Site icon מקומונט גבעת שמואל

לימודי חשמל – האם משתלם להיות חשמלאי?

קורס חשמלאי מוסמך מקנה ידע מקצועי רחב ופותח במפני מי שלומד אותו אפשרויות תעסוקה רבות עם הכנסה גבוהה מהממוצע.

צילום: באדיבות pixabay

לא כולם יכולים ללמוד לימודי תואר באוניברסיטה או במכללה. למעשה, רוב בוגרי בתי הספר התיכונים בישראל לא ממשיכים ללמוד ולא משיגים תואר אקדמי. האופציה הטובה ביותר עבור אלו שלא ממשיכים לתואר אקדמי היא רכישת מקצוע בעזרת קורס מקצועי.

קורס חשמלאי הוא אחד הקורסים המבוקשים והטובים ביותר במסגרת לימודי המקצוע בישראל. אם תעצרו ולחשבו על זה לרגע, אנו מוקפים במוצרים חשמליים לאורך כל היום שלנו. בוגר קורס לימודי חשמל יודע כיצד לתקן ולתחזק את המוצרים האלו, ולכן הביקוש למקצוע זה לא קטן אלא רק גדל בכל שנה.

מה קורס לימודי חשמל?
קורס לימודי חשמל הוא קורס הניתן על ידי מספר גופים בארץ (מכללות וכדומה). תוכנית הלימודים נקבעת על ידי משרד הכלכלה שגם מפקח על הקורסים, וקובע גם את היקף השעות ואת הרכב השיעורים בקורס. במסגרת הקורס מקבל התלמיד גם ידע תיאורטי כללי, וגם ידע וניסיון מעשי בעבודות חשמל.

סוגי קורסים בלימודי חשמל
היקף לימודי החשמל קובע גם את סוג ההסמכה שניתנת על ידי משרד הכלכלה, כאשר כמובן שככל שהקורס ארוך יותר ההסמכה רחבה יותר. ישנם ארבע קורסים ללימודי חשמל:

מדוע כדאי ללמוד לימודי חשמל?
כאמור, הדרישה לבוגרי קורס חשמל הולכת וגדלה משנה לשנה. רכישת ידע מקצועי רחב תאפשר לבוגר קורס של משרד הכלכלה להשתלב במגוון רחב של משרות. בוגר קורס חשמלאי מתח נמוך יוכל לעבוד באתרי בנייה פרטיים ומסחריים, פרוייקטים רחבי היקף במפעלים ומוסדות ציבוריים שונים ועוד.

קורס חשמלאי מתח קבוע כבר יפתח אפשרויות תעסוקה רבות מאוד עבור בוגר הקורס. בוגרי קורס זה יוכלו לעבוד ברוב מתקני החשמל בישראל, כולל מתקנים של משרדים ממשלתיים גדולים, חברות ממשלתיות דוגמת חברת חשמל, וכדומה. כך, בוגר קורס לימודי חשמל יכול ליהנות ממשכורת טובה והכי חשוב – קבועה.

בנוסף, חשוב לציין כי ההסמכה כחשמלאי מאפשרת לבוגרי הקורס לצבור ניסיון ולעבוד באופן פרטי בנוסף לעבודה היומיומית שלהם, ובכך להגדיל (אפילו משמעותית) את הכנסתם. כמובן שמי שמעוניין להימנע ממפגש עם בוסים בכל בוקר, יוכל לבחור לפתוח עסק עצמאי, כך שאם יספק שירות טוב ואמין, יוכל בוודאי להכניס הכנסה יפה מעסק זה.