Site icon מקומונט גבעת שמואל

כנס בגבעה: הציונות הדתית והתקשורת

כנס רב משתתפים בנושא ‘הציונות הדתית והתקשורת’ נערך בגבעה במעמד ראש הממשלה שר החינוך וראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני. כנס ‘מעלה’ לזכרו של אורי אליצור ז”ל בנושא הציונות הדתית והתקשורת,
נערך בשיתוף עיריית גבעת שמואל באולם התרבות בעיר.

צילום: אבינעם גואלמן

יחיאל אוריהו (אורי) אליצור  היה פובליציסט,עיתונאי זוכה פרס סוקולוב ואיש ציבור ישראלי. 

כנס מוצלח רב משתתפים ורם מעמד. בכנס נשאו דברים ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, שר החינוך מר נפתלי בנט וראש עיריית גבעת שמואל מר יוסי ברודני.

אישי תקשורת רבים וטובים לקחו חלק במושבים ובשיח.
בניהם: עמית סגל, רוני ארזי, יאיר שרקי, חגי סגל, עמוס שוקן, עקיבא נוביק, שמעון ריקלין ועוד.

ראש העיר יוסי ברודני אמר בנאומו: ” שמה של העיר גבעת שמואל  הולך לפניה בקשת תחומים רחבה: הישגים בחינוך, אחוזי גיוס לצהל ולשירות הלאומי,  אחוז המשרתים במילואים ואחוז התושבים האקדמאים. אבל הגאווה הגדולה  ביותר שלנו היא על היותנו עיר המהווה דוגמה ומופת לחיים משותפים של אוכלוסייה חילונית ודתית. כמי שגדל והתחנך במשפחה שורשית ישראלית,  על ברכיה וע”פ ערכיה של הציונות הדתית. אני רואה חשיבות מכרעת בתפקידנו  כמחברים, כמגשרים, מבטלי מחיצות. על פי אמונתי הציונות הדתית צריכה להכיל ולקבל,  אך בעיקר לאחד ולגבש.  לאחד ולגבש מתוך עוצמה  גדולה שמקורה באמונה,  בחיבור עמוק לשורשים , חיבור לעם ישראל, תורת ישראל  וארץ ישראל”.

ראש הממשלה דיבר רבות בשבחו של אורי ז”ל וקרא להגברת התחרות בשוק התקשורת: ” יש לכם הציבור הדתי ביטוי מכובד אך יש ציבור שלם שאין לו את הביטוי הזה. אין מספיק חופש, אין תחרות. אם תיהיה תחרות כוחות השוק יעשו כבר את השאר. זה מה שקורה במדינות אחרות.”

ראש הממשלה. צילום: אבינעם גואלמן

שר החינוך דיבר על האתגרים שעומדים בפני הציבור הדתי לאומי ודירבן להמשיך בדרך אך בזהירות: ” אחד האתגרים הגדולים בפנינו  – יהדות התפוצות – משימה ענקית של הדור שלנו זה להציל את היהודים. מליוני יהודים מתבוללים וישאלו אותנו עוד 100 שנה מה עשיתם?…  צריך להמשיך בכיון שאנו מאמינים בו אבל בזהירות ועדינות לא לרמוס את הצד השני בתקשורת.”

בנושאים שדנו בהם : הציונות הדתית משתלטת או משתלבת בתקשורת הישראלית, ציונות דתית דיגיטלית סיכוי או סיכון? והברנזה התקשורתית של הציונות הדתית.