Site icon מקומונט גבעת שמואל

“כנס מעלה ה-3” של הציונות הדתית נערך בגבעת שמואל. סמוטריץ: “אני קורא מדם ליבי – בואו נתאחד”

אמש התקיים כנס ‘מעלה ה-3′ לזכרו של אורי אליצור בהיכל התרבות גבעת שמואל. אל הכנס הגיעו רבנים, פוליטיקאים ואישי ציבור. במהלך הכנס פנה שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ’ לראשי המפלגות בימין בימין ואמר: “אני מנצל את הבמה הזאת לקריאה מדם ליבי לכל מי שרוצה להמשיך את הפלא הזה של מדינת ישראל בואו ונלך ביחד, נגבש כח ולא נאבד קולות”

כנס ‘מעלה ה-3′ ע”ש אורי אליצור נערך השבוע בשיתוף עיריית גבעת שמואל. למעלה מ-300 איש הגיעו לשמוע הרצאות מרתקות מפי אישי ציבור בהנחיתה של ד”ר ברכי אליצור וביניהם: ראש עיריית גבעת שמואל, מר יוסי ברודני, יו”ר הסוכנות היהודית לשעבר מר נתן שרנסקי, פרופסור אמנון שפירא, אלוף במיל’ יעקב עמידרור, הרב אורי שרקי, הרב פרופסור אברהם שטינברג, יו”ר זק”א, יהודה משי זהב ועוד.

לאחר שבשנים האחרונות, עסק הכנס בסוגיות הבוערות בציונות הדתית, השנה הכנס עסק דווקא בנקודת החיבור המאחדת את המגזר. במהלך הכנס  אמר  שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ “בימים אלו אי אפשר בלי אמירה פוליטית. זאת הציונות הדתית. זה הימין. עין טובה על ארץ ישראל על מדינת ישראל על התהליכים המדהימים שעוברים עלינו בדור הזה. יש לנו משימות גדולות לפנינו ואני מנצל את הבמה הזאת לקריאה מדם ליבי לכל מי שרוצה להמשיך את הפלא הזה של מדינת ישראל ולהמשיך את התנופה של מדינה חזקה יותר, ציונית יותר, יהודית יותר, מתוך הסתכלות אופטימית על המציאות כמו שהציונות הדתית עשתה מאז ומעולם בואו ונלך ביחד, נגבש כח ולא נאבד קולות, נבנה חברה בריאה יותר, טובה יותר ונמשיך את כל הטוב שיש לנו כאן”.

נתן שרנסקי, רפי קפלן, יוסי ברודני ובצלאל סמוטריץ. צילום: מיקי לנגנטל

ראש העיר גבעת שמואל, יוסי ברודני נשא דברים ואמר: “כמידי שנה, אני שמח ונרגש לארח את כנס “מעלה”, המתקיים זו השנה השלישית, כאן בעירנו גבעת שמואל  לזכרו של אורי אליצור ז”ל. השנה, עומד הכנס בסימן “נבואות והתגשמותן” ועוסק בקשר שבין מעמדה של מדינת ישראל ומעמדו של העם היהודי בעולם – צבאית, מדינית, חברתית וכלכלית, לבין חזונם של נביאי ישראל מלפני אלפי שנים – חזון המתגשם בעקביות מאז הקמתה של מדינת ישראל ועד ימינו אנו. דמותו, פועלו וכתביו של אורי אליצור ז”ל, היו פורצי דרך בהבנה שלציונות הדתית יש  דרך אך גם תפקיד – ליצור לא רק הידברות יהודית אנושית, אלא גם זהות אישית מגשרת ומאחדת. שזהותם העצמית של הדתיים והחילוניים תיקח חלק – זה בעולמו של זה.

כמי שגדל והתחנך במשפחה שורשית ישראלית ועל בירכיה של הציונות הדתית, אני רואה חשיבות מכרעת בתפקידנו כמחברים וכמגשרים בין האוכלוסיות והזרמים השונים החיים בקרבנו.  רק אם נדע להכיל ולקבל, לאחד ולגבש, נוכל לשמור על כוחנו ועוצמתנו ולהגשים את חזונם של נביאנו: “אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם ‘הִגְדִּיל ה’ לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה – הִגְדִּיל ה’ לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ, הָיִינוּ שְׂמֵחִים”

כנס במעלה. צילום: מיקי לנגנטל
ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני. צילום: מיקי לנגנטל

הדברים נאמרו על רקע נושא הכנס “נבואות והתגשמותן”, אשר באו במטרה להביא את ייחודה של הציונות הדתית והשקפתה ביחסה למדינת ישראל. זה אחר זה ביטאו והדגימו הדוברים את גדלות הדור והשעה, בקליטת עליה, בניצחונות הצבאיים, בתרומת מדינת ישראל והעם היהודי לכל יושבי תבל, להתעוררות בקרב אומות העולם להכיר בייחודיות של עמנו השב הביתה.

רפי קפלן, מנכ”ל עמותת ‘מעלה’, שוחח על בחירת נושא הכנס ואמר: “יש ציבור גדול בישראל שלא מודה לקב”ה על מה שיש לנו בדור הזה בארץ הזו, כי אינם מאמינים בקיומו או בהשגחתו ופועלו. במקביל, יש ציבור גדול אחר במדינת ישראל שלא מודה לקב”ה על מדינת ישראל, כי היא לא בדיוק כפי שהם חשבו שצריך להביא את הגאולה. שני ציבורים אלו הם בחינת “אין בעל הנס מכיר בניסו”. אבל יש ציבור גדול שכן יודע להודות ולהלל על כל הניסים והנבואות המתגשמות מול עיננו. ציבור זה קורא באמת שיהיה שם ה’ נקרא באהבה על כל המפעל הציוני הגדול, ושיבת ציון הפלאית. מתוך מגמה זו קיימנו אמש כנס “הנה זה בא” – כנס הציונות הדתית על שם אורי אליצור ז”ל בשיתוף עיריית גבעת שמואל כדי להביע את הערכתנו למדינתנו”.