Site icon מקומונט גבעת שמואל

לא נעים לראות גן סגור / טור דעה

זה לא נעים לראות פארק סגור. צילום: כתב מקומונט

תושב הגבעה, עורך הדין – ד”ר שי שגב נחשף גם הוא לפולמוס אודות העומס החריג ופתיחתם החופשית של הפארקים והגינות הציבוריות בגבעת שמואל לכל תושבי האזור. עכשיו הוא מנסה לנתח, בלב ומחשבה פתוחים לשמוע – ומתוך כבוד הדדי – מה עומד מאחורי הדברים?

זכינו ועירנו הינה עיר שקטה ללא ויכוחים ופולמוסים ותושבי העיר חיים זה בצד זה גם אם לא תמיד רואים עין בעין. יש נושא שגורר מחלוקות, והוא ביקורים של שכנינו מהעיר הסמוכה בגנים העירוניים, ובמיוחד בפארק רמון. גם מחלוקת זאת היתה קלושה ואפילו די סמויה, עד שנפתחה לאחרונה הגינה החדשה.

בלכתי לבית הכנסת בחול המועד ראיתי את שכנינו צועדים מכיוון בני ברק לכיוון הפארק. לאחר מכן קראתי בפייסבוק (אבל לא ראיתי) שהגיעו מאות ילדים מדי יום, חלקם באוטובוסים מאורגנים מיישובים אחרים. הרעש והלכלוך קוממו חלק מתושבי הגבעה, שגם פרסמו על כך פרסומים שונים ברשת החברתית, ומנגד נשמעו דעות הפוכות. כך, נשמעו דעות למנוע ממי שאינם תושבים להיכנס לפארק:

עד כאן חלק מטענות המתנגדים.

גינת משחקים בגבעת שמואל. צילום: כתב מקומונט גב”ש

מאידך, היו אחרים שסברו שאין מקום למנוע מתושבי ערים אחרות, לא משנה אילו ערים, לבקר בגינות:

ויש שהציעו פתרון ביניים, כמו להגביל את מספר הנכנסים, להגביל את שעות ההפעלה, וכן לחייב את מי שאינו תושב גבעת שמואל בתשלום סימלי עבור הכניסה, כל אלה יסייעו לאזן את הכמויות.

כמובן שיש כמות סבירה שכל פארק יכול להכיל מבחינת כללי הבטיחות ואם יש מצב של הצפת הפארק חייב להיות פיקוח במקום.

מסיבות לא ברורות, במהלך חול המועד נסגר פארק החבלים וכל מי שהגיע לשחק בו נאלץ לחזור לביתו.

מי צודק?

כמובן שקטונתי להכריע בין הדוברים. ויש שיקולים לכאן ולכאן. כמובן שיש להתחשב יותר באלה שנפגעים ישירות ובמיוחד בתושבים המתגוררים בקרבת מקום. אבל נוכל לקבל נקודת מבט מהמקורות.

השבוע אנו מתחילים לקרוא את פרקי אבות. בפרק ה’ משנה י’ יש בדיוק ביטוי למבוכה כיצד להתייחס לעניין הזה: “האומר שלי שלי ושלך שלך, זו מדה בינונית. ויש אומרים, זו מדת סדום.”

מעניין, שלגבי כל שלוש המידות האחרות אין מחלוקת (אין “יש אומרים”), רק לגבי המידה הזאת. מדוע? נלענ”ד ש-