Site icon מקומונט גבעת שמואל

כסף נזיל – מה זה, מה עושים עם זה, ולמה!

כסף נזיל הוא כסף שנמצא במצב של מזומן, או רגע מלהפוך לכזה. למשל, כסף שנמצא בקופת חיסכון שאתם יכולים לשלוף מהיום למחר הוא עדיין כסף נזיל, אפילו שהוא לא יושב בחשבון העובר ושב, או יושב לכם בארנק בצורה של מזומן. כסף שיושב בצורה של נכס נדל”ני הוא בהחלט כסף, אבל הוא לא בדיוק נזיל, כי בכדי לשלוף אותו משם לצורך שימוש בו אתם צריכים תהליך ארוך של מכירה.

הידעתם? הכסף הנזיל שלכם הוא הכסף הכי פחות יעיל שלכם. הכסף הנזיל הוא כמו עובד עצלן. יש לו פוטנציאל לתרום לעסק, ולפעמים הוא אכן תורם, אבל הוא רחוק מלתת את כל כולו לעסק. אנחנו תמיד צריכים קצת כסף נזיל בצד, לחיים עצמם, לשוטף, לעובר ושב, אבל כאשר מתחיל להצטבר אצלכם כסף נזיל, דעו לכם – אתם עם פוטנציאל להרוויח יותר, וחבל.

כסף נזיל – הזדמנות לתת לכסף לעבוד

אם יש ברשותכם כסף נזיל, אולי הגיע הזמן לחשוב קצת על מטרות פיננסיות, כלומר לאן הייתם רוצים להגיע מבחינה פיננסית בחיים שלכם. אל תתביישו לחשוב גדול, ואל תתנו לאמונות שלכם על איך הדברים עובדים לעצור אתכם. המיליונרים, והיום כבר מובן שהמיליארדרים הגדולים והעשירים בעולם לא הגיעו לשם בחשיבה קונבנציונלית, חששות ופחדים, והימנעות ממהלכים נבונים.

אם אתם חיים בחשש מפני מה שצריך לעשות בכדי לחיות ברווחה כלכלית, אתם ככל הנראה פשוט לא חונכתם בחינוך לעושר. למען האמת, מרביתנו חונכנו לעוני, לחיסכון ולא להשקעה, לחשש ולא למחקר ולמידה. אבל בכנות, גם סביבכם, אם תסתכלו רגע מסביב, תגלו שיש אנשים, כאלו שאתם מכירים, שפרצו החוצה ממעגל האמונות המגבילות שלהם, והשקיעו את הכסף שהיה נזיל, במשהו אחר, והצליחו בגדול.

יחצ

לא כולם מכירים אישית מיליונרים, או מולטימיליונרים. אלו, מעדיפים לרוב את חברת אנשים כמותם, אנשים שהצליחו כלכלית. זה לא בהכרח מתוך התנשאות או קליקות, אלא מסיבות אנושיות חברתיות פשוטות ותמימות לגמרי. אם אתם אוהבים לטוס לחו”ל כל סופ”ש לאכול במסעדת יוקרה במדינה זו או אחרת, והחברים שלכם לא יכולים לעשות זאת, לא תרגישו קצת פחות טוב? לא תעדיפו להיות עם חברים שיכולים ספונטנית פתאום לטוס אתכם לסופ”ש?

איך כל זה קשור אלי?

מרבית המיליונרים והמתעשרים החדשים בעולם לא הגיעו מבית עשיר. חלקם אף הגיע מבית עני במיוחד. כסף נזיל היה משהו שבא והולך כדי לכסות הוצאות מחיה, לחם וחמאה, ולא יותר מכך. ג’ף בזוס, הבעלים של אמאזון, ביליונר, ואחד מעשירי עולם, נולד לבית עני לאמא בת 17 ואבא בן 19. שלדון אדלסון המנוח, שנולד לאבא נהג מונית ואמא תופרת, בהחלט לא נולד למשפחה עשירה.

תכנון פיננסי נכון הוא הבסיס לעושר, ואם לא מולטי מיליונרים, לפחות מבוססים כלכלית דיו כדי לא לחשוש לעתיד הכלכלי שלכם. אם יש לכם כסף נזיל, זה הזמן להתחיל לתת לו לעבוד עבורכם. נקודת ההתחלה היא תמיד עכשיו.