Site icon מקומונט גבעת שמואל

לילה לבן: ההורים ביקשו אבטחה, בעירייה התעלמו – וניסו לעצור התארגנות מתנדבים אותה הוביל יו”ר האופוזיציה גל לנצ’נר

הימים האחרונים שלפני שבת ארגון מדירים שינה מעיני החניכים באופן מסורתי, אך השנה נוספו אליהם גם הורים רבים שבשל המצב הביטחוני חששו מכך שאין אבטחה בסניפים – ופנו לחבר המועצה גל לנצ’נר על מנת שזה יסייע בפתרון. לנצ’נר נענה לבקשה, אך בעירייה לא רק שהתעלמו אלא גם ניסו לטרפד את המהלך.

השבת יערכו 2,500 חניכי בני עקיבא בגבעת שמואל את שבת הארגון של התנועה. לקראת אירוע השיא, ערכו החודש החניכים והחניכות, בגילאי 10-17, פעילות ממושכת בסניפי התנועה, ששיאה בשבוע האחרון ובמיוחד בלילות הלבנים לקראת סוף השבוע, בהם נוהגים מאות החניכים להישאר ערים כל הלילה על מנת לערוך חזרות למופעי הסיום, ולצבוע ולקשט את קירות הסניף.

בתחילת השבוע החלו מספר הורים להביע חשש כבד בשל ההתחממות הפח”עית בירושלים ובקו התפר, ובמיוחד לאור נוכחותם של פועלים זרים רבים, ייתכן שחלקם שב”חים, בעבודות התשתית הנרחבות בפארק הסמוך ובסביבה.

עם התגברות האירועים וככל שהילדים נדרשו להישאר שעות ארוכות ומאוחרות יותר ויותר בפעילות, פנו מספר הורים לחבר מועצת העיר גל לנצ’נר על מנת שיפעל מול גורמי הביטחון בעיר כדי שיתגברו את האבטחה במקום.

המתנדבים התבקשו שלא לשתף פעולה עם היוזמה, ואף להסיר את תמונותיהם המשותפות עם גל מהרשתות החברתיות.

לנצ’נר, שהינו חבר בועדת הביטחון היישובית כנציג האופוזיציה, פנה אל חברי הועדה במטרה לכנס אותה או להנחות בסמכות את אגף הביטחון להקדיש משאבים לטובת העניין הדחוף. לדבריו של לנצ’נר, המגובים בצילומי מסך שנשלחו אל המערכת, אף לא משתתף אחד בקבוצה שבה חברי מועצה, עובדי עירייה ונציגי כוחות הביטחון, לא הגיב לו, אף על פי שניסה לפנו אליהם מספר פעמים.

משלא נענה, פנה לנצ’נר לגייס הורים-מתנדבים מטעם עצמם, וייסד משמרות אבטחה ונוכחות הורית באזור הסניף, פעילות שזכתה לתשבחות מצד הורים רבים ואף זכתה לגיבוי ועידוד של סייר הביטחון שעבר במקום.

חניכים בסניף בני עקיבא בגבעת שמואל, השבוע. (למצולמים אין קשר לנאמר). צילום: דוברות בני עקיבא

אך אליה וקוץ בה. למחרת ערב הפעילות הראשון פנו אל חבר המועצה אחד אחד המתנדבים של ליל קודם ובפיהם התנצלות על שלא יוכלו להשתתף עוד בפעילות האבטחה. כשברר לנצ’נר את הדברים עלה כי גורמים ברשות יצרו קשר עם המתנדבים והפצירו בהם שלא לשתף פעולה עם היוזמה של חבר המועצה, יו”ר האופוזיציה ראוי לציין, גל לנצ’נר.

“מדובר באקט הזוי וחסר אחריות של ראש העיר ושלוחיו, שבשם מלחמות אגו ורצון לפגוע בי באופן אישי העדיפו לפגוע גם בביטחונם של מאות ילדים וילדות”, מסר לנצ’נר. “אותם גורמים שאני מעדיף שלא לציין בשמותיהם על מנת לא לפגוע במתנדבים שנרתמו לטובת הסיירת חושבים אולי שהם ‘שומרים על הסדר הטוב’ בכך שהם מדכאים כל יוזמה שאותה לא הם התחילו, אבל את המחיר עלולים לשלם הילדים שאינם צד לסיפור.”

“בכל אופן,” ממשיך לנצ’נר, “כל הפרסום של הדבר רק הביא לכך שקיבלתי עשרות פניות נוספות מהורים שמעוניינים להשתתף בסיירת האבטחה והנוכחות ההורית, וגם הערב ובהמשך סוף השבוע נעניק לחניכים ובני הנוער את הביטחון הדרוש להם, בהתנדבות”