Site icon מקומונט גבעת שמואל

כל מה שרציתם לדעת על איטום מרתף

איטום מרתף

יש סוגים רבים של עבודות איטום. ברוב המקרים אוטמים גגות או אוטמים קירות חיצוניים. אבל איטום מרתף הוא פרויקט קצת שונה.  איטום מרתף הוא בעצם איטום תת קרקעי. לא כל קבלן איטום יודע לעשות איטום מרתף. חשוב לבחור קבלן מקצועי איכותי שיודע לבצע עבודה זו. בתוך מרתף שצריך לאטום, יש מקומות רגישים שחשוב לאטום טוב כדי למנוע נזילה במקומות אלה. נזילה יוצרת רטיבות ועובש שמזיקים לבריאות המרתף נמצא מתחת לאדמה. ואכן הוא זקוק לאיטום יסודי על ידי קבלן איטום מקצועי מאוד שידע ליצור איטום שיחזיק לאורך זמן.

מה מיוחד באיטום מרתף? מה צריך לדעת עליו?

במרתף יש תכונות שאין בחלקים אחרים של הבית. במרתף יש בעיה של כניסת מי גשמים מהאדמה ועליית מי תהום. יש הרבה שלבים שצריך לבצע בעבודה של איטום מרתף. אם מבצעים עבודה זאת בצורה יסודית יהיה לכם מרתף אטום טוב. נשאלת השאלה למה המרתף סובל מרטיבות? הרבה פעמים מגיע מצב של רטיבות במרתף בגלל ליקויי בניה כאשר המרתף נבנה בצורה מדויקת עם הקפדה לאיטום טוב יהיה פחות סיכוי לבעיה של איטום.

לפנות לקבלן איטום איכותי ומקצועי

הרבה מרתפים נבנים בצורה לא נכונה או ללא הקפדה מספקת על איטום ולכן נוצרת בעיית רטיבות וחוסר איטום. את זה יכול לפתור קבלן איטום איכותי ע”י איטום פנימי של המרתף. כאשר מבצעים איטום של קירות המרתף צריך לבצע הכנה מיוחדת כדי לאתר את המקומות שיש בהם נזילה. מורידים את השכבות החיצוניות של הקיר כוללות צבע טיח או ריצוף כדי לראות את קיר הבטון. לפעמים אפשר לראות חלודה בקיר במקרה כזה צריך לחשוף הצינור החלוד ולתקן אותו שמים על הברזל החלוד חומר שעוזר למנוע התפשטות חלודה. אחרי שחושפים את קירות המרתף, צריך לבצע עבודת מילוי שמתקנת את אזורי הרטיבות של הקירות בוחרים חומרים מתאימים כדי לאטום את הקירות בד”כ חומרים המבוססים על בטון. אחרי ששמים את חומר הבטון שמים דבקים מיוחדים שיחזקו את מילוי הבטון ששמו.