Site icon מקומונט גבעת שמואל

כ-1,200 תושבים, חילונים ודתיים, חגגו בהקפות השניות שהתקיימו במוצאי החג

סוף שבוע ארוך, חגיגי ושמח במיוחד חלף ושיאו באירוע בו נכחו כ-1,200 מתושבי גבעת שמואל שרקדו ושמחו בהקפות שניות. חניכי בני עקיבא יצאו לשמח בשמחת תורה בשכונות חלשות במרכז הארץ

צלילי המוסיקה של להקתו המקצועית של נתנאל קופרמן במוצאי שמחת תורה פשטו בכל רחבי גבעת שמואל. כ-1200 מתושבי העיר הגיעו לשמוח בשמחתה של תורה בהקפות שניות באמפיתיאטרון שדרת הגיבורים.

רב העיר הרב אלבז שליט”א, ראש העיר יוסי ברודני, סגני ראש העיר, שרת המשפטים איילת שקד, חברי מועצת העיר, יחד עם בני נוער, צעירים ומבוגרים – הגיעו והצטרפו לשמחה הגדולה.

במהלך החג, כחלק  ממסורת בת שש שנים, התארחו בגבעת שמואל כ-45 ילדים מיוחדים וכ-45 חונכים שהיו צמודים לילדים. הילדים הגיעו דרך עמותת חברים לרפואה בשיתוף עם משפחות טובות מקהילת גבעת שמואל.

בסניפי בני עקיבא ועזרא, כחלק מתפיסת עולם ערכית של נתינה, יצאו חברי חבריא ב’ (השכבות הבוגרות) מהסניפים השונים כדי להפיץ את האור, לשמח ולשמוח בשמחתה של תורה בערים ובשכונות במרכז הארץ שנזקקו לחיזוק. חג הסוכות נפתח בגבעה עם “שרשרת האחדות”.

הקפות שניות בשדרת הגיבורים. צילום: יחצ

ברוח החג המסמל שמחה ואחדות, יזמה מועצת הנוער העירונית של גבעת שמואל הרעיון ליצור שרשרת אחדות – שרשרת נייר ארוכה וצבעונית בדומה לקישוטי הסוכה. ביקרו מאות תושבים ובהם ילדים, נוער, מבוגרים, קשישים, חיילים, חילוניים ודתיים בקניון הגבעה. לתושבים חיכתה עמדה שאותה הכינו חברי מועצת הנוער עם גזירי נייר, מספריים וטושים צבעוניים. התושבים התבקשו לכתוב איחולים ע”ג הנייר לעצמם, לעיר ולמדינה.

התושב הראשון שהתייצב והעלה על הכתב את ברכותיו היה ראש העיר, יוסי ברודני. אחריו התייצבו בזה אחר זה מאות מתושבי העיר שהצטרפו בשמחה למיזם המאחד. נציגי מועצת הנוער חיברו את שלל האיחולים לשרשרת אחת גדולה שמסמלת את האחדות בעיר ובמדינה.

“שרשרת האחדות” צילום: יחצ

בערב שלפני שמחת תורה הקרוי “ליל הושענא רבה”, שבו נוהגים להישאר ערים ולעסוק בתורה, התקיים ליל לימוד משותף לשני הסניפים בעיר בו השתתפו כ-300 חברי חבריא ב’ עם שיחות מרתקות של רבנים מהאזור ביניהם הרב אמיר סנדלר, הרב אהרונסון, אוהד הייזלר ושיחות מפי יעל הלוי ועשהאל ליבוביץ.

באסרו חג יצאו למסע סוכות מאות חניכי עזרא ובני עקיבא כמסורת החג.