Site icon מקומונט גבעת שמואל

(לא) עוזב את העיר? ברודני במגעים מתקדמים להוביל את ‘הבית היהודי’ לכנסת

זה לא סוד שראש העיר יוסי ברודני חולם כבר שנים ארוכות להגיע לכנסת. ברודני, שבעברו שימש יו”ר הדור הצעיר במפד”ל ז”ל, נבחר לפני 14 שנים לראשות העיר מטעם סיעה עצמאית ובהמשך התפקד והצטרף לליכוד.

כבר לפני שלוש שנים, לאחר שנפתלי בנט ואילת שקד עזבו את מפלגת הבית היהודי עלה שמו של ראש עיריית גבעת שמואל כמועמד לקבל עליו את מושכות המפלגה והוא אף התראיין בפני הוועדה המסדרת והגיעה עד שלב הגמר, אז הפסיד בהתמודדות לרבצ”ר לשעבר הרב רפי פרץ, שעל ‘הצלחתו’ הפוליטית כנראה שאין חולק.

לאחר שהרב פרץ פרש מראשות המפלגה, ונראה היה שהמפלגה מגששת באפילה אחר דמויות ציבוריות שיובילו אותה אל עבר מערכת הבחירות שהיתה בשיאה, נערכו בבית היהודי בחירות פנימיות ובהן ניצחה סגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה את אז מנכ”ל הבית היהודי והיום ח”כ מטעם ימינה – ניר אורבך, ונבחרה לכהן כיו”ר.

יוסי ברודני. צילום: דוברות

מאז הרבה דברים השתנו, ומשה שממשיכה במקביל לכהן בתפקידה בעיריית ירושלים כבר הביעה את דעתה שהיא מעוניינת להמשיך בפוליטיקה המוניציפלית. עבור ברודני היה זה איתות שהתפקיד צפוי להתפנות ולהוות הזדמנות ייחודית להיבחר לכנסת ברשימה בראשותו.

על פי התוכנית, ברודני המזוהה עם הליכוד יפרוש ויעמוד בראשות הבית היהודי, שיחוזק בדמויות ציבוריות – דוגמת עמיחי שיקלי ואולי גם עידית סילמן, אם זו תוגדר פורשת – והמפלגה תשמש למעשה כמפלגת בת של הליכוד, עבור המצביעים הדתיים – ותנגוס בקולות ‘הציונות הדתית’ של סמוטריץ שכבר זוכה לתמיכה דו ספרתית של מנדטים בחלק מהסקרים האחרונים.

לאן פניו של ברודני והאם הוא מתכוון אחרי שלוש קדנציות בראשות העיר לעבור לאתגרים חדשים? בסביבתו הקרובה של ראש העיר מכחישים את הידיעות ודבקים בכך שראש העיר מתכוון להתמודד לקדנציה נוספת בראשות העיר גם בבחירות המקומיות, בעוד פחות משנה וחצי.