Site icon מקומונט גבעת שמואל

כך תשפרו את ראייתכם אחת ולתמיד

חוש הראייה הוא ללא ספק החוש החשוב ביותר לאדם. את הרוב המוחלט של המידע שאנחנו מקבלים על המציאות הסובבת אותנו אנחנו שואבים ממראה עינינו, ולראייה, לא הייתם יכולים לקרוא את המילים הללו ללא שימוש בראייה.

מכיוון שהראייה כה חשובה לאיכות החיים שלנו, אנשים הסובלים מבעיות בה מתמודדים עם קשיים רבים בשגרת היום יום שלהם, גם אם הם משתמשים במשקפיים או בעדשות מגע. למעשה, פתרונות כמו משקפיים או עדשות אינם פתרונות כלל. השיפור בראייה שחל עם הרכבת משקפיים הרבה פעמים נשכח בעקבות החסרונות הרבים שיש לחיים מאחורי המסגרת: אדים שמכסים את העדשות, איבוד או שבירה של המשקפיים, חסרון בחוש הראייה במקומות בהם לא ניתן להרכיב אותם )כמו בבריכה או בים לדוגמא) וכמובן גם העלות הכספית הכרוכה בקנייה של זוגות משקפיים רבים לאורך החיים.

גם עדשות מגע אינן פתרון מספק: אנשים רבים המנסים להסתגל אליהן צפויה תקופת התרגלות ארוכה, יובש בעיניים, תגובות אלרגניות של העין לחומר העדשות וצורך תמידי בחיטוי וניקוי.

שיפור הראייה בצורה מוחלטת

על מנת להפטר מכל הקשיים הכרוכים במשקפיים ובעדשות מגע, יש צורך לשפר את יכולות הראייה של העין אחת ולתמיד. הפתרון המיטבי לכך הוא כמובן ניתוח לייזר בעיניים. ניתוח לייזר מאפשר לאדם שכל חייו סבל מליקויי ראייה ומהרכבת משקפיים לשפר את הראייה אחת ולתמיד, ולשכוח מהקשיים שחווה לפני הניתוח.

כיצד מתבצע ניתוח לייזר בעיניים?

ניתוח לייזר להסרת משקפיים עושה שימוש בטכנולוגיית לייזר על מנת לתקן את העיוותים בעין הגורמים לליקויי הראייה.

ניתוח לייזר יתמקד לרוב בשיוף הקרנית ושינוי הקימור בה, כך שהאור ימוקד ללא צורך בעדשות חיצוניות.

מהי הקרנית בעצם? הקרנית היא החלק הקדמי בעין, בו פוגע האור ונשבר כך שמתקבלת תמונה בחלקים האחוריים יותר העיניים. עיוותים בקרנית ובזווית הקימור שלה הם הגורמים המרכזיים והנפוצים ביותר לבעיות עיניים שונות כמו קוצר ראייה לדוגמא.

תמונה: canva

שיפור משמעותי באיכות החיים

לאחר ניתוח להסרת משקפיים בלייזר, המטופל יחווה שיפור משמעותי באיכות חייו בעיקר בתחומים הבאים –

נוחות- כאמור, לאחר הניתוח המטופל לא יזדקק יותר לאמצעי עזר חיצוניים כמו משקפיים ועדשות מגע שמציקים ופוגעים בשגרת היום יום של המשתמשים בהם.

בריאות – שימוש ארוך ורצוף בעדשות מגע אינו בריא לעיניים כלל וכלל. עקב השימוש בהן עלולים להיווצר תגובות אלרגיות דלקות חוזרות ונשנות ואף זיהומים בעין במקרים מסוימים- כאשר שימוש לא זהיר או לא הגייני דיו מחדיר גורמים חיצוניים כמו לכלוך ואבק לעין. לאחר הניתוח העין מסתדרת בכוחות עצמה, ואינה זקוקה לעדשות. בנוסף לכך, במקרה של הורדת פרופיל בעת הגיוס לצה”ל בעקבות בעיות ראייה, ניתוח לייזר יעלה את הפרופיל ויאפשר גיוס למסלולים מיוחדים הדורשים זאת.

עלות כספית- אמנם לניתוח יש עלות כספית חד פעמית, אך תחזוקה של משקפיים ועדשות לאורך זמן מגמדות את העלות הזו. תמיסות, מסגרות, תיקונים ובדיקות לאורך זמן יוצרות עלות גבוה מעלותו של הניתוח.