Site icon מקומונט גבעת שמואל

כריתת עצים בגבעת שמואל – כמה זה עולה ומה צריך לדעת?

כריתת עצים היא לא מהפעולות הידידותיות לסביבה שאנו נמליץ לכם לעשות אך מעת לעת, עולה באופן טבעי הצורך בכריתת עץ כזה או אחר אם כתוצאה ממחלה, סכנה בטיחותית או הפרעה והתנגשות עם צרכים אחרים. אך בניגוד לפעולות אחרות, כריתת עצים אינה פעולה שניתן לעשות כך סתם וכדי להוציא אותה אל הפועל, יש צורך בנקיטת מספר פעולות.

פגשנו את רמי מחברת ‘גיזום פלוס’ המתמחים בכריתת עצים בגבעת שמואל כדי ללמוד כיצד צריך לנהוג כשעולה הצורך בכריתת עץ בעיר.

איסור כריתת עצים בגבעת שמואל

מעצם היותה עיר במדינת ישראל, חל איסור לכרות עצים בגבעת שמואל מתוקף חוק אילנות מוגנים.

על פי החוק, האיסור כולל את כל סוגי העצים כל עוד הם בגובה של שני מטרים לפחות וקוטר הגזע שלהם הוא 20 סנטימטרים במרחק של מטר ושלושים מהקרקע.

על פי החוק, כל עץ שעומד בהגדרות האלה נחשב לבוגר ואסור לכרות אותו.

על מנת להבהיר את העניין, רבים לא מודעים לכך שהחוק תקף על כל סוגי ומיקומי העצים, מה שאומר שלא ניתן לכרות אפילו עצי נוי בחצר בית פרטי ובלבד שהם עומדים בקריטריונים שהוסברו.

כריתת עץ מכל סיבה שהיא בניגוד לחוק, עלולה להוביל לקנסות כבדים ואף לרישום פלילי. יתירה מכך, כורת עצים שיבצע את העבודה, עלול למצוא את עצמו פסול מלתת שירות לציבור בעתיד.

מדובר בחוק חשוב שמטרתו שמירה על הסביבה הירוקה, מניעת כריתה של עצים בלי פיקוח, ועידוד של פעולות ידידותיות יותר כמו גיזום עצים.

למרות זאת, במקרים מסוימים מתיר המחוקק לכרות עצים ובלבד שהתקבל לכך אישור.

כיצד מקבלים היתר לכריתת עץ בגבעת שמואל

מי שבכל זאת סבור שהעץ חייב להיכרת ואין אפשרות אחרת לטפל במפגע או שהעץ מפריע לפיתוח הקרקע, יכול להגיש בקשה להיתר.

את הבקשה להיתר יש להגיש אל פקיד היערות הממונה בעיריית גבעת שמואל שאת פרטיו ניתן להשיג בטלפון 03-5321347 או באתר העירייה.

כריתת עץ. צילום: Pixabay

כדי לעשות את זה, יש למלא את טופס הבקשה, לשלם את האגרה ולהגיש אל פקיד היערות לבחינה.

חשוב לציין שפקיד היערות אינו מהווה חותמת גומי לאף בקשה ושעליו להגיע בתוך שבועיים אל הכתובת שציינתם, כדי להתרשם מן המקרה ולהחליט אם כריתת העץ היא אכן הדרך הנכונה להתמודד עם המצב.

במידה שתקבלו אישור, תוכלו להמשיך אל השלב הבא בכריתת העץ, ובמידה שלא קיבלתם אישור לכך, תוכלו להסיר את הבקשה או לערער בערכאות גבוהות יותר.

מי יכול לכרות עץ בגבעת שמואל?

לאחר שהבנו מתי אפשר לכרות עצים בגבעת שמואל, כעת צריך לענות על השאלה מי יכול לעשות את זה.

התשובה במשפט אחד היא רק כורת עצים שהוסמך לשם כך כשהכוונה היא למי שמחזיק בתעודת גוזם וכורת עצים מוסמך.

על מנת לסבר את האוזן, מדובר במקצוע לכל דבר ועניין שכדי לעסוק בו, על המבקש לעבור מספר קורסים והדרכות בנושאי חקלאות ובטיחות.

בנוסף, כורת עצים מחזיק בכלים נחוצים לביצוע העבודה כמו מנוף סל, מסורים מתאימים ויש לו את היכולת לתת לכם מענה כולל לרבות פינוי הגזם בסיום העבודה.

בהזמנת כורת עצים חשוב לוודא שיש לו את הרישיונות שמעידים על הסמכתו וכן ביטוח עבודה שמכסה אותו מפני כל הסכנות הבטיחותיות שכרוכות בכריתה.

מחיר כריתת עצים בגבעת שמואל

התמחור של כריתת עצים בגבעת שמואל נעשה לפי מספר עקרונות:

  1. גודל העץ – עצים גדולים עם ענפים מסתעפים, מצריכים יותר זמן ועבודה.
  2. נגישות – כדי לכרות עץ, צריך קודם לגזום אותו וכדי לעשות את זה צריך לבחון האם אפשר לעבוד עם מנוף סל או שצריך לטפס על העץ עם חבלים.
  3. פינוי הגזם בסיום העבודה – האם הפינוי של הגזם מתבצע על ידי הרשות המקומית או באופן עצמאי.
  4. עקירת העץ מהשורש – כרסום שורשי העץ בסיום הכריתה תאפשר לעקור את העץ מהשורש, בלי גדם ובלי מכשולים שיישארו בסיום.

בשורה התחתונה, המחיר של כריתת עץ ינוע בין כמה מאות שקלים בעצים קטנים ויכול להגיע גם לאלפים כשיש מספר עצים שהגישה אליהם מורכבת וכשצריך לפנות את הגזם בסיום.