Site icon מקומונט גבעת שמואל

כרטיס נטען – איך משתמשים ומה זה בדיוק  

כרטיס נטען זה כרטיס מגנטי שיכול לעזור לכם להחזיר את השליטה בכספים שלכם. הוא עובד בצורה מאוד פשוטה, ומאפשר לכם לדעת בכל רגע מה המצב הכספים שלכם, על מה הוצאת ומתי, ומונע מכם להיכנס למינוס. אתם יכולים להשתמש רק בכספים שקיימים בכרטיס.

השימוש בכרטיס נטען דומה מאוד לשימוש בכרטיס אשראי אחר. בנוסף, ישנם מספר יתרונות שרובנו לא מודעים אליהם כלל. על מנת להבין למה כרטיס נטען יכול לעזור כמעט לכל אחד, נתחיל בהסבר כללי על מה זה כרטיס נטען.

מה זה כרטיס נטען?

כרטיס אשראי נטען הוא כרטיס מגנטי, שאפשר להשתמש בו בעסקים השונים, למשיכות כספים, ועוד. והכספים שנמצאים בו הם כספים שאנחנו הפקדנו מראש. היום ישנן מספר דרכים בהן ניתן לבצע הפקדות לכרטיס נטען והן כוללות הפקדת מזומן בסניף, העברה דרך האפליקציה, ועוד. מהירות ההפקדה הינה לרוב מידית.

איך זה עובד ?

בשלב ראשון נפקיד כספים לכרטיס. דרכי ההפקדה משתנות מכרטיס לכרטיס וחשוב לבדוק מראש שדרכי ההפקדה מתאימות לכם. גם זמני ההטענה משתנים מכרטיס לכרטיס, השתדלו לבחור כרטיס שבו תהליך ההפקדה אורך מספר שניות בודדות, ולא מספר שעות, או יותר.

איפה משתמשים בכרטיס נטען?

השימושים השונים בכרטיס נטען משתמשים בהתאם לכרטיס. מרבית השירותים די סטנדרטיים וחופפים בין כל הכרטיסים, אך כרטיסים מעטים מאפשרים שימושים נוספים.

השימושים הנפוצים שחופפים כמעט לכל כרטיס :

  1. שימוש לרכישות בעסקים – עם כרטיס מגנטי אפשר לקנות בכל חנות באופן רגיל, כפי שהייתם עושים עם כרטיס אשראי. ההבדל הוא שהכספים יחויבו ישירות מהכרטיס שלכם. שימו לב שעל הכרטיס הנטען לרוב יש לוגו של חברת אשראי גדולה. במידה וזה המצב, רוב בתי העסק שמקבלים את אותה חברת אשראי יקבלו את הכרטיס שלכם.
  2. משיכת כספים בכספומט – כרטיס נטען מאפשר משיכת כספים קלה ופשוטה בכל כספומט. בדיוק כפי שהפקדתם מזומן, אתם יכולים גם להוציא. על ידי כך תוכלו להפקיד סכומי כסף שבידכם ולא תאלצו להסתובב עם סכומי מזומן גדולים.
  3. שליחת כספים בין אנשים – כרטיסים מסוימים, החדישים יותר, מאפשרים שליחת כספים קלה ופשוטה דרך האפליקצייה לכל אדם אשר יש לו גם כרטיס נטען כזה. אפשרות זו מקלה על אנשים רבים בהעברות הרגילות שלהם.
  4. המרות מט”ח – רבים משתמשים בכרטיס נטען לנסיעות לחו”ל. שימו לב שאתם יכולים להפקיד שקל בכרטיס ולהשתמש בחו”ל כרגיל, אך אתם תחויבו בעמלת המרה. בדקו מראש את עמלת ההמרה והשוו מחירים.

מה לא אפשרי עם כרטיס נטען?

עם כרטיס נטען אי אפשר להיכנס למינוס. הכסף שזמין לכם לשימוש עם כרטיס נטען הוא רק הכסף שהפקדתם בו, מראש. במידה ותנסו לבצע עסקה ולא יהיו כספים בכרטיס, העסקה לא תאושר.

בנוסף בכרטיס נטען אי אפשר להשתמש על מנת לשלם בתשלומים, הסיבה לכך נעוצה באותו עיקרון. במידה וחודש הבא לא יהיה לכם כסף בכרטיס, עסקת התשלומים תיעצר באמצע. לכן מראש הכרטיסים הנטעים לא מאפשרים עסקאות כאלה, כלל.

האם זה מתאים לכל אחד?

התשובה היא לחלוטין כן. כל אדם יכול להיעזר בכרטיס נטען כך או אחרת. בין אם זה כדי לווסת את הוצאותיו, או כדי לשלוח את אחד הילדים לטיסה לחו”ל. כרטיס נטען גם שימושי לאדם אשר מסורב על ידי הבנקים, כיוון וכרטיס נטען הוא פתרון חוץ בנקאי.

לסיכום, כרטיס נטען מאפשר לכם לבצע מגוון רחב מאוד של פעולות. ישנו מגוון רחב של כרטיסים נטענים וכדי לוודא מראש שכל הפעולות שברצונכם לבצע אכן נתמכות עם ידי הכרטיס שבחרתם. בנוסף השתדלו לבחור כרטיס שמאפשר שליטה נוחה ותצוגה נוחה של העסקאות, כגון אפליקצייה. בהצלחה.