנרתיק.
שמן שקדים ללידה יכול לסייע בשיפור הגמישות של העור – זהו שמן טבעי ועדין, היפואלרגני, שמגביר את ייצור הקולגן ויש לו גם תכונות משככות כאבים ולכן הוא יכול להיות יעיל מאוד גם לפני הלידה. חשוב להצטייד בשמן שקדים טהור חסר ריח בעל מרקם קליל האידיאלי ליולדות שמעדיפות עיסוי עם שמן נטול ריח.
ישנם שמנים נוספים שכדאי לשלב בתיק הלידה ויכולים להיות שימושים בעת הלידה כמו פרי דלי המועשר בשמן קלנדולה ונר הלילה ושמן תפוז שנחשב כמקדם פתיחה ויכול גם לסייע בהענקת מרץ. ישנו גם תרסיס שמנים שמתאים לפיזור באוויר המבוסס על שמנים אתריים מרגיעים דוגמת מרוה מרושתת, גרניום, ברגמוט, תפוז, אילנג אילנג ועוד.
כדאי להריח מראש את השמנים ולהבין גם את השימוש על מנת שבחדר לידה או בהמתנה ללידה תדעי איך להשתמש או תנחי את המלווים שלך לחדר לידה כיצד יוכלו להפיק מהם את המיטב ולסייע לעשות לך נעים בחדר לידה.