Site icon מקומונט גבעת שמואל

לא נשארו חייבים: יו”ר אגודת הסטודנטים של בר-אילן – “גבעת שמואל הינה הבית הטבעי והנכון עבור הסטודנטים”

אחרי שאתמול הכריזה עיריית רמת גן, בשיתוף עם הנהלת אוניברסיטת בר אילן, על הקמת פארק מדעי בתחומי האוניברסיטה, היום מגיע המענה המהיר של גבעת שמואל, בדמות חיזוק מהרוח החיה של האוניברסיטה – התלמידים המאכלסים אותה וחיים בה.

לאחרונה, ועדת הגבולות של משרד הפנים, הודיעה על המלצתה להעביר חלקים נרחבים משטח אוניברסיטת בר אילן, חזרה אל תחום השיפוט של גבעת שמואל. על פי המלצת הוועדה נטען, כי “אוניברסיטת בר אילן הינה מובלעת בתוך העיר גבעת שמואל וחלק בלתי נפרד ממנה”. עוד קבעה הוועדה כי “גבעת שמואל היא המרחב האורבני הטבעי של האוניברסיטה ולכל שטחי האוניברסיטה, יש זיקה תפקודית ישירה לעיר גבעת שמואל”.

ההחלטה הביאה לדם רע מאוד בין ראשי הערים של גבעת שמואל ורמת גן, במיוחד מכיוונו של כרמל שאמה הכהן שמספר פעמים התבטא בחריפות כנגד הנהלת העיר גבעת שמואל.

כאמור, לאחר שאמש הכריזה הנהלת אוניברסיטת בר אילן, בשיתוף ראש עיריית רמת גן על הקמת פארק מדעי-חינוכי-טכנולוגי בקמפוס האוניברסיטה היום כבר מגיעה התשובה של גבעת שמואל בדמות פגישה של יוסי ברודני עם יו”ר אגודת הסטודנטים של אונ’ בר- אילן, נתנאל פל, וזאת במסגרת שיתופי הפעולה המתקיימים עם הנהלת העירייה לאורך השנים, לקידום רווחתם של הסטודנטים בקמפוס. בפגישה השתתפו מנהלת אגף החינוך, אתי דהן, מנהלת המתנ”ס העירוני שירלי אחיטוב ומנהלת התרבות והפנאי בעיר מירי אסנר.

נתנאל פל ויוסי ברודני. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

בפגישה אמר יו”ר אגודת הסטודנטים, נתנאל פל כי “גבעת שמואל הינה הבית היחיד של הסטודנטים – החיים בעיר, ישנים בעיר, מבלים בעיר ומהווים חלק בלתי נפרד ממנה. הסטודנטים הם הלב הפועם של האוניברסיטה. פיצול האוניברסיטה בין הרשויות יפגע בסטודנטים ולכן אנו סבורים שיש להעביר את כל שטח האוניברסיטה לגבעת שמואל –  הבית הטבעי והנכון עבור הסטודנטים. כמו כן, בכוונתנו להמשיך להעמיק את הקשר החם והמפרגן ואת החיבור עם עיריית גבעת שמואל לקידום רוווחתם של הסטודנטים בקמפוס”.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני הוסיף אף הוא כי “הסטודנטים שותפים מלאים בקידום המעורבות החברתית והקהילתית של תושבי העיר.  בכוונתי להמשיך להעמיק את החיבור עם אגודת הסטודנטים ולפעול לרווחתם לחיי קהילה סטודנטיאליים עשירים, המשלבים חיי חברה מגוונים עם תרומה לקהילה, תרבות, בילוי ופנאי בעיר גבעת שמואל”.