Site icon מקומונט גבעת שמואל

לימודי משחק – האם הלימודים מתאימים לכל אחד?

אין ספק שאתם מוכשרים, אבל האם אתם הולכים ללמוד את זה ולהקדיש לזה את כל חייכם המקצועיים? ברור שאתם מוכשרים! עדיין לימודי משחק לא מתאימים לכול אחד ויש קו עדין אבל מכריע שצריך לקחת בחשבון כשמדברים על בחירה בלימודי משחק: האם תהיו מוכנים לאתגרים הייחודיים שתציב בפניכם קריירה בעולם המשחק?

יש הרבה דברים שאתם צריכים לדעת אם וכאשר תהפכו בסופו של דבר לשחקנים, אבל הנה חמישה ׳שיעורים׳ חשובים שכדאי ללמוד לפני שתחליטו שלימודי משחק אכן מתאימים לכם.

  1. הכירו איזה טיפוס אתם

קחו בחשבון שבזמן הלימודים תלמדו איך לשחק כל תפקיד – למתוח, לאתגר, לצמוח. אבל בעולם האמתי, כנראה שלא תצליחו לקבל תפקידים מעבר לאלה שמתאימים לגיל, לגובה או למשקל שלכם. כאשר אתם נכנסים לחדר, חשוב מאוד שתהיו עם תחושה ברורה של מי אתם ומה זה אומר מבחינת התפקידים שאותם תוכלו להשיג.

קריירה במשחק דורשת עבודה, חשבון נפש ובקשות מהחברים, מהמורים או מהסוכן להביע את דעתם ללא משוא פנים על הטיפוס שאתם. יתכן מאוד שאתם מסוגלים לשחק סוגים רבים של תפקידים אחרים, אבל לא תקבלו אותם אלא אם כן בתחילת הדרך תשובצו לתפקידים שהכי מתאימים לטיפוס שכמותכם.

  1. שנת הלימודים הראשונה היא הקשה ביותר

אם חשבתם שהלימודים במכללה הם קשים, חכו עד שתגיעו לעולם האמתי. אפשר לשמוע לא מעט אמירות של בוגרים שלמדו משחק, כמו: ״ידעתי שזה הולך להיות קשה, אבל לא ידעתי שזה יהיה כל כך קשה״. ההבנות שאותם תצטרכו להזכיר לעצמכם כל יום, כוללות:

כוכבי “חזרות” נועה קולר וארז דריגס. צילום: ורד אדיר
  1. יהיה עליכם לעבוד בזה כל יום

אם אתם רוצים לעבור את השנים הראשונות הקשות הללו, תצטרכו לעבוד בזה כל יום. אם תשאירו את הדברים ליד המקרה, תמיד תוכלו לשכנע את עצמכם שבקרוב תמצאו את הזמן לטפל במיילים האלה, לבצע את השיחות האלה או לקרוא את החוזים האלה.

חשוב להתחיל ליצור לו״ז שבו לפחות שעה בכול יום תוקדש לעבודה בעסק שלכם – וזה עסק. כל יום שבו עשיתם לפחות דבר אחד בקריירה שלכם, הוא יום טוב. זה כולל: אודישנים מיילים וכו׳, אבל גם אימון כושר, אכילה בריאה, ראיית הצגות, סרטים או תכניות טלוויזיה חדשות. תפקידכם הוא ללמוד את העסק. זה ׳בר למידה׳, אבל צריך ללמוד את זה.

  1. סוכנים, מנהלי ליהוק, מפיקים ובמאים אינם האויב

כן, המערכת כולה – מנהל, סוכן, מנהל ליהוק – מאורגנת כך שאנשים רבים כבר בדקו אתכם לפני שאתם מתייצבים מול האדם שבאמת יחליט אם להעסיק אתכם או לא: הבמאי, המפיק או שניהם. יחד עם זאת, הם באמת רוצים בטובתכם. כשטוב לכם, זה מקל על עבודתם. כשאתם מצליחים להרשים בחדר האודישנים, אז כל מי ששייך למערכת זו נראה טוב.

אין באמת משהו שהוא יותר מרגש בחדר האודישנים מאשר לראות מישהו שמעולם לא פגשתם לפני כן, נכנס ומהמם את כולם. התפקיד שלכם הוא להיות אותו אדם. כשאתם האדם זה, אתם גורמים לכולם להיראות טוב, במיוחד לעצמכם. ייקח זמן עד שתאמינו לזה באמת, אז תמשיכו להזכיר את זה לעצמכם.

  1. להיות אדם טוב חשוב לא פחות מלהיות שחקן טוב

אפשר להגיד שכל אחד מחמשת האנשים שממתינים לקבל את התפקיד, יוכל לבצע עבודה טובה. האם אתם אותו מישהו שהבמאי ירצה לשהות בחברתו:

לוקח זמן לבנות מוניטין. הדרך שבה תבנו אותה צריכה להיות תוך התייחסות בכבוד לכולם ובניסיון לבצע עבודה טובה כמיטב יכולתכם.

בעסק הזה, כדי שיהיו לכם חיים, דרושה התמדה. אם אתם באמת הולכים ללמוד משחק, ומתכוונים לבלות את חייכם כשחקנים, העובדה שהשנה או השנתיים הראשונות במכללה יהיו קשות, היא כטיפה בים.