Site icon מקומונט גבעת שמואל

לא חייבים לצאת אל הים התיכון – קרוזים מאורגנים הכוללים טיסה

אין מפנק יותר מנופש בקרוז, הכולל שהייה מעל סיפונה של אוניית “מלון צף” שיש בה את כל הפינוקים והבילויים שרק אפשר להעלות על הדעת. בעשור האחרון, לצד הביקוש שהולך ונוסק עבור נופשי קרוזים, גם ההיצע מתפתח, האוניות העומדות לרשות הנופשים מכילות יותר ויותר אטרקציות, והשילוב המיוחד בין ימים בים לבין ימים ביעדים נבחרים במסלול השיט – הוא מתכון מושלם לחופש שיש בו הכל.

עבור הנופשים הישראלים, קרוזים בים התיכון מציעים רק מעט אפשרויות ליעדים מעניינים במיוחד – קל להגיע לתחושת מיצוי, אם אתם מחפשים קרוז שיוצא מן החופים של ארצנו הקטנטונת. אבל – למה להסתפק בהיצע הדל של קרוזים שיוצאים מנמל קרוב, כשחבילות קרוזים המוצעות היום על ידי סוכני הנסיעות, מכילות לא רק טיסות לנמלים בכל העולם (כך שתוכלו לצאת לקרוזים בכל יעד אפשרי) אלא גם ימי בילוי ביעד הנחיתה, בצורה מאורגנת ומונחית, עוד לפני שעליתם על האוניה?

כל מה שאתם צריכים הוא חבילה משתלמת של טיסה ושייט, שתאפשר לכם להגיע ליעדים אטרקטיביים במיוחד מהם יוצאים הקרוזים הנחשקים ביותר – ובדרך כלל, במחירים נמוכים משמעותית מאלה  שהייתם משלמים אם הייתם מזמינים טיסות וקרוז בנפרד. הנה כמה מהקרוזים הכי פופולאריים – שאולי גם אתם לא תוכלו לעמוד בפני הקסם שהם מציעים.

קרוזים לאיי יוון והים האדריאטי
זה אולי יפתיע, אולם גם קרוזים ליוון לא תמיד יוצאים מנמלי ישראל, על אף הקרבה הגיאוגרפית. למשל, תוכלו למצוא קרוזים שיוצאים מהנמל של רומא  – וכוללים גם יום טיול באחת הערים המקסימות בעולם. בהמשך, הנופשים עולים אל סיפון אוניית הפאר, ומבקרים באיים כמו סנטוריני (מהיעדים הכי רומנטיים ומופלאים לבקר בהם ביוון), מיקונוס, פיראוס, ועוד.

“חלון לים התיכון”?! למה לא לאוקיינוס? צילום: Istock

הריביירות של מערב אירופה
למדינות שונות במערב אירופה חופים הנושקים אל הים התיכון או האוקיינוס האטלנטי ולאורכם ריביירות ידועות המושכות אליהם תיירים מכל רחבי העולם. חבילות של טיסה וקרוז הם דרך מצויינת לבקר ביעדים אטרקטיביים במיוחד בריביירות של ספרד, צרפת, איטליה, פורטוגל ועוד. חבילה כזו תכלול טיסה נוחה לעיר הנמל ממנה יוצא הקרוז, מלון במידת הצורך והפלגה באוניית פאר מפנקת. ניתן לבחור את המתאים לכם ביותר מתוך מגוון קרוזים אל יעדים בצפון מערב אירופה, ריביירות בים התיכון וריביירות לאורך חופי האוקיינוס האטלנטי.

פלורידה והאיים הקריבים
פלורידה, “פרחונית” בספרדית, שוכנת בדרום מזרח ארה”ב והיא יעד תיירותי פופולארי במיוחד בזכות מזג אוויר נעים, מגוון פארקי שעשועים באזור אורלנדו, עיר החוף התוססת מיאמי ועוד. מפלורידה יוצאים קרוזים של חברות שייט ידועות ליעדים אקזוטיים לאורך החוף המזרחי של יבשת אמריקה, באיים הקריבים, בהאמה, קובה, ג’מייקה ועוד.

שלושה נמלים בולטים בחוף של פלורידה מאפשרים שילוב של ביקור בארה”ב וקרוז – מיאמי, פורט לודרדייל ופורט קרנבל (אורלנדו). חבילה של טיסה וקרוז היוצא ממיאמי, למשל, תאפשר שילוב מושלם של טיול על החוף של מיאמי, בין המבנים הצבעוניים הייחודיים המאפיינים את האזור, ביקור בשמורות טבע מופלאות כמו פארק אברגליידס, ובהמשך – קרוז באורך משתנה (בדרך כלל בין חמישה לתשעה לילות) לאיים הקריביים או ליעדים אחרים, כולם במרחק של כיום אחד של שיט מהנמל. הבחירה בקרוז מאורגן שכולל טיסה, תאפשר לכם גם במקרה הזה, של קרוז שיוצא מפלורידה – במרחק 17-20 שעות טיסה מישראל, טיסות נוחות ושייט ליעדים חלומיים. יעדי הקרוזים יהיו איים קסומים להם חופים זהובים הנושקים לים צלול שמימיו צבועים גוונים מרהיבים של טורקיז ותכלת, ערים עליזות, סיורים מרתקים בחוף, פעילות בים למעוניינים כגון שנירקול, צלילה, שחייה עם דולפינים ועוד.

המזרח הרחוק
יעדים במזרח הרחוק תמיד נחשבו לאקזוטיים במיוחד – התרבות השונה, האקלים, הנוף, טעמים וריחות משכרים, כל אלה מוגשים לכם במהלך קרוזים על אוניות פאר שמציעות תנאים מפנקים במיוחד.
חבילה של טיסה וקרוז בין יעדים במזרח הרחוק היא חופשה בלתי נשכחת: באוניות תהנו ממופעי בידור בסגנון ברודווי, בריכות שחיה, מגוון אטרקציות לילדים ולמבוגרים, חדרים מפוארים, שירות נהדר ועוד. היעדים שתבקרו בהם לקוחים הישר ממגזינים וספרי הרפתקאות, איים טרופיים, ערים מפותחות, מנזרים, מקדשים ומפגש עם תרבויות מרתקות.

תמצאו עוד מגוון יעדים המוצעים בחבילות טיסות וקרוז, ביניהם הים הבלטי, האיים הקנריים, האיים הבריטיים, הפיורדים הנורבגים וצפון ארה”ב. חשוב לדעת שניתן לרכוש חבילות של טיסה וקרוז היוצאות הישר מן הארץ וניתן גם להרכיב חבילה לפי צרכים אישיים. כך למשל מי שכבר מטיילים בארה”ב יכולים להוסיף קרוז לחופשה ולרכוש חבילה הכוללת טיסת פנים אל הנמל ממנו יוצא שייט התענוגות ואת הקרוז עצמו, הכל במחיר משתלם במיוחד.