Site icon מקומונט גבעת שמואל

כ-1,800 חניכי בני עקיבא בגבעת שמואל ציינו את מפקד סיום חודש הארגון

שבת הארגון של תנועת בני עקיבא הסתיימה אמש לאחר חודש של פעילות אינטנסיבית וערכית ששיאה מופעי הדגלנות, כתובת האש והופעות החניכים. חודש ארגון עסק בנושא השנתי “מצווה ועושה”. עיקר העיסוק התמקד במחויבות בני הנוער להלכה ולחיי תורה ומצוות גם בעיתות קושי ואתגרים העולים חדשות לבקרים.

זה היה חודש עמוס לאלפי חניכי בני עקיבא בגבעת שמואל. חידוש פני הסניפים, הופעות של שלל השבטים, שבת גדושה בפעילות ושיאו של החודש, שנחתם אמש בטקס הדגלנות המסורתי והדלקת כתובות האש.

באופן מסורתי, מדי שבת ארגון מתאחדים סניפי בני עקיבא בגבעת שמואל לפעילות משותפת ומאוחדת שהחלה עם צאתה של תהלוכה ססגונית מבית העירייה והסתיימה בגינת האירועים החדשה, בנוכחות ראש העיר יוסי ברודני ושר הביטחון נפתלי בנט שהגיע לברך את החניכים, יחד עם כ-3,000 משתתפים – החניכים והורים.

ראש העיר יוסי ברודני פתח את האירוע, כשאחריו הופיעו חניכי השבט הבוגר, במופע הדגלנות המסורתי, ואז הוכרז בגאווה ולראשונה שם השבט החדש – “סיני”, שם שנשמר בסוד עד לחשיפתו בטקס.

צילום: שירה בלייך

האירוע במוצ”ש היווה אירוע שיא במערך פעולות “חודש ארגון”, שמתקיים בכל הארץ במשך חודש חשוון, ובמהלכו עסקו המדריכים והחניכים בפעילות דידקטית סביב הערך “מצווה ועושה”, שנקבע על ידי ההנהלה הארצית. יחד עם הערכים היו גם פעילויות מגוונות שכללו גם את ניקוי וצביעת הסניף וקישוטו, ושני ערבים שכללו את אירוע ההופעות של הסניף במהלכו הפגינו החניכים וחברי הצוותים השונים את יכולות המשחק, דרמה ומוסיקה.

על אף גודלה של העיר, שני סניפי בני עקיבא בגבעת שמואל – גב”ש ודג”ש (דרום גבעת שמואל – א.ט) נחשבים כל אחד בנפרד מהגדולים והמפותחים שבתנועת בני עקיבא – והגדולים במחוז המרכז, וכוללים כ-1800 חניכים.

במהלך השנה כולה פועלת ומשקיעה עיריית גבעת שמואל רבות למען מימוש המטרות הערכיות של החניכים ומסייעת אף בפן הלוגיסטי. חלק מ”מסורת” חודש הארגון הם ערבי ההופעות השבטיות, שהתקיימו השנה בשני ערבים נפרדים באולם הספורט של בי”ס מורשת נריה. ההופעות ריתקו את ההורים והחברים, זכו להצלחה רבה, וגאווה רבה.

חזרה לילדות. תזכורת לערכים. ראש העיר ברודני עם חניכות וחניכי שבט “סיני”. צילום: שירה בלייך

“בשבילי זו ‘חזרה לילדות’, לתקופה היפה שבה אני בעצמי הייתי חניכה ושם גם הכרתי את בעלי.” סיפרה אחת ההמהות הנרגשות בצאתה מהופעתה של ביתה בת ה-12, חניכת שבט מעלות.

בין ההורים הנרגשים מצאנו גם את ראש העיר יוסי ברודני, בעצמו בוגר תנועת בני עקיבא, שברך את כלל הנוכחים והביע את גאוותו בחניכי התנועה. “אין על הנוער של גבעת שמואל. תנועות הנוער בעיר מצוינות, אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בהם. הנוער שלנו נמצא בחזית בכל תחום: בלימודים, בתוצאות הבגרות, בהתנדבות, בשירות המשמעותי. תמשיכו הלאה להוות מקור לגאווה”, אמר ברודני.