Site icon מקומונט גבעת שמואל

לאחר ניתוחי פנים-האם אפשר לעשות טיפולי שיניים?

בשנים האחרונות תחום הניתוחים הפלסטיים צבר תאוצה בקרב האוכלוסייה השונה, וזה הפך לתחום שהוא לא אקסקלוסיבי למפורסמים עשירים בלבד כמו שהיה עד לא מזמן. הסיבה לכך היא שהרפואה והטכנולוגיה התקדמו מה שהפך את הניתוחים הפלסטיים לנגישים יותר, גם מבחינת ביצוע התהליך וגם מבחינת העלות.

אך קיימות כמה שאלות וחששות מצד אנשים שמעוניינים לעשות ניתוחים פלסטיים שונים בנוגע לתהליך, להחלמה ולמה מותר ומה אסור לעשות לאחר ניתוחים מסוג זה. אחת השאלות שעולה רבות היא האם מותר לבצע טיפול שיניים לאחר שביצעת ניתוח פלסטי בפנים? אז החלטנו לעזור לכם ולהסביר לכם במאמר זה את התשובה לכך, ולתת לכם גם המלצה על ניתוח אף רופא מומלץ.

תהליך ניתוח פנים

כדי שהתשובה לשאלה האם מותר לבצע טיפול שיניים לאחר ניתוח פנים תהיה ברורה, ננסה להסביר מה כולל ניתוח פנים.

יש כמה סוגים של ניתוחי פנים שמתבצעים כיום. קיים טיפול להעלמת קמטים מהפנים, שלרוב כולל הזרקת חומרים כמו קולגן, מתיחת עור הפנים והצוואר ועוד. טיפול מסוג זה יותאם לעור הפנים של המטופל וישתנה מאדם לאדם.

ניתוח פופולרי נוסף הוא ניתוח עפעפיים, שמטרתו להסיר את שקיות השומן ועודפי העור מהעפעפיים כדי לגרום להן להיראות פחות נפוחות ויותר בריאות. ניתוח זה אורך כשעה וזמן ההחלמה שלו הוא כשבוע.

עוד ניתוח פנים מפורסם הוא ניתוח הרמת פנים. עם השנים עור הפנים שלנו עובר שינויים רבים והגיל ניכר עליו. כדי לעזור לו להיראות צעיר ורענן יותר, ניתן להסיר מהפנים עודפי עור ולצמצם את הקמטים. ניתוח זה מבוצע בהרדמה מקומית ולאחריו מתבצעים תפרים. זמן ההחלמה הוא מספר שבועות, והתוצאה הסופית של עור הפנים תיחשף רק כעבור מספר חודשים.

גם ניתוח אף הוא טיפול שמתבצע רבות. בטיפול זה מטפלים בעצמות, הריריות, הסחוסים והעור של האף כדי לשנות את צורתו. זהו טיפול עדין שמצריך מיומנות, לכן אם בוחרים לבצע ניתוח אף רופא מומלץ הוא דבר חשוב. לנו יש המלצה- ד”ר גוברין צבר ניסיון רב לאורך השנים, לכן אם את שוקלים ניתוח אף רופא מומלץ הוא בהחלט ד”ר גוברין.

הוראות לתהליך ההחלמה לאחר ניתוח פנים

כמו שציינו, יש סוגים שונים של ניתוחי פנים וזמן ההחלמה של כל אחד מהם משתנה. לדוגמא, ההחלמה מניתוח עפעפיים לוקחת כשבוע בעוד החלמה מניתוח הרמת פנים אורכת מספר שבועות. לרוב אחרי ניתוחים אלה יופיעו נפיחויות ושטפי דם באיזור הניתוח, ולפעמים המטופלים יחושו כאב. בנוסף, ברוב ניתוחי הפנים יש תפרים מה שהופך את האיזורים לרגישים במיוחד.

מהסיבות הללו, אין זה מומלץ לבצע טיפולי שיניים לאחר ניתוח פנים. טיפולי שיניים דורשים פתיחה גדולה של הפה, מה שעלול למתוח ובעקבות כך לפגוע באיזור בו בוצע הניתוח הפלסטי. טיפולי שיניים גם מבוצעים פעמים רבות בהרדמה מקומית שמשפיעה גם על איזורים אחרים בפנים חוץ מהחניכיים, ועומס של הרדמה על איזור הפנים הוא אינו מומלץ.

איזור האף לדוגמא קשור באופן ישיר לשפה העליונה, ולכן כדאי לצמצם תנועה שלה. אפילו צחצוח שיניים לאחר ניתוח אף צריך להיות עדין ביותר.

בנוסף, בטיפולים מסויימים, גם בטיפולי פנים וגם בטיפולי שיניים, קיים סיכון לזיהום מקומי. כדי להפחית את הסיכון הזה כדאי להימנע ממגע באיזור הפנים עד החלמה מלאה.

אם יש מצב בריאותי דחוף בשיניים, כדאי לבצע את הטיפול הנ”ל קודם, ולדחות את ניתוח הפנים לאחר ההחלמה. אנחנו ברביב מרפאת שיניים נשמח לעמוד לשרותכם.