Site icon מקומונט גבעת שמואל

להיות אזרחים בישראל: עשרות בני נוער מגב”ש סיירו בירושלים בעקבות ההיסטוריה הציונית

בשבוע בו חל יום העצמאות, זכו בני הנוער מגבעת שמואל ליום סיור ציוני והיסטורי בירושלים, כהכנה לקראת קבלת תעודות הזהות שלהם והיותם אזרחים בוגרים במדינת ישראל.

בגבעת שמואל זו כבר מסורת של שלוש שנים. מדי שנה מקיימת יחידת הנוער העירונית מסע ערכים לתלמידי ותלמידות שכבה י’ עם הגיעם לשכבת הגיל הבוגר, גיל שבו מקבלים את תעודות הזהות והכניסה הרשמית לאזרחות במדינת ישראל.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

במהלך היום יצאו במרוכז בני נוער מגבעת שמואל באוטובוסים לאתרים שונים בירושלים – כולם קשורים לאזרחות וסמלי המדינה.

מסע מעשיר ומחבר להיסטוריה הישראלית.
צילום באדיבות: דוברות מתנ”ס גב”ש

התלמידים ביקרו במרכז מורשת בגין בו שמעו על דמותם של מייסד המדינה וראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון ועל זו של אבי ה”מהמפך”, ראש הממשלה מנחם בגין.

התלמידים ערכו סיור בעקבות גבורת לוחמי ירושלים, שמעו על פעילות המחתרות בתקופת המנדט בירושלים, התפללו בכותל ולסיום הגיעו לטקס בגבעת התחמושת. בני הנוער שהשתתפו במסע הערכים עברו הדרכות באתרים השונים ולמדו רבות על ההיסטוריה של מדינת ישראל, ציונות ועוד.

סיום היום וריכוז כל התלמידים התקיים באמפי שבגבעת התחמושת בירושלים – אתר הנצחה למערכה לאיחוד ירושלים, שבו התחולל קרב קשה במלחמת ששת הימים. באתר עברו בני הנוער הדרכות והתקיים טקס סיום המסע בנוכחות ראש העיר יוסי ברודני, מנהלת אגף החינוך בעירייה, אתי דהן והרב שרגא פרוכטר ראש הישיבה התיכונית בני עקיבא בגבעת שמואל.

בני הנוער נפגשו באתר עם חנוך בודין, נכה צה”ל ממלחמת לבנון הראשונה, שפגז פגע בידו ומאז הוא גידם. בודין נשא הרצאה מרתקת לנוער בנושא: “להפוך את החיסרון ליתרון” ושוחח עם הנוער על נחישות ודבקות במטרה. בודין, על אף הנכות, הינו אלוף עולם ומחזיק במדליות זהב.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

הרב שרגא פרוכטר, ראש ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל, סיפר על ביקורם במחנות ההשמדה בפולין וכשנמצאים על אדמת ירושלים, יחד עם בני נוער שמתקדמים לקראת עצמאותם כאזרחים, אי אפשר שלא להתרגש. פרוכטר הדגיש שהיום הזה בעל חשיבות עליונה וקיומו לא מובן מאליו ומעיד על כך שהנוער נמצא בראש סדר העדיפויות של ראש העיר ואגף החינוך בעירייה. הרב איתמר, מנהל התיכון באולפנת אמי”ת גבעת שמואל הדגיש את הערכים החשובים שהתלמידים קיבלו ביום הזה.

בגבעת התחמושת.
צילום באדיבות: דוברות מתנ”ס גב”ש

ראש העיר ברודני, שבעצמו קיבל את כומתת הצנחנים שלו כחייל והשביע חיילי צנחנים בגבעת התחמושת כששירת כקצין ביחידה, לא הסתיר את התרגשותו, ודיבר עם בני הנוער על המשמעות של להיות חייל ולהיות ישראלי ולהיות מחויב אחד כלפי השני, חבר לחבר, והקשר שנוצר בין החיילים.

במהלך הטקס עלו לדבר שתי נציגות של בני נוער – שחר שרגא ונעמי אדורם – והקריאו קטע קריאה בנושא ‘מיהו ישראלי?’.

המסע התקיים בימים שלאחר יום השואה והגבורה ולפני יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, מתוך כוונה להתמקד בנושאים שבין שואה לתקומה, תוך חיבור לציון 70 שנה להקמת מדינת ישראל.

 

התלמידים ביקרו במוזיאונים, אתרי קרבות ואף בכותל המערבי.
צילום באדיבות: דוברות מתנ”ס גב”ש