Site icon מקומונט גבעת שמואל

כל מה שצריך לדעת על שרת וירטואלי

לתחזק אתר אינטרנט מצליח זה עסק לא פשוט בכלל. אחסון הנתונים של האתר הוא עניין שאין להקל בו ראש, ובחירת השרת הנכון עבור האתר שלך היא המפתח הראשון בדרך ליצירת אתר אמין שיכול לתמוך בתנועת מבקרים ונתונים גדולה.

מה זה בעצם שרת?

שרת הוא לרוב מחשב, שממש כמו המחשב האישי שכל אחד מאיתנו מחזיק יכול להחזיק על גבי הכונן הקשיח שלו נתונים. המחשבים שמשמשים כשרתים הם לרוב מחשבים חזקים וגדולים הרבה יותר מהמחשבים בהם אנו משתמשים בדרך כלל. שרת יאחסן לרוב נתונים של אתרים רבים מאוד, והוא בעצם מקום המושב הפיזי של הנתונים באתר.

מכיוון ששרתים פיזיים הם למעשה מחשבים עצומים הם זקוקים לתחזוקה מתמדת. חברות המתפעלות חוות שרתים נדרשות להוציא סכומים גדולים על מקום אחסון, קירור ואוורור של השרתים, בנוסף לפתרונות גיבוי פיזיים נוספים. משום כך, מקום אחסון רחב בשרתים יעודיים עלול להיות הוצאה גדולה מאוד לבעל עסק שמעוניין לתחזק אתר.

אחת הסיבות לעליות הגבוהות של אחסון נתונים בשרתים פיזיים היא מכיוון שבשרתים פיזיים יעודיים היא שלא ניתן להפעיל מספר מערכות הפעלה על גבי שרת אחד. עם אנו היינו מעוניינים להשתמש בכמה שירותים שונים, היינו זקוקים לכמה שרתים שונים מה שהיה מגדיל מאוד את העלויות.

מה זה שרת וירטואלי?

שרת וירטואלי נועד לפתור את הבעיה הזאת בדיוק. שרת וירטואלי הוא שרת המאפשר לנו להריץ כמה מערכות הפעלה על גבי אותו שרת פיזי, וכך לחסוך במקום ועלויות בצורה משמעותית. כך לדוגמא על אותו שרת פיזי ניתן להריץ מספר שרת וירטואלים שאחד מהם מאחסן שירות דואר אלקטרוני, אחד מסד נתונים וכן הלאה.

איך עובד שרת וירטואלי?

שרת וירטואלי למעשה מייצר הדמיה של שרת שלם. בנוסף לשכבת התוכנה המפעילה את השרת עצמו, קיימת שכבה נוספת, שכבת הוירטואליזציה, שמציגה למשתמש הדמיה של שרת נפרד המיועד לשירות מסוים, בעוד שהתוכנה האמיתית שתומכת במשתמש היא תוכנת השרת המקורית. כך נוצרת אפשרות להציג מספר שירותים על גבי אותו שרת, מכיוון ששכבת הוירטואליזציה מאפשרת להציג למשתמש כל שירות שירצה.

תמונה: canva

שרת וירטואלי – עתיד האינטרנט

השרתים הוירטואלים הם לא פחות ממהפכה בעולם האינטרנט. החיסכון שהם יוצרים מאפשר לייצר אתרים טובים וגדולים הרבה יותר. בשנים האחרונות חברות שרתים רבות עושות תהליך וירטואליזציה לשרתים שלהם – שרתים רבים מקובצים לבצורה וירטואלית לשרת פיזי אחד. במסגרת תהליך הוירטואליציה מחולקות התשתיות של השרת הפיזי בין כל השרתים הוירטואלים. כמובן שמספר השירותים שיכול השרת להחזיק תלויות בחוזקת החומרה בה נעשה שימוש. כל בעל עסק המפעיל אתר לצורכים מסחריים חייב לפחות לשקול מעבר לשרת וירטואלי על מנת להשאר תחרותי אל מול השוק שמתפתח במהרה.