Site icon מקומונט גבעת שמואל

כתיבת תוכן – מי צריך את זה?

מאמרים רבים נכתבים כיום כמעט על כל נושא. הם מעניקים מידע אינפורמטיבי על מוצרים ונושאים שונים, פותחים את האופקים ויוצרים גשר בין עסקים וגופים שונים לקוראיהם. אם ראיתם אותם באתרי החדשות ותהיתם מי כותב את כל התכנים הללו, ומדוע הם נכתבים, נשמח לפרט על כך במאמר זה.

קרדיט PIXABAY

מדוע חברות משקיעות כל־כך בכתיבה של תוכן?

הסיבות להשקעה ביצירה של תכנים לאתר אינטרנט ובאתרים חיצונים מרובות. ראשית, חברות מעוניינים ליצור קהילה של קוראים המתעניינים בנישה שלהם וחוזרים לאתר. זאת, כדי להיחשף בפני לקוחות פוטנציאליים הרוכשים מהם מוצרים ושירותים בעתיד.

שנית, כיום התוכן הוא המלך עבור מנועי החיפוש. ככל שיש באתרים מידע רב יותר, וטקסטים שנכתבו באופן בעדי לאתר (ולא הועתקו ממקור כלשהו) – כך האתר יעלה בתוצאות. לכן, ישנן חברות המוסיפות מאות מאמרים בשנה.

שלישית, כתיבת תוכן איכותי ושיווקי מאפשרת לשכנע את הקורא לרכוש את השירות בלי שהוא ישים לב שמדובר בפרסומת. בדומה לשילוב של בקבוק קולה בסרטים, אפשר לגרום לאנשים להבין כי הם זקוקים לשירות מסוים בתוך תוכן שיווקי המשולב במידע אינפורמטיבי.

מי כותב את כל התכנים הללו?

התכנים הללו היו נכתבים בעבר על ידי קופירייטרים, אנשי פרסום ועיתונאים. כל מאמר היה עולה בעבר מאות שקלים. אך כיום, ניתן להזמין את התכנים הללו מכותבים מקצועיים העובדים בחברות תוכן.

אותם כותבים מסוגלים לקחת כל נושא ולהפוך אותו למרתק במיוחד. אין זה משנה אם מדובר על רפואת שיניים, מדע, פיננסים, נדל”ן או טיולים בעולם. הם יודעים להשתמש במילים כדי לייצר רגש ולגרום לקורא לזכור את המותג.

באמצעות שימוש בתיאורים מחמיאים בהזמנה של כתיבה שיווקית הם יכולים לגרום לעסק של אדם אחד להראות כמו אימפריה חובקת עולם. רק חישבו, למשל, על הדרך שבה אתם רואים כיום מוצרים שונים, ותגלו כי המילים שנכתבו עליהם עשו את ההבדל. למשל, מהי הדרך שבה אתם תופסים את החברה שיצרה את הטלפון בו אתם אוחזים, או נעלי הספורט שלכם? כל המותגים הללו נבנו באמצעות שילוב של מסרים כתובים עם התמונות המתאימות.

העולם הזה פתוח כיום בפני כל אחד

העלות של כל מאמר ירדה משמעותית לאורך השנים. לכן, גם חברות קטנות מאוד בתחילת דרכן יכולות ליצור אתר גדוש בתוכן משמעותי בעלות מינימלית.

היתרון הזה מוביל עסקים רבים להשקיע באסטרטגיות תוכן מתקדמות, ולהעלות עמודי פייסבוק מלאים בפוסטים מרתקים, לפרסם מאמרים בלינקד־אין ובאתרי חדשות ולהשקיע במספר אתרים ודפי נחיתה לקידום המוצר שלהם.

פניה לקהל היעד שלכם

אם מוצאים את הכותבים הנכונים עבורכם, הם ידעו באילו מילים להשתמש כדי לתאר את השירותים והמוצרים באופן הטוב ביותר. הכתיבה מבוססת על התאמה לקהלי היעד, ויכולה להיות בגובה העיניים או במשלב שפתי גבוה המתאים לפלח אוכלוסייה שונה. יש הכותבים לנשים או גברים בלבד, ויש המתאימים את הכתיבה לקהל צעיר שזה עתה השתחרר מהצבא.

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא רק לחשוב על הנושא המתאים, והכותבים ידעו ליצור מאות תכנים בנושא זה. השמיים הם הגבול.

מדוע לא כדאי לכתוב בעצמכם?

חלק מכם חושבים כעת – “גם אני יודע לכתוב, מדוע שלא אנסה בעצמי? הרי אני מכיר את הנישה בה אני פועל טוב יותר מכולם”.

נסו לכתוב. פתחו קובץ וורד והתחילו.

אט אט תגלו כי הכתיבה לוקחת זמן ואנרגיה מיותרים. זמן שאתם יכולים להשקיע באופן טוב יותר בבנייה של העסק, בשירות הלקוחות או בגיוס אנשי הצוות הטובים ביותר. את הכתיבה מומלץ להשאיר למי שמתמחה בכך. גם אם כישורי הכתיבה שלכם אינם לוקים בחסר, עדיין תתקשו לכתוב כמות גדולה של מאמרים.

אם אתם מזמינים מחברות התוכן מאמרים אתם יכולים למלא את האתר שלכם בתוך שבוע אחד בלבד, ולאחר מכן ליהנות מהתוצאות שיניבו מאמרים אלה לאורך עשורים רבים.

לסיכום, כתיבת טקסטים לאתר או לרשתות חברתיות יכולה לשנות באופן משמעותי את הדרך בה הלקוחות שלכם תופסים את המותג. היא מסוגלת לעבות את האתר ולאפשר לכם לייצר קהילה של לקוחות המתעניינים בנישה שלכם. אין זה משנה אם מדובר באופנועים, בעלי חיים, תיירות או ייעוץ משכנתאות. כל עסק יכול ליהנות משפע של תוכן איכותי המגיע אליו למייל בתוך ימים ספורים מהזמנת התוכן מהכותב. נסו להזמין מספר מאמרים ותגלו איך גם אתם יכולים למנף את האינטרנט לשירותכם.