Site icon מקומונט גבעת שמואל

ל”ג בעומר: העירייה תפעל לצמצום מוקדי ההדלקה, איסור על הבערת מדורות “גדולות” וקנסות לחורגים

עירית גבעת שמואל פרסמה הבוקר הנחיות לתושבים ובהן הגבלות על הבערת מדורות ל”ג בעומר ברחבי העיר והנחיה שלא להדליק מדורות גבוהות מגובה מטר וחצי. לדברי בכירים בעירייה, מי שיחרוג מהכללים – ינקטו כנגדו צעדי אכיפה על ידי פקחי העירייה. חבר ועדת איכות הסביבה, ח”מ גל לנצ’נר: “היקף הזיהום הסביבתי ירד בעשרות אחוזים”.

עיריית גבעת שמואל פרסמה הבוקר את מסמך המדיניות בנוגע למדורות ל”ג בעומר השנה ובו הגבלות משמעותיות על הדלקת מדורות ל”ג בעומר. במסמך שפרסמה העירייה נכתב כי “עיריית גבעת שמואל פועלת לאורך כל השנה לטיפוח, תחזוקה ושדרוג של גינות ציבוריות הפרוסות ברחבי העיר. כמו כן, על מנת להמשיך לשמור על איכות החיים והסביבה בעיר גם ביום לג’ בעומר, הוחלט לצמצם את מספר והיקף המדורות ברחבי העיר, למקומות שהעירייה תקצה לכך מבעוד מועד ולהגביל את גובה המדורות לגובה של 1.5 מ’.”

“על פי הנחיות העירייה לל”ג בעומר 2021, המדורות יתאפשרו בימים רביעי וחמישי (28-29/4) ובמתחמים הבאים בלבד: (1) פרדס רוזנבלום- בשטח המוכשר למדורות בסמוך לסניף בני עקיבא דרום. (2) רח’ נעמי שמר מול בי”ס מורשת מנחם  (חלק צפוני). (3) רחוב הגפן 30-48 בשטח התחום בלבד. (4) במגרש בין רח’ השקד למתחם הנוער ‘אילנוער’ חלק עליון בלבד. (5) מול השקד 4 בשטח הבור. (6) שטח פתוח מול יצחק שמיר 15. (7) רח’ האתרוג בשטח המסומן בלבד.”

עוד מספרים בעיריית גבעת שמואל כי במהלך ערב ל”ג בעומר, יסיירו פקחי העירייה והשיטור הקהילתי בגינות השונות, יוודאו שאין הבערת אש במקומות אסורים ויפעלו כנגד מבעירי מדורות שלא במקומות המותרים. בנוסף, יתקיימו גם סיורים של הפיקוח והשיטור הקהילתי במגרשים ובאתרים המותרים להבערת מדורות, על מנת לוודא שמירה על כללי בטיחות אש מצד החוגגים.

ל”ג בעומר (ארכיון)

לדברי ראש עיריית גבעת שמואל יוסי בורדני “מדורות ל”ג בעומר עשויות להוות סכנה לסביבה ולחוגגים, לכן אני קורא לכולם לשמור על כללי הבטיחות והזהירות ולהתחשב בסביבה. כמו כן, בזכות החיסונים וההקפדה על ההנחיות, זכינו בימים האחרונים לחזור לשגרת החיים. אולם, עדיין יש לנהוג במשנה זהירות וכללי התנהגות הנדרשים בימים אלה”.

חבר מועצת העיר וחבר ועדת איכות הסביבה העירונית גל לנצ’נר התייחס אף הוא להנחיות החדש ואמר: “כחבר ועדת איכות הסביבה דאגנו לצמצמם בשנים האחרונות את היקף המדורות ברחבי העיר. המדורות מזהמות ולכן החלטנו על מספר מוקדים מצומצם ועל מדורות שיתופיות לקבוצות של גנים ובתי ספר. אני שמח לבשר שבשנים האחרונות היקף המדורות והזיהום הסביביתי ירד בעשרות אחוזים”.