Site icon מקומונט גבעת שמואל

לחיות את החלום – מטבח פרובנס כפרי

כאשר אנשים מגיעים לרגע בו הם זוכים לעצב את המטבח שלהם, מדובר בהזדמנות ייחודית שלא בטוח שתחזור על עצמה, ועל כן יש לנצל את ההזדמנות על הצד הטוב ביותר, וזאת כי מטבח הנו מקום שבו נפגשים עם בני המשפחה, בו מתעדכנים עם חברים, מכינים אוכל לאנשים שאוהבים, מתחילים את הבוקר, סוגרים את היום, מקבלים השראה עבור יצירה של מנה חדשה וכדומה, כאשר אם נוסיף לסך הסיבות את העובדה שכיום המטבח הנו חלק אינטגרלי מהסלון ופינת הישיבה, הרי שראוי להפנים מדוע מדובר בסיטואציה מחייבת כאשר עומדים לבחור עיצוב, ועל כן אם אתם בוחנים כיוון, בין היתר מומלץ להכיר את הסגנון של מטבח פרובנס.

בין פרובנס לשמפאן

ראשית נתחיל מהעניין הרב שהשם מייצר. פרובנס הנו חבל ארץ בדרום צרפת, חבל ארץ שידוע לטובה בשל נופי הכרמים והמטבח הססגוני אשר מלווה ביינות איכותיים. להבדיל משמפניה אשר מוגדרת רק ככזו שנעשתה בחבל שמפאן, הרי שמטבחים פרובנסים מיוחסים גם לכאלו שנעשו בארצות אחרות, וזאת כי כל עוד נשמרים מאפייני הסגנון, הרי שניתן ליהנות מ”טייטל” מרשים שכזה גם בארץ.

צילום: pixabay

מאפייני הסגנון

אם כן מהו הסגנון העיצובי של מטבח פרובנס מודרני או עתיק? ובכן מטבחים אלו עושים שימוש רב בעץ מאסיבי ויחסית פחות מעובד ומסותת, כאשר טעות לחשוב שרק העץ מככב, וזאת כי בין היתר ניתן למצוא חומרים טבעיים נוספים, דוגמת אבן, זכוכית ומתכת. מבחינת צבעים נמצא קשת צבעים רגועה לצד צביעה אטומה, כאשר את ההיבט הצבעוני משלימות תוספות מזעריות, כגון מסגרות ססגוניות. עוד חשוב לציין שבעת בחירה בסגנון זה יש להקפיד שעיצוב המטבח משלים את עיצוב כלל הבית באופן כמה שיותר הרמוני, כך שלא פעם נהוג לבחור בחומריות שחוזרת על עצמה בין האזורים השונים.

בין פעם להיום

למרות שמדובר בטרנד חדש, יש להכיר שהוא מלווה אותנו לאורך השנים, וזאת כי יש דברים שתמיד יש לנו עבורם מקום בלב, כגון הרצון לגנוב טעימה מהעבר וליהנות מניחוחות של חבל ארץ פסטורלי במיוחד, כך שניתן להבין מדוע מדובר באחד הטרנדים היותר חמים. עם זאת, למרות שמדובר בסגנון שמלווה אותנו לאורך שנים והוא מבקש להקנות אווירה כפרית, עדיין ניתן למצוא בו מגוון חידושים טכנולוגיים עדכניים, חידושים שללא ספק פעם לא היה ניתן למצוא בחבל פרובנס. מכאן שלהבדיל מפעם, כיום מטבח בסגנון פרובנס יוקרתי יכיל שלל פיתוחים טכנולוגים, כגון תאורה חכמה, כיריים שנדלקות באמצעות מגע, טוחן אשפה, מנדפים ועוד.

תחושה מופלאה

לאור הדברים, אם אתם מבקשים בכול פעם שתיכנסו למטבח לחוש איכות, לחוש עץ, לחוש השראה, לחוש אווירה ולחוש חיבור נכון בין העבר לעתיד, ואם אתם מבקשים שהמטבח יעטוף בחום משפחתי כל מי שמגיע אליו לאכול, לדבר או לבשל – הרי שיש לבחון סגנון זה ולהתחיל לדמיין ניחוחות, טעמים ועיצובים משלימים.