Site icon מקומונט גבעת שמואל

לאחר ערב סוער במיוחד: יעקב ויליאן נבחר להוביל את רשימת הבית היהודי

בסיומו של מפגש סוער ויצרי במיוחד של סניף הבית היהודי בגבעת שמואל נבחר יעקב ויליאן להוביל את הרשימה. מיכל וולדיגר פרשה מהרשימה. יו”ר הסניף שייקה בשן נאלץ לפרוש בשל מצבו הרפואי.

באולם האירועים של בית הכנסת נאוה תהילה התכנסו אמש חברי סניף הבית היהודי, בהרכבם החדש, על מנת מנת לדרג ולקבוע מי יהיו אלו שיובילו את הסיעה בבחירות המקומיות אשר צפויות להערך בעוד כשבעה חודשים.

נזכיר כי בסוף ינואר נערכו בחירות בקרב מתפקדי הבית היהודי בגבעת שמואל והם אלו שבחרו את הרכבו הפוליטי של מועצת הסניף המקומית.

כבר אז זכתה חברת מועצת העיר מיכל וולדיגר במירב הקולות, באופן אישי, אך לא הצליחה לגבש סביבה מספיק מחברי הסניף על מנת להוות רוב בהרכב המועצה, ואכן, עובדה זו עמדה במוקד האירועים אמש, כאשר סניף הבית היהודי התפלג לשני מחנות – זה של יעקב ויליאן ועדי גרוס אשר כלל את רובם המוחלט של הפעילים וחברי הסניף הותיקים, והמחנה השני, זה של מיכל, אשר קיבץ אחד עשר חברים חדשים במפלגה וציפה להציב את מיכל עצמה בראש הרשימה.

חברי סניף הבית היהודי בגבעת שמואל. צילום: ???

לכינוס קדמו עשרות פגישות ונסיונות פשרה בין הקבוצות, אך כולן נחלו כשלון כשלבסוף עלו שתי הצעות מנוגדות לסדר היום – הראשונה היתה להציב את מיכל בראש הרשימה, כששאר הרשימה תיקבע בהמשך התהליך, בנפרד.

ההצעה השניה היתה לקבוע כבר עכשיו שלישייה מובילה, שתכלול למעשה את שלושת חברי מועצת העיר המכהנים היום מטעם הבית היהודי, כשויליאן ימשיך להיות זה שמוביל את הרשימה כולה.

לאחר ישיבה מתוחה ומלאת יצרים, כולל ירידה לפסים אישיים והאשמות חריפות מצד לצד, ובשעת לילה מאוחרת עלו ההצעות להצבעה. הצעתה של מיכל זכתה ל11 קולות בלבד ואילו ההצעה השניה קיבלה רוב של חברי הסניף – 16 אצבעות.

יו”ר הסניף הותיק שייקה בשן שעבר לאחרונה אירוע בריאותי נאלץ לפרוש בשל הנסיבות הרפואיות. שמוליק מאירוביץ, אשר היווה לשון מאזניים בין שתי הקבוצות מונה למחליפו.

בסיומו של המפגש קיבץ ויליאן את הנוכחים שנותרו (חלק מחברי המועצה נטשו את המפגש במחאה וחלקם מסיבות אישיות שאינן קשורות בבחירה)  והצהיר כי “עכשיו כשנגמרו הבחירות, זה הזמן להקים סניף גדול, מאוחד, למען גבעת שמואל”.

מיכל וולדיגר לעומת זאת, נאלצה לעזוב את האולם עוד לפני פרסום התוצאות, בשל התחייבויות קודמות, אך בשעה מאוחרת יותר הפיצה הודעת ווטסאפ בקרב תומכיה ובה הודיעה כי מוותרת על הבחירה ומפנה את מקומה.

בהודעה שהפיצה מיכל וולדיגר נכתב: “קיבלתי את התוצאות, תודה לכל מי שהצביע עבורי. אני מפנה את מקומי ומקווה שתשכילו לבחור נכון (בתקווה שתהיה זו אישה ויסלחו לי כל הגברים בחבורה). מכבדת את בחירתכם, אם כי מאמינה שנכון וראוי שתקדמו אישה למקום גבוה יותר. חוזרת על ברכת ההצלחה לשמוליק כיו״ר וליעקב ועדי ברשימה ולבית היהודי ככלל. לל״ט!”

שייקה בשן.חובה לעסוק בפעילות ציבורית לטובת הכלל

יו”ר הסניף היוצא, שייקה בשן, מסר למקומונט גבעת שמואל: “אני גאה בתקופה בה שימשתי כיו”ר סניף גבעת שמואל, במסגרתה פעלתי לשרת את הציבור הנפלא של תושבי הגבעה. אני מאחל ומקווה שכל חברי הבית היהודי בגבעת שמואל ישכילו לשמור על אחדות ועשייה לטובת ציבור התושבים ואעמוד לרשות הבית היהודי לכל דבר ועניין”

לכתבות נוספות במקומונט גבעת שמואל:

בשורה לתושבי גיורא: בוטל צו המניעה שהוטל על פרוייקט פינוי-בינוי

תלמידות אולפנת אמי”ת יצאו לסיור לימודי במאיץ החלקיקים בשוויץ

פורים ללא הפסקה: סיכום החגיגות בגבעת שמואל