Site icon מקומונט גבעת שמואל

ליגת בתי הכנסת בגבעת שמואל: “בית מתתיהו” הוכתרה כאלופה

מי שחשב שאליפות בתי כנסת יכולה להסתיים במאסטר שף לטשולנט וקיגעל, יופתע לשמוע שגם לכדורסל יש מקום בהיכל התהילה. ומי הקבוצה שזכתה לקחת את האליפות בגבעה? קהילת “בית מתתיהו” שניצחה את קהילת “לכו נרננה” (קרליבך) בתוצאה 54-49.

ליגת בתי כנסת הפכה בשנים האחרונות למסורת מבוססת ומרכזית בערים רבות בארץ, אך זו של גבעת שמואל, נראה, היא מבין המרכזיות, המקצועיות והמובילות בארץ. בגבעת שמואל פועלת הליגה תחת ניהולה של ועדת הספורט במתנ”ס גבעת שמואל בשיתוף איגוד הכדורסל מתוך מטרה לקדם את הספורט העממי-תחרותי, ערכי הבריאות, והגיבוש החברתי.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

השנה השתתפו בליגה קבוצות משמונה בתי כנסת אבל “בית מתתיהו” היו הטובים ביותר ולקחו את האליפות. הערב נפתח במילות ברכה מפי רז שרייבר, חבר הנהלת המתנ”ס ויו”ר ועדת הספורט, אשר תיבל את דבריו בדברי תורה ותודה ובאיחולי הצלחה לקבוצות המשתתפות.

והיה גם משחק.

אז איך היה המשחק? המשחק נפתח בגישושים מצד 2 הקבוצות, הלחץ ניכר אצל השחקנים שקלעו באחוזים נמוכים והרבו לאבד כדורים. אליאב מסלטי נתן את הספתח עם כמה קליעות לסל אך בצד השני הגבוהים של קרליבך דאגו להשאיר את קבוצתם בתמונה ועל אף הפערים, הרבע הראשון הסתיים בתוצאה של 11-11. הרבע הראשון התאפיין באינטנסיביות מרובה דבר שהכניס את שחקני 2 הקבוצות לבעיית עבירות מוקדמת.

קבוצת בית מתתיהו חוגגים אליפות. צילום: מתנ”ס גבעת שמואל

הרבע השני המשיך להיות צמוד כשקרליבך לא פוגעים בשלשות אבל חודרים הרבה אל תוך אזור הסל וקולעים באחוזים טובים יותר, כך שגם המחצית הסתיימה בתוצאה צמודה.

ברבע השלישי תאו, שחקנה של בית מתתיהו, יוצא מהמשחק לאחר עבירה רביעית כשבמקביל שחקן של קרליבך לא עולה למגרש עקב פציעה בכתף. בית מתתיהו שמרו לאורך כל הרבע על הפרש של 4-5 נקודות. ברבע השלישי מתתיהו מעלים הילוך בהגנה והדבר מוכיח את עצמו ומייצר נקודות קלות.

ברבע הרביעי בית מתתיהו עולים בהפרש של 4 נקודות ושומרים עליו עד לסיום. בן דב, עם סלים גדולים וריבאונדים חשובים נותן את הניצחון למתתיהו. גביע ה-MVP הוענק לתומר בן דב. סגנית האלופה – קהילת “לכו נרננה”, כאשר מובילי הקבוצה ברוך קפלן ואלי יליזירוב קיבלו את גביע הסגנית. יוני נר גאון הקפטן של בית מתתיהו עלה לקבל את גביע האליפות וניכרה התרגשותו הרבה של גבאי בית הכנסת אהרלה קיטאי. במהלך המשחק הוענק גביע נוסף למנחם אטלס מנהל הליגה.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל