Site icon מקומונט גבעת שמואל

לימודי גישור: מה לומדים ולמי זה מתאים

כולנו לעיתים מוצאים את עצמנו מעורבים בסכסוך כלשהו או במצב חריג של חילוקי דעות. זה יכול לקרות בתוך המשפחה וזה יכול גם לקרות בתוך מקום העבודה, בשותפות עסקית או לאחר קניית מוצר או שירות מעסק מסוים.

מחלוקות אלו יכולות להעיב מאוד על מערכות היחסים שלנו וליצור אווירה עכורה ולא פרודוקטיבית במקום העבודה, הסכסוכים עלולים לגרום לפגיעה משמעותי באיכות חיינו, ללחץ נפשי ולהפסדים כספיים. אז כיצד פותרים אותן? פעמים רבות אנחנו מנסים לבד אך לא תמיד מצליחים. אז אנחנו פונים לאדם או גוף שלישי שיתווכו בינינו. האם מצאתם את עצמכם פעם מתווכים בין שני חברים שרבו או מגשרים בין שני קולגות לעבודה? אם כן, כנראה שממש מתאים לכם ללכת ללמוד קורס גישור.

מהם לימודי גישור

בלימודי גישור אנו לומדים ורוכשים מיומנויות שונות הקשורות לניהול משא ומתן ופתרון סכסוכים ומחלוקות. הכלים והמיומנויות שנרכשים במהלך הלימודים מסייעים לנו לנהל ולפתור קונפליקטים כך שכל הצדדים המעורבים בעניין יגיעו לפתרון מוסכם ומשביע רצון עד כמה שאפשר. במהלך הלימודים נלמדים, בין היתר, הנושאים הבאים: כיצד בנוי תהליך הגישור, סגנונות אישיים לפתרון בעיות, סוגיות שונות בגישור כגון סוגיות אתיות, יתרונות וחסרונות הגישור, היבטים משפטיים הקשורים לתהליך הגישור כולל כתיבת הסכמי גישור, שיטות וגישות אלטרנטיביות לפתרון סכסוכים ועוד. לימודי גישור הם לימודים מעמיקים ורחבים המכסים היבטים שונים של הגישור גם בחיי היום יום, גם בחיי המשפחה וגם בעולם העבודה והארגון.

קורסי גישור מתקיימים במגוון מכללות שונות ברחבי הארץ וישנן גם יחידות ומרכזים אוניברסיטאיים בהן ניתן ללמוד קורסים שונים בגישור, אפשר להירשם לקורס במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט או במוסד אקדמי אחר. הקורס מומלץ גם לבעלי תואר ראשון ושני במשפטים, הוא מתאים גם לאקדמאים בתחומים אחרים המעוניינים לעסוק בגישור בתחום העיסוק הראשי שלהם.

על פי רוב לימודי גישור כוללים גם לימודים תיאורטיים, גם דיונים ורבי שיח להעמקת ההבנה, וכן הדגמות ותרגילים של משחק תפקידים לאימון על המיומנויות הנלמדות באופן פעיל. בחלק ממקומות הלימוד של קורסי גישור ניתן לקבל בתום הלימודים, ועם השלמת כל החובות של הקורס, תעודת מגשר מקצועי.

למי מתאימים לימודי גישור

קורס גישור מלא לקבלת תעודת מגשר מקצועי ו/או קורסי גישור קצרים וממוקדים יכולים להתאים לכל מי שיש לו עניין ברכישת מיומנויות וידע בתחום של ניהול סכסוכים ופתרון קונפליקטים, ולכל מי שכבר מצא את עצמו בעבר עושה זאת בבית, בין חברים או במקום העבודה. הלימודים מומלצים מאוד לעורכי דין העוסקים בדיני משפחה, לעובדים ועובדות סוציאליים המלוות משפחות בתהליכי גירושין, למשל, וכן למנהלים המעסיקים תחתיהם עובדים ורוצים ללמוד כיצד לנהל קונפליקטים וסכסוכים שיכולים להתעורר במקום העבודה. הלימודים הם לימודים חווייתיים ומעשירים ויכולים לתרום לכל אדם באשר הוא, לא משנה מה תחום עיסוקו.