Site icon מקומונט גבעת שמואל

לא קלה דרכנו: מועצת העיר החליטה להחזיר את הדיון בחלופות תואי הרכבת הקלה לבדיקה

אמש התכנסה מועצת העיר, לדון בעמדתה לגבי שינוי תוואי הרכבת הקלה בתוך גבעת שמואל. עשרות תושבים גדשו את אולם המליאה וזכות הדיבור ניתנה לנציגי הדעות השונות. בסופו של דבר הצביעו 14 חברי מועצה בעד בחינה נוספת של החלופות. 

לאחר שבג”צ קבע בדיון האחרון בנושא עתירת התושבים לשינוי תוואי הרכבת הקלה כי על עיריית גבעת שמואל להגיש את דעתה בעד ונגד החלופות האפשריות העומדות בפניה, התכנסה אמש מועצת העיר לדיון עקרוני בו נשמעו טענות הצדדים השונים.

במהלך הדיון ניתנה זכות הטיעון לנציגי התושבים בעלי הדעות השונות, הן אלו התומכים בהשארת קו הרכבת הקלה בתוואי המקורי העובר בשכונת רמת הדר ברחובות אורי צבי גרינברג וזבולון המר והן לאלו המצדדים בהוצאת קו הרכבת אל מחוץ לשכונה.

הדמיית הרכבת הקלה . צילום: יח”צ נת”ע

המצדדים בהשארת התוואי הנוכחי טענו בעד חשיבות הנגישות המירבית של קו הרכבת, על מנת שהיא תהיה אפרטיבית ויעילה למספר הרב ביותר של תושבים המתגוררים בסמוך לתוואי. לעומת זאת, המתנגדים הדגישו את עובדת היותו של הקו ממילא מרוחק מרוב תושבי גבעת שמואל, כך שפתרון יעיל לשימוש בקו יכלול בהכרח הסייעות והסתמכות על מערך השאטלים שילווה את הפרוייקט כולו, ועל כן, הוצאת התוואי ממרכז השכונה תאפשר שימוש אפקטיבי במידה דומה – אך יחסוך, לטענתם, את הנזקים העלולים להיגרם בשל הכנסת רכבת קלה לתוככי השכונה, הין היתר בשל הצרת הרחוב והגבלתו לשימוש הרכבת, ביטול מסלול האופניים, רימזור הרחובות החותכים את התוואי ועוד.

לאחר שגם נבחרי הציבור, חברי מועצת העיר, הביעו את דעתם בפומבי הועלתה הצעה לסדר ובמרכזה – העברת הנושא לבחינה מחודשת של גופי המקצוע על מנת לבחון חלופות עדיפות במקום זו שבתוואי הקיים.

בסופו של דבר הצביעו 14 חברי המועצה, כמעט פה אחד, בעד ההחלטה, כשחבר המועצה צחי סטולוביץ’ היה היחיד שנמנע בהצעה בשל “ניגוד עניינים” לטענתו.

עתה, חוזר הדיון לבג”צ שיצטרך לפסוק האם הוא מאשר את הבחינה המחודשת או שמא משאיר את ההחלטה כפי שהיא.