Site icon מקומונט גבעת שמואל

כל מה שחשוב לדעת על בדיקת סבילות למזון

האוכל שאנחנו אוכלים משפיע באופן משמעותי מאוד על הבריאות שלנו. כבר לפני אלפי שנים המליץ הפילוסוף היווני היפוקרטס – שנחשב למייסד מדע הרפואה – על הכלל החשוב “יהיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיך מזונותיך”. כיום ניתן ליישם את ההמלצה הזו ברמת דיוק גבוהה, בין השאר בזכות בדיקת סבילות למזון (או ליתר דיוק, בדיקה של אי סבילות למזונות שונים).

חשוב לדעת: מצוקות רפואיות רבות – כאבי בטן, מיגרנות, עייפות משמעותית, חולשה, קשיי נשימה, עצירות כרונית, ריכוז ירוד, מתח נפשי, דלקות ועוד – נובעות עקב אכילה לא נכונה. בחלק מהמקרים האדם כלל לא מודע לכך שהוא מכניס לגוף חומרי גלם שפשוט גורמים לו נזק. במקום לסבול במשך שנים, אפשר לעבור בדיקה פשוטה יחסית וכך לגלות מאילו מזונות כדאי להימנע.

Credit Canva

איך אפשר לדעת מהם המזונות שגורמים לתגובה בעייתית?

בדיקת אי סבילות למזון מבוססת על זיהוי עלייה בנוגדן שנקרא IgG. את הנוגדן הזה מייצרים תאי הפלסמה בדם. תפקידו הוא להגן על גוף האדם מפני סוגים שונים של זיהומים. כשהאדם מכניס לגוף מזון מזיק עבורו, תתרחש עלייה משמעותית בייצור ה-IgG – כך שזוהי דרך מדויקת לזהות את המאכלים שרצוי להוציא מהתפריט.

כמה מזונות נבדקים?

לכל אדם מערכת עיכול שונה ובאופן כללי הגוף של כל אחד ואחת מגיב אחרת לגירויים שונים לרבות מזון. בהתאם יש גם הבדלים מבחינת הבדיקה הספציפית המומלצת לצורך בירור רגישויות למזון. יש בדיקות שבוחנות כ-40-50 מזונות נפוצים ויש גם בדיקות מקיפות יותר שיודעות לאבחן אי סבילות ללמעלה מ-200 מזונות.

איך מתבצעת בדיקת רגישות למזונות?

בדיקת רגישות למזונות מתבצעת באמצעות לקיחת דם מהאצבע. פעולה פשוטה ולא מכאיבה זו עשויה להיות המפתח לפתרון בעיות שהאדם סובל מהן במשך שנים – ושינוי פשוט בתפריט יעלים אותן. חברת Human Test מבצעת בדיקות אי סבילות למזונות בכל רחבי הארץ ונעזרת במעבדה מתקדמת במיוחד שמבטיחה תוצאות מדויקות ומקסימום תועלת. בנוסף מספקת החברה מגוון רחב של שירותי מעבדה עד הבית כך שכל אדם יכול לקבל תמונת מצב מפורטת לגבי אינדיקציות בריאותיות חיוניות בשיא הנוחות. חייגו אלינו > 1-700-700-907