Site icon מקומונט גבעת שמואל

כלב פומרנאין – כל מה שרציתם לדעת

כלב הפומרנאין הינו כלב מאוד מיוחד המגיע מאזור מזרח גרמניה והיה מאוד פופולרי בקרב בני מלוכה החל מהמאה ה-17 ועד לימנו. יותר ויותר אנשים בוחרים לגדל את הכלב הזה בשל התכונות המיוחדות שלו שכוללות גם את מראהו המיוחד אך גם האופי המאוד נוח והייחודי שלו.

מראהו של כלב הפומרנאין

כלב הפומרנאין הינו כלב קטן ממדים המגיע לגובה של מקסימום 28 ס”מ ושוקל בין 1.5 ק”ג ל- 3.5 ק”ג כאשר הוא מגיע לגודלו המקסימלי סביב גיל שנה עד שנה וחצי. הפרווה שלו יכולה להגיע בצבעים שונים החל מצבע חום, שחור, לבן-בז’, דבש ויש כלבים המשלבים מספר צבעים יחד. המראה המיוחד שלו המזכיר מאוד מראה של דובי הביא לכך שמכנים אותו פומרנאין דובי. חשוב מאוד להקפיד על טיפול שוטף הכולל סירוק, מקלחת אחת לתקופה וזאת כדי לשמור על מראה הפרווה שלו.

אופיו של כלב הפומרנאין

פומרנאין הינו כלב אנרגטי ונמרץ, בעל תנועה קלילה והליכה קופצנית. הוא כלב מאוד חכם ועם אינטליגנציה גבוהה המאפשרת לו ללמוד מהר דברים ולפתור בעיות שונות בקלות יחסית. כלב סקרן מאוד, ידידותי לבני אדם ולילדים בפרט אך מצד שני יכול להיות חשדן כלפי זרים. זהו כלב בעל קסם מיוחד אשר מושך תשומת לב רבה של אנשים ושל בעלי חיים אחרים. הוא אוהב יחס ותשומת לב, אוהב לשחק ולהתרוצץ, אמיץ מאוד ונאמן לבעליו ולמי שיקר לליבו.

מחלות ובעיות בריאותיות נפוצות

מתלבטים כמה עולה כלב פומרניין? משום שמדובר על כלב גזעי, חשוב שכאשר קונים כלב פומרנאין לבדוק את תעודת היוחסין שלו שעוזרת שאין בעיות גנטיות. לרוב מדובר על כלב בריא ביסודו אך יחד עם זאת הוא עלול לסבול מבעיות שונות כמו בעיות אורטופדיות שלעיתים קורות בשל פעילות יתר של בלוטת התריס, יש כלבים הסובלים מהתקפי אפילפסיה, כמו כן יש כלבים הסובלים מאלרגיות שונות למזון ספציפי או לגורמים סביבתיים שונים, בנוסף יכולות להיות בעיות בעיניים ובעיות שיניים, נפילות סוכר ובעיות עור שונות, מרבית הדברים ברי טיפול ויש לפנות לווטרינר לצורך התאמת הטיפול.