Site icon מקומונט גבעת שמואל

כל הדרכים לעשות ביטוח רכב בזול ב-2019

בכל שנה אנו מחדשים את פוליסת ביטוח הרכב שלנו, הן את ביטוח החובה הנדרש על פי חוק והן את הביטוח המקיף או צד ג’. כאשר אנו מקבלים את הצעות המחיר בהשוואת פוליסות ממספר חברות ביטוח כדאי לדעת שיש אפשרות להוזיל את ביטוח הרכב באמצעות מספר שיטות. לדוגמה, חלק מהסעיפים אינם בגדר חובה וניתן להסירם מהפוליסה אם הם מיותרים עבורנו. כיצד תמצאו ביטוח זול לרכב? הנה המדריך המלא.

השתתפות עצמית – כמה תרצו לשלם במקרה של תאונה

אחד המאפיינים המשפיעים על ביטוח הרכב שלכם הוא סכום ההשתתפות העצמית, במקרה שאתם מחליטים להפעיל את הפוליסה. לדוגמה, אם הייתה לכם תאונה שגרמה נזק חיצוני חמור לפח העולה 4,000 ₪, תדרשו לשלם 2,000 ₪ השתתפות עצמית ושאר הסכום יכוסה על ידי חברת הביטוח.

החברות השונות מציעות סעיפים המעלים את מחיר הפוליסה כמו ביטול או הפחתה של סכום ההשתתפות העצמית הנדרש מכם. אם אתם יודעים שבדרך כלל אתם נוהגים בזהירות והסיכוי לתאונה נמוך – אל תוסיפו את סעיף ביטול ההשתתפות העצמית ותוכלו לחסוך כסף מדי שנה.

ביטוח רכב באינטרנט – זול ומהיר

דרך נוספת לעשות ביטוח זול לרכב היא באמצעות רכישה של הפוליסה בצורה מקוונת ברשת האינטרנט. אתרי החברות הגדולות מציעים אפשרות להזנת כל פרטי הנהגים והרכב המבוטח ומציגות הצעת מחיר מפורטת. הצעה זו תהיה זולה באחוז מסוים מהצעה זהה שיעניקו לכם נציגי השירות של החברה, מדוע?

צילום: pexels

כאשר אתם מזמינים הצעת ביטוח באינטרנט אינכם גוזלים משאבים מחברת הביטוח. הדבר דומה להוזלה של עלות ליטר דלק בתחנות בדלק בשירות עצמי מול עלות ליטר דלק כאשר אתם נעזרים בשירותיו של המתדלק. אם אינכם גוזלים זמן יקר מנציגי השירות אתם משלמים פחות.

הוזלה זו משמעותית גם בהשוואה לעבודה מול סוכן ביטוח. אם נחשוב על זה לרגע, גם סוכן הביטוח מזין את הנתונים במחשב ומעניק לכם הצעת מחיר. כאשר אתם מצבעים את הפעולה לבדכם תוכלו לחסוך את העמלות השונות המשולמות לו על ידי חברת הביטוח. בשורה התחתונה – ביטוח הרכב באינטרנט זול, מהיר ומאפשר לכם להזמין פוליסת רכב עשרים וארבע שעות ביממה – גם באמצע הלילה.

נהג זהיר – משלם פחות

חלק מחברות הביטוח מאפשרות היום להוסיף לרכב (בהתקנה בתחנות איתוראן) מכשיר דיגיטלי המתעד את דפוסי הנהיגה שלכם. מכשיר זה בוחן האם אתם נוטים לבצע מספר גבוה של בלימות חירום, פניות חדות או מאיצים את הרכב במהירות במהלך החודש. ככל שאתם נוהגים בצורה בטוחה ומאוזנת יותר – כך מחיר פוליסת ביטוח הרכב שלכם ירד.

נהגים וותיקים בלבד ברכב? כדאי להוסיף נהג נקוב

פוליסות ביטוח רכב נחלקות לשני סוגים. פוליסה בה מצוין שמו של כל נהג ברכב, פרטיו האישיים לרבות וותק בנהיגה ותיעוד קודמות וכן פוליסה נוספת לכל נהג. אם כלל הנהגים ברכב הם מעל גיל 24 ובעלי רישיון נהיגה מגיל צעיר ללא עבר של תאונות (במיוחד לא בשנים האחרונות) מומלץ לבחור באפשרות של נהג נקוב. כך, כאשר חברת הביטוח יודעת שמבחינה סטטיסטית הסיכוי של הרכב שלכם להיות מעורב בתאונה נמוך יותר – תשלמו פחות.

ביטוח Lowcost

מכירים את שיטת הLowcost  בטיסות ברחבי העולם? שיטה זו מאפשרת לשלם מחיר בסיס עבור השירות כאשר כל תוספת מתומחרת בנפרד. כך, בעולם התיירות, אינכם משלמים מחיר עודף אם אינכם זקוקים לארוחה במטוס או לשירות מזוודות המובלות בתא המטען של המטוס.

שיטה זו הועתקה לאחרונה על ידי חברות הביטוח המובילות. אתם יכולים לרכוש ביטוח רכב הכולל את הסעיפים החשובים בלבד ולאחר מכן להוסיף סעיפים בהתאמה אישית. כך, אינכם משלמים באופן אוטומטי על תוספות לפוליסה שאינן רלוונטיות עבורכם. בשורה התחתונה –אם אתם נצמדים לתוכנית הבסיס, מחיר הפוליסה יהיה זול יותר מפוליסת ביטוח רכב ממוצעת.

האם מדובר בכיסוי מספיק? עבור רוב בעלי הרכבים הכיסוי הבסיסי המוצע בתוכניות ביטוח מקיף Low Cost כולל כיסוי נזק לרכב כתוצאה מתאונה או גניבה, אש או פגיעת ברק ואפילו בפני אבדן הארנק, רכב חלופי במוסך הסדר וכיסוי במקרה שהמפתחות ננעלו ברכב או נגנבו. אם בכל זאת תרצו להוסיף כיסויים נוספים לשמשות או להוריד את מחיר ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה תוכלו כמובן להוסיף סעיפים אלה בתשלום נוסף.

לסיכום, קיימות מגוון דרכים לחיסכון בביטוח הרכב. נסו לבחון היטב את הפוליסה המוצעת לכם ומצאו את הסעיפים שאינם רלוונטיים עבורכם.